کد خبر: 4538
1399/07/15 - 15:47


مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

اصراری برای برکناری مدیران نداریم

رأی ندادن‌مان به وزیر صمت تبعات منفی بر اقتصاد زنجان ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- برخی ادعاها مبنی بر این‌که نمایندگان نمایندگان استان‌های ترک زبان از قبیل نمایندگان زنجان به وزیر صمت رأی ندادند و همین موضوع تبعات منفی بر وضعیت اقتصادی استان می‌گذارد، مطرح است که نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس این ادعای تبعات رأی منفی آنان به وزیر صمت را رد کرده و عنوان کرد که امروز معاون ایشان با بنده تماس گرفته و خواهش کردند در جلسه فولاد حضور داشته باشم.

مصطفی طاهری امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان با اشاره به این‌که «بنده به وزیر صمت رأی ندادم ولی این‌که این رأی ندادنمان تبعات منفی برای اقتصاد استان در بر داشته باشد این‌گونه نیست»، اظهار کرد: امروز معاون وزیر صمت با بنده تماس گرفته و خواهش کرده بودند که در بحث فولاد در جلسه حضور پیدا کنم.

وی در مورد تغییر مدیران استانی و دخالت وی در این امر این‌گونه عنوان کرد: «مسلک بنده در این حوزه نظارت بر عملکرد مدیران است، هر جا ناکارآمدی باشد لیست کرده و به استاندار و وزیر مربوطه ارائه می‌کنم. تلاش ما بر برطرف شدن ناکارآمدی‌هاست. اصراری بر برکناری مدیران نداریم. قسم می‌خورم حتی یک مورد هم اصراری بر این‌که فلان کَس، فلان سِمت را بگیرد، نداشتم.»

ارز 4 هزار و 200 تومانی فسادزاست       

طاهری در مورد تامین ارز برای تهیه مواد اولیه تولیدکنندگان با اشاره به این‌که اوایل سال شاهد این بودیم که هجوم به کف بازار برای تامین ارز زیاد شد و به افزایش قیمت نرخ آن انجامید اما در 3‌، 4 ماه اخیر وضعیت تامین ارز بهتر شده است، افزود: یکی از راهکارها این بود که تخصیص ارز برای کالاهایی که اولویت ندارند مانند نهاده‌های دامی حذف شود و مثلاً دولت به جای اختصاص ارز 4200 تومانی مبلغ آن را به مرغدار بدهد.

به گفته این نماینده مجلس ارز 4 هزار و 200 تومانی فسادزا است چرا که اگر نهاده با ارز 4200 تومانی وارد شود، با یک هفتم قیمت مواد را وارد کردیم اما اگر اختصاص این ارز حذف شود افزایش قیمت‌ها به طور مثال دو برابر می‌شود و دولت می‌تواند مابه‌التفاوت گرانی گوشت و مرغ را یا به تولیدکننده یا مصرف‌کننده پرداخت کند که در نهایت این کار بیشتر به سود دولت است.

مصوب شد سند تمامی خودروهای داده شده به نمایندگان به نام مجلس بماند

وی در مورد حاشیه‌های مطرح شده برای مجلس از قبیل خودروی دناپلاس و توزیع واکسن آنفلوانزا این‌گونه عنوان کرد: اکثر افرادی که در مجلس حضور پیدا می‌کنند دارای توانایی مالی هستند، برخی به حقوق‌هایی که دارند راضی‌اند برای مثال فردی را در شورای شهر سراغ دارم که به سبب فعالیتش در شورای شهر حقوق دریافت نمی‌کند در مجلس هم از این قبیل افراد کم نیست. ولی برخی نیازهای به وجود آمده از قبیل اجاره مکانی در تهران از توان ما خارج است و مجلس هم خانه‌ای به ما نداده است و صرفاً به واسطه وام دریافتی از مجلس می‌توانیم مکانی را اجاره کنیم.

به گفته این نماینده مجلس «با توجه به حجم کاری، یک نماینده مجلس دو خودرو و راننده را نیاز دارد که با حساب و کتاب انجام شده تأمین آن از سوی مجلس هزینه بالایی را دربر داشت که در نهایت گفتند برای حمایت، خودرویی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهیم و پول آن را در طول 4 سال دریافت می‌کنیم که عده‌ای از نمایندگان این پیشنهاد را پذیرفته بودند که در نهایت به دلیل جو ایجاد شده مصوب شد سند تمامی خودروهای داده شده به نمایندگان به نام مجلس بماند و این خودروها به امانت دست نمایندگان است و بعد از 4 سال به مجلس بازگردانده می‌شود.»

مجلس و قوه قضائیه در حال پیگیری تعهدات ارزی محقق نشده هستند

وی در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر این‌که برخی گران شدن نرخ ارز را راهکاری برای تامین منابع مالی دولت می‌دانند، این‌گونه متذکر شد: افزایش قیمت سهام وقتی دولت سهم می‌فروخت به نفع دولت بود و همه این تحلیل‌ها ارائه می‌شود اما سند متقنی وجود ندارد. مجلس و قوه قضائیه در حال پیگیری تعهدات ارزی که محقق نشد، هستند.

این نماینده در پاسخ به این سوالی مبنی بر این‌که برخی مدعی ‌اند در طول سه از فعالیت مجلس فعلی تاکنون یک مورد هم قانون وضع نشده است، متذکر شد: خیر این ادعا درست نیست چرا که جلسات مجلس به صورت زنده از رسانه‌ها پخش می‌شود و مردم در جریان فعالیت‌های مجلس هستند از طرفی در حال حاضر در کشور با تکثر قانون روبه‌رو هستیم و هرس کردن قوانین را بهتر از افزایش آن می‌دانیم از همین رو در مجلس تمرکز خود را بیشتر روی نظارت معطوف کردیم.

ایجاد سامانه‌های دقیق اطلاعاتی برای مبارزه با فساد

طاهری با اشاره به ایجاد سامانه‌های دقیق اطلاعاتی برای مبارزه با فساد این‌گونه خاطرنشان کرد: باید در کشور سامانه‌های انبارها، کالاها، گمرک و جامع هویتی و اقتصادی راه‌اندازی شود و ثبت قراردادها شفاف باشد از همین رو تمامی کالاها باید سامانه داشته باشند و اکنون در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم .

به گفته این نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در برخی صنایع استان مانند شرکت گلرنگ نگاه توسعه‌ای و ایجاد اشتغال وجود دارد.

ضرورت ساماندهی بازار فروش فرش

وی با اشاره به این‌که بحث بازار فروش هم بیشتر دست دلالان است که این موضوع باید ساماندهی شود، تصریح کرد: اعتباراتی برای نیروگاه‌های در دست احداث پیش‌بینی شده و معتقدیم برق زیرساخت توسعه صنایع دیگر است و باید تولید آن بیشتر از مصرف باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که پیگیر‌های جدی برای ایجاد شهرک صنعتی در طارم انجام شده است، خاطرنشان کرد: نبود زمین مناسب یکی از چالش‌های ایجاد این شهرک صنعتی است.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمصطفی طاهریدخالت نمایندگانرای به وزیر صمت
sedayezanjannews.ir/nx4538


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»