کد خبر: 4533
1399/07/15 - 14:28


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

اموال وزیر صمت شفاف نبود، رای ندادیم

شیخ مهدی باقری، نماینده تازه‌وارد مردم زنجان و طارم به مجلس یازدهم معتقد است به وزیر صمت رأی نداده چون پاسخ شفافی بر سوالاتی از قبیل این‌که شرکای مالی و اقتصادی‌شان کیست و در حال حاضر اموالش به نام کیست و کجاست؟ دریافت نکرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- شیخ مهدی باقری، نماینده تازه‌وارد مردم زنجان و طارم به مجلس یازدهم معتقد است به وزیر صمت رأی نداده چون پاسخ شفافی بر سوالاتی از قبیل این‌که شرکای مالی و اقتصادی‌شان کیست و در حال حاضر اموالش به نام کیست و کجاست؟ دریافت نکرده است.

شیخ مهدی باقری امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در مورد رأی ندادن نمایندگان ترک‌زبان به وزیر صمت و تأثیر منفی آن بر اقتصاد استان این‌گونه عنوان کرد: در جلسه‌ای که برای بررسی شرایط وزیر صمت تشکیل شده بود ابهاماتی از این قبیل که ایشان چه میزان سرمایه دارند؟ شرکای مالی و اقتصادی‌شان کیست؟ در حال حاضر اموالش به نام کیست و کجاست؟ مطرح شد، دوستان جوان و انقلابی در مجلس به جد این سوالات را پیگیر بودند ولی هیچ پاسخی دریافت نکردند.

باقری با اشاره به این‌‌که ما به شدت در کل نظام به دنبال شفافیت هستیم و از آنجایی که یکی از کارهای مجلس نظارت است، بیان کرد: پیگیر‌های لازم در مورد توان اقتصادی و مدیریتی آقای رزم‌حسینی انجام شد که دریافتیم ایشان حتی یک روز سابقه مدیریتی در مجموعه صنعت و معدن و تجارت نداشتند از طرفی تمامی دست‌اندرکاران اقتصادی تأیید کردند که ایشان به لحاظ فعالیت‌های اقتصادی فرد توانمندی بوده است.

وی با بیان این‌که ما به عنوان نمایندگان مردم چطور باید به وزیر صمت اعتماد کنیم در حالی که ایشان به ما اعتماد نکرد که بگوید اموالش چه قدر است؟ دست کیست و کجاست؟ اعتماد باید دوطرفه باشد، افزود: ما نه ایشان را تخریب کردیم و نه گفتیم که ایراد دارد، ما نتوانستیم به ایشان اعتماد کنیم چون پاسخ سوالاتمان را نگرفتیم.

برای گرفتن خودرو دنا پلاس ثبت نام نکردم، به نیسان آبی راضی بودم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی ایجاد شده برای نمایندگان مجلس در مورد خودروی دناپلاس بر این باور است که حاشیه‌های ایجاد شده در مجلس بیشتر ما را درگیر کرد در حالی که ما هفته پیش به مجلس رفتیم و این موضوع ارائه خودرو به نمایندگان قبل از رفتن ما به مجلس مطرح بود ولی عده‌ای ما را متهم به دریافت خودرو دناپلاس می‌کردند در حالی که ما اصلاً ثبت‌نام برای گرفتن این خودرو نکرده بودیم از طرفی از مجموع نماینده‌ها فقط حدود 100 نفر برای این خودرو ثبت نام کرده بودند.

وی در مورد حواشی ایجاد شده در مورد ارائه واکسن آنفلوانزا به نمایندگان مجلس نیز معتقد است مجلس نه واکسن تولید می‌کند نه می‌خرد، دولت به مجلس ارائه کرده و نمایندگان به محض اطلاع این واکسن‌ها را پس می‌دهند.

دولت باید انقلابی باشد

به گفته باقری در گام دوم انقلاب بحث جدی بوده و صرفاً یک حاشیه‌سازی ساده نیست بلکه بناست زیرساخت 40 سال فعالیت انقلابی دوم آماده شود، رهبری به حق مطالبه انقلابی بودن مجلس را دارند از همین رو نمایندگانی که به مجلس آمدند عمدتاً با شعارهای انقلابی آمدند از طرفی انتظار بر این است که مجلس باید انقلابی باشد و در ادامه همه باید به سمتی حرکت کنند که دولت انقلابی شکل گیرد که زمینه آن مجلس است.

وی با طرح این سوال که گفته می‌شود نماینده مجلس در حد یک وزیر است اگر این‌گونه است آیا حق ندارد به اندازه یک دهیار برای خود ساختمان داشته باشد؟ بیان کرد: نماینده مجلس برای تردد در مناطق صعب‌العبور نیاز به یک خودرو دارد از همین رو به جای پیگیری منصفانه حاشیه‌سازی کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که بنده راضی بودم به جای خودروی دناپلاس به نمایندگان نیسان آبی بدهند، تصریح کرد: حاشیه‌سازی‌ها در مجلس هست و ادامه دارد در این بین رسانه‌ها هستند که باید با شفاف‌سازی از این مباحث حاشیه‌ای جلوگیری کنند.

وی معتقد است مجلس حیثیت کشور است و رسانه‌ها با شفاف‌سازی نباید بگذارند با یک واکسن و ماشین و غیره آن را لگدمال کنند.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننماینده زنجان در مجلسشیخ مهدی باقریوزیر صمت
sedayezanjannews.ir/nx4533


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»