کد خبر: 8073
1400/08/01 - 13:3


رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

لزوم بازنگری در اعمال محدودیت‌های کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص امکان پایان محدودیت‌های کرونایی گفت: اگر می‌خواهیم با شرایط موجود رفتار کنیم، مطمئنا باید در زمینه اعمال محدودیت‌های کرونایی بازنگری شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص امکان پایان محدودیت‌های کرونایی گفت: اگر می‌خواهیم با شرایط موجود رفتار کنیم، مطمئنا باید در زمینه اعمال محدودیت‌های کرونایی بازنگری شود.

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در تاریخ 18 مهر 1400 در نشستی که به صورت مجازی برگزار شده بود صحبت از رفع هوشمند محدودیت‌های کرونایی و سیاست‌ها جهت بازگشت به زندگی عادی می‌کند و در این باره می‌گوید: هنوز بحث محدودیت‌های هوشمند را اعلام نکردیم و جلسات کارشناسی که می‌گذاریم برای رفع محدودیت‌ها است. دستور ریاست جمهوری نیز این است که برنامه‌ریزی‌ها به همین سمت باشد تا کار و تفریح مردم برقرار باشد. ما می‌خواهیم با کرونا زندگی کنیم و برای اینکار باید شرایطی برای سالم زندگی کردن داشته باشیم و محدودیت برای کسانی باشد که واکسن نزدند یا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند. پیش‌بینی کردیم با صلاحدید ستاد کرونا از اول آبان بتوانیم محدودیت‌ها را رفع کنیم و از ۸ آبان هم با قضیه جدی‌تر برخورد  و نظارت کنیم تا محدودیت‌ها منطقی برداشته شود.

در این خصوص، پرویز قزلباش، رییس دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به این سوال که «آیا اعمال محدودیت‌ها کارکرد خود را داشته است و توانسته استان طور که باید و شاید اثرگذار باشد؟» اظهار کرد: تصمیماتی که برای محدودیتها گرفتیم قطعا تاثیرات خود را گذاشته‌اند و اگر نگاه کنیم اجرای درست این محدودیتهای تردد می‌تواند کارساز باشد به طوری که شاهد هستیم در زمان‌هایی که محدودیت‌ها اجرا شده است روند افزایش پیکهای کرونا کاملا تغییر یافته و تبدیل به یک روندهای نزولی شده است به شرط اینکه محدودیت‌ها متناسب با رنگ‌بندی شهرها رعایت شود.

وی ادامه داد: نباید به اصل این موضوع شک کرد که محدودیت‌های تردد شبانه کرونا توانسته است کارساز باشد، محدودیت‌ها از هر نوع کارساز بودن این قوانین را کاملا با عدد و رقم می‌تواند نشان دهد و این یعنی وقتی که مردم در این زمینه مقررات را رعایت کنند ما با پیک‌هایی مواجه خواهیم بود که نمودار آنها کوتاه‌تر است.

قزلباش با تاکید بر اینکه اتفاقا عدم رعایت محدودیت‌های موجود باعث می‌شود که باز پیک داشته باشیم، افزود: اگر مردم در این زمینه محدودیتهای موجود را رعایت نکنند، مجددا در پیکهای پیش رو ما با اعمال محدودیتها مواجهه خواهیم داشت.

وی مدعی است که اگر اعمال محدودیت‌ها نبود قطعا میزان بستری‌هایمان در پیک‌های قبلی بیشتر می‌شد و هم بیماری از کنترل خارج می‌گشت و مرگ و میرها شدت می‌یافت ولی با توجه به اعمال محدودیت‌ها و افزایش میزان واکسیناسیون قطعا وضعیت متفاوت از چند ماه قبل است و به نظر می‌رسد که می‌توان متناسب با شرایط موجود هم به این محدودیتها بازنگری داشت و ان‌شاالله این محدودیت‌ها هم برداشته می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ما اکنون و در شرایط فعلی در مورد پیک قبلی کرونا صحبت می‌کنیم و طبیعی است که در این پیک، محدودیت‌ها کارکرد خود را داشته است ولی اگر می‌خواهیم با شرایط موجود رفتار کنیم، مطمئنا باید در این زمینه بازنگری شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپرویز قزلباشمحدودیت های کرونایی
sedayezanjannews.ir/nx8073


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»