کد خبر: 4549
1399/07/16 - 14:27


فرماندار زنجان در چهارمین روز از آغاز محدودیت‌های یک هفته‌ای خبر داد:

پلمب یک بانک در زنجان

9 واحد متخلف نیز تعطیل شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با گذشت چهار روز از محدودیت‌های اعمال شده، فرماندار زنجان از پلمب یک بانک و 9 واحد متخلف خبر داد و اعلام کرد در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ تعارفی نداریم و حداقل برخوردها در این حوزه تعطیلی واحد متخلف است و در صورت نیاز، برخورد قضایی نیز با متخلفان انجام می‌شود.

رضا عسگری با اشاره به نتایج بازرسی‌های انجام شده پس از گذشت 4 روز از محدودیت‌های اعمال شده در شهر زنجان، از پلمب یک بانک و 9 واحد متخلف که با وجود اخطاریه‌های ابلاغ شده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، خبر داد و اظهار کرد: یکی از بانک‌های شهر زنجان که ضوابط بهداشتی را رعایت نکرده بود تعطیل و پلمب شد.

وی با بیان این‌که متأسفانه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت نامطلوب بود که از سه روز گذشته تاکنون با توجه به بازرسی‌های انجام شده شرایط خوبی دارند، تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یکی از پمب بنزین‌ها، بازرسان برای پلمب در محل حضور پیدا کرده بودند ولی متصدیان این پمپ بنزین به اخطاریه‌های دریافتی توجه کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده بودند که همین عامل از پلمب آن جایگاه جلوگیری کرد.

به گفته فرماندار زنجان در حال حاضر بازرسی‌ها تشدید شده و تیم‌های مختلفی در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در مراکزی همانند پیشخوان دولت، پلیس + 10، مراکز خدمات غذایی، بورس و بانک‌‌ها که خدمات عمومی ارائه می‌کنند نظارت‌ها تشدید شده و محدودیت‌ها با جدیت مورد رصد بازرسان قرار دارد.

پلمب 9 واحد مختلف در دومین روز اعمال محدودیت‌ها

این مسئول با تأکید بر این‌که در حدود 9 واحد روز دوشنبه این هفته به دلیل بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند، خاطرنشان کرد: این واحدهای پلمب شده از قبیل نانوایی‌ها و صنوف مختلف بودند.

وی در واکنش به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اغذیه‌فروشی‌ها و بی‌توجهی به محدودیت‌های اعمال شده از سوی برخی از این صنوف عنوان کرد: فروش در این مراکز حتماً باید به صورت بیرون‌بر باشد که در این حوزه آخرین هماهنگی‌های لازم برای تعطیلی برخی از این واحدهای مختلف انجام شده است.

حداقل برخورد، تعطیلی واحد متخلف است

فرماندار زنجان با اشاره به این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امروز نظارت و بازرسی از مراکز ارائه‌دهنده خدمات عمومی، رستوان‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها در دستور کار بود که فعلاً گزارش نهایی ارائه نشده است، یادآور شد: در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونای استان، هیچ تعارفی نداریم و حداقل برخوردها در این حوزه تعطیلی واحد متخلف است و در صورت نیاز برخورد قضایی نیز با متخلفان انجام می‌شود.

این مسئول در مورد وضعیت نامطلوب آرامستان زنجان و نحوه اجرایی شدن محدودیت‌های اعمال شده در این مکان تصریح کرد: در آرامستان زنجان از دو روز گذشته رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در حال اجراست و مراسم تشییع و تدفین اموات فقط با حضور 10 نفر از بستگان درجه یک انجام می‌شود.

به گفته این مسئول تا زمانی که شرایط در حوزه کرونا نگران‌کننده باشد تأکیدات بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونای استان توسط بازرسان وجود دارد.

ضرورت برخورد نیروی انتظامی با متخلفانی که سلامتی مردم را تهدید می‌کنند

وی در واکنش به برخی ضرب و شتم‌های انجام شده در آرامستان به واسطه جلوگیری نگهبانان از شرکت بیش از 10 نفر در مراسم تشییع و تدفین داخل آرامستان، عنوان کرد: بله مواردی گزارش شده بود ولی طبق هماهنگی‌های انجام شده خوشبختانه نگرانی‌های روز نخست در آرامستان وجود ندارد، از طرفی نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد در موارد مزاحمت و مقاومت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، به موقع در محل حضور داشته و برخوردهای لازم را اعمال کند.

فرماندار زنجان متذکر شد: هر کسی با هر عنوانی اگر بخواهد سلامت مردم را تهدید کند به نوعی یک عمل مجرمانه انجام داده و قابل پیگیری است.

به گفته این مسئول، شرایط فعلی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه و از سوی اصناف و مراکز ارائه‌دهنده خدمات، نسبت به هفته گذشته بهتر بوده و به طور یقین با همکاری مردم و صنوف، وضعیت بهتر می‌شود.

942

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحدودیت های کرونایی زنجانفرماندار زنجانموج سوم کرونا
sedayezanjannews.ir/nx4549


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»