کد خبر: 4558
1399/07/19 - 10:20


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

روستای «سردهات»، محل دائمی دپوی پسماند روی می‌شود

قرار نیست پسماند دپو شده شهرک روی به روستای «سردهات» منتقل شود و محل دپوی موجودی واحدهای فعلی روی می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه آماده کردن محل دائمی دپوی پسماند روی مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: روستای «سردهات» محل دائمی برای ذخیره پسماند روی شده است. البته این محل مربوط به دپوی موجودی کارخانجات فعلی روی بوده و به هیچ عنوان قرار نیست پسماند دپو شده در شهرک روی (7 میلیون تن) به این روستا منتقل شود.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به نگرانی اهالی بیش از 30 روستا به علت تصمیم اتخاذ شده در رابطه با انتقال پسماندهای روی به روستای سردهات اظهار کرد: با توجه به این نگرانی‌ها، مراحل آماده‌سازی برای ذخیره پسماندها با دقت و حساسیت صورت گرفته و بخش عمده‌ای از نگرانی اهالی نیز حل شده است.

وی اضافه کرد: پس از اتفاقات اخیر، در نخستین گام محل فعلی پسماند که مشکلاتی داشت با مالچ‌پاشی 100 درصدی، ایجاد حوضچه و اتمام دیواره دور نسبت به قبل به شدت مدیریت شده است. در حال حاضر نیز هدف اصلی ما این است که پس از آماده شدن محل، موجودی کارخانجات به روستای سردهات منتقل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: به هیچ عنوان قرار نیست پسماند دپو شده در شهرک روی (7 میلیون تن) به این روستا منتقل شود.

وی در مورد تصمیمات اتخاذ شده برای تعیین تکلیف 7 میلیون تن پسماند روی دپو شده در شهرک روی نیز به صدای زنجان گفت: احتمالا این پسماندها در کارخانجات متقاضی توزیع می‌شود یا در قالب مزایده تعیین تکلیف می‌شود که در این رابطه دستگاه‌های ذیربط از جمله معاونت امور معدنی وزارت صمت، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و محیط زیست در حال برنامه‌ریزی هستند.

941

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپسماند رویروستای سردهاتناصر فغفوری
sedayezanjannews.ir/nx4558


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»