کد خبر: 4499
1399/07/12 - 15:54


گزارش صدای زنجان از وضعیت نماینده زنجان پس از پایان دور رفت رقابت‌های لیگ برتر کشتی:

قراردادهای دِلی

مربی تیم کشتی شهدای زنجان می‌گوید کشتی‌گیران تیم با قراردادهای سفید و دِلی کشتی گرفتند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- وحید درامی‌مقدم، مربی تیم کشتی لیگ‌برتری شهدای زنجان با اشاره به حضور این تیم در دور رفت رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد می‌گوید: تیم شهدای زنجان بدون هیچ بودجه‌ای در مسابقات لیگ برتر حضور می‌یابد، شرکت در مسابقه با این شرایط جرات می‌خواهد. این تیم با دستان خالی در دوره رفت مسابقات لیگ برتر شرکت کرد، ما به امید شهدا کشتی گرفتیم وگرنه هیچ یک از مشکلات مالی‌مان حل نشده است.

جمعه گذشته تیم کشتی شهدای زنجان در پایان دور رفت لیگ برتر کشتی با 2 باخت و یک برد در گروه «الف» این رقابت‌ها به مقام سوم رسید.

دور رفت این دوره از رقابت‌ها در حالی پایان یافت که پیگیری‌های مسئولان هیئت کشتی استان برای دریافت حمایت‌های مالی به جایی نرسید. هم اکنون کادر فنی برای تقویت تیم در دور برگشت به چند کشتی‌گیر نیاز دارد تا این تیم بتواند از گروه خود، صعود کند.

حمایت‌های زبانی جایگزین حمایت‌های عملی؟

وحید درامی‌مقدم، مربی تیم لیگ‌برتری کشتی شهدای زنجان در این باره می‌گوید: ما در حرف از مسئولان حمایت دیدیم نه در عمل! اداره‌کل ورزش و جوانان استان، ارگان دولتی محسوب می‌شود که با محدودیت منابع مواجه است و از سویی بودجه‌ای ندارد تا آن را برای حمایت از تیم اختصاص دهد. با وجود اینکه شرکت‌های بزرگ و مطرح صنعتی در استان حضور دارند ولی هیچ نوعی حمایتی از ورزش از سوی آنها انجام نمی‌شود.

درامی‌مقدم با اشاره به نتیجه‌بخش نبودن پیگیری‌ها برای دریافت حمایت‌های مالی از تیم از سوی مسئولان استانی امیدوار است تا دوستداران کشتی و مردم برای آبروداری تیم شهدای زنجان در مسابقات لیگ برتر دست به کار شوند.

تیم کشتی شهدای زنجان ترکیبی از کشتی گیران بومی و غیربومی است. به گفته مربی این تیم، علت جالی خالی تعدادی از کشتی‌گیران بنام زنجان این تیم نیز به مشکلات مالی آن برمی‌گردد. البته سعی شده از کشتی‌گیران باتجربه و جوانان استفاده شود.

کادر فنی تیم کشتی شهدای زنجان کاملاً بومی و از پیشکسوتان و مربیان مطرح استان تشکیل شده است. محمد نادری، رسول نوروزی، جلیل بیگدلی، وحید درامی مقدم، هادی کورکانی و منصور اسدی اعضای کادر فنی تیم کشتی شهدای زنجان برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر کشتی باشگاه های کشور هستند.

میثم حیدری (۲ کشتی گیر) در اوزان 61 و 70 کیلوگرم، علیرضا عباسی وزن 92 کیلوگرم از زنجان و مهدی صفائیان، یونس سرمستی، شیخ اعظمی، مسعود مددی و اباذر اسلامی نیز به عنوان کشتی‌گیران غیر بومی تیم شهدا زنجان هستند که هفته قبل به مصاف حریفان رفتند.

قراردادهای سفید به رسم رفاقت

مربی تیم لیگ‌برتری کشتی شهدای زنجان می‌گوید: حضور در لیگ‌‌ برتر که لیگ‌ حرفه‌ای محسوب می‌شود برای هر استانی افتخار است مخصوصا اگر تمامی اعضای ان بومی باشند. باور کنید همین تعداد کشتی‌‌گیر بومی ما در تیم شهدای زنجان قرارداد سفید امضا کرده‌اند، و دلیل حضورشان در این تیم دوستی و رفاقت با بنده و آقای نادری، سرمربی تیم بوده است. به قول معروف قرارداد کشتی‌گیران بر اساس رفاقت بسته شده است.

با توجه به شرایط کرونایی، رقابت‌های لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور به صورت متمرکز و در محل سالن ۱۲ هزارنفری آزادی برگزار می شود. دور برگشت این رقابت‌ها نیز بنا به اظهارات مسئولان هیئت کشتی زنجان بعد از ۲ ماه برگزار خواهد شد.

نبرد با دستان خالی

رقابت‌های لیگ برتر کشتی باشگاه‌های ایران در دو گروه سه تیمی برگزار می‌شود که تیم شهدای زنجان در گروه الف این رقابت‌ها با تیم‌های استقلال تهران و دانشگاه آزاد اسلامی همگروه بود.

درامی‌مقدم با اشاره به حضور کشتی‌گیران تیم ملی در ترکیب تیم‌های استقلال تهران یا دانشگاه آزاد و اختصاص نزدیک 2 میلیارد تومان همراه با فراهم آوردن فضایی مطلوب ورزشی برای تمرین بدنسازی کشتی‌گیران تاکید می‌کند: تیم شهدای زنجان بدون هیچ بودجه‌ای در مسابقات لیگ برتر حضور می‌یابد، شرکت در مسابقه با این شرایط جرات می‌خواهد. این تیم با دستان خالی در دوره رفت مسابقات لیگ برتر شرکت کرد، ما به امید شهدا کشتی گرفتیم وگرنه هیچ یک از مشکلات مالی‌مان حل نشده است. اعضای هیئت رئیسه هیئت کشتی از جیب خودشان و نه هیئت، نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان برای لباس تغذیه و هزینه موردنیاز اختصاص داده است. ما امیدوار بودیم حداقل برای دور رفت در مسابقات لیگ برتر، با همراهی مسئولان استانی در حوزه جذب حمایت‌های مالی بخش خصوصی، 300 میلیون تومان جور می‌کنیم اما نشد!

قهرمان کشتی پهلوانی می‌گوید: امیدواریم در دور برگشت مشکلات فعلی‌مان با کمک کشتی‌دوستان مرتفع شود تا بتوانیم تیم را بهتر ببندیم. قول 100 درصدی برای برد نمی‌دهیم اما باید بگوییم کشتی‌گیران مدعی داریم که شایسته حضور در ترکیب تیم ملی هستند. ما بدون‌ هیچ چشم داشتی کار می‌کنیم. برخی از مسئولان ورزشی نیستند تا می‌خواهیم حرف بزنیم جور دیگر برداشت می‌کنند زیرا غیرورزشی هستند و نمی‌توانند مسائلی که مدنظر ماست را حل کنند. ما از مسئولان خواهش می‌کنیم از کشتی و تیم‌های کشتی که مستعد حضور در مسابقات لیگ هستند را حمایت کنند.***

عدم ستاره‌سازی

قهرمان ملی کشتی با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای حضور قوی کشتی‌گیران رده پائین در رده بزرگسالان می‌‌گوید: در حال حاضر کشتی‌گیر مدعی در رده بزرگسال نداریم. برای حضور قوی در لیگ‌های برتر باید از هم‌اکنون با کشتی‌گیران رده نونهال و نوجوان تمرینات گسترده انجام دهیم تا سه سال آتی در رده بزرگسالان حرفی برای گفتن داشته باشیم. متاسفانه وضعیت کشتی زنجان خوب نیست، امیدواریم با تلاش هیئت کشتی فعلی و مشارکت ورزش دوستان و حمایت مالی از این ورزش برای سال‌های آتی تیم قدرتمند با ترکیب کشتی‌گیران بومی برای حضور در مسابقات لیگ برتری را تربیت و آماده کنیم.

کرونا مانع استعدادیابی شد

قهرمان کشتی ساحلی با اشاره به تعطیلی 9 ماهه باشگاه‌های کشتی به علت شیوع کروناویروس تصریح می‌کند: متاسفانه در این مدت نتوانسته‌ایم با رده نوجوانان و نونهالان تمرین داشته باشیم و استعدادیابی کنیم، ما امیدواریم مشکلات ناشی از تعطیلی باشگاه‌های کشتی نیز از سوی مسئولان مورد بررسی قرار گیرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانلیگ برتر کشتیتیم کشتی شهدای زنجانوحید درامی‌مقدم
sedayezanjannews.ir/nx4499


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»