کد خبر: 4596
1399/07/22 - 9:23


واکنش نماینده زنجان و طارم در مجلس به حواشی سفر اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی به مشهد:

هزینه ‌خانواده‌ام را از جیبم دادم

مصطفی طاهری: در این سفر که تشریفات خاصی نداشت فقط هزینه خودم در قالب فراکسیون محرومیت‌زدایی از سوی شهرداری مشهد پرداخت شد نه خانواده‌ام

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تکذیب خبر پرداخت هزینه سفر خانواده نماینده زنجان و طارم در مجلس یازدهم به مشهد از سوی شهرداری مشهد، واکنش مصطفی طاهری به خبری بود که چند روز پیش در سایت‌های خبری و فضای مجازی منتشر شد و تاکید او بر این‌که «هزینه سفر خانواده‌ام را خودم دادم.»

بررسی چگونگی ساماندهی حاشیه‌نشینی در مشهد که او از آن به‌عنوان طرحی موفق یاد می‌کند، دلیل اصلی طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان برای سفر به مشهد در قالب فراکسیون محرومیت‌زدایی و جهادی مجلس ذکر شد و در کنار آن همراهی خانواده با توجه به مصادف‌شدن عزیمت فراکسیون با ایام اربعین.

به گفته این نماینده مجلس با توجه به شرایط کرونایی کشور و برگزار نشدن پیاده‌روی اربعین که شرکت در آن برنامه هر ساله او و خانوده‌اش بوده، طاهری به همراه خانواده در سفر فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس به مشهد حاضر می‌شود تا ایام اربعین در مشهد باشند و در پایان هزینه سفر و اقامت خانواده از جیب شخص او پرداخت می‌شود.

گفته‌های طاهری در حالی است که قبل از اظهار نظر او، اخبار منتشر شده در سایت‌های خبری و فضای مجازی حاکی از این بود که هزینه سفر نمایندگان مجلس و همراهان آن‌ها از سوی شهرداری مشهد پرداخت شده است.

حدود یک هفته پیش روزنامه «اعتماد» گزارشی منتشر کرد که به سفر اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و جهادی مجلس به مشهد برای حضور بر سر پروژه‌های محلی و بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد، از بافت فرسوده و مناطق حاشیه‌ای این شهر و هم‌چنین حضور در بیت احمد علم‌الهدی اختصاص داشت.

در این گزارش نام نمایندگان حاضر در این سفر منتشر شده بود که همراهانی هم در این سفر داشتند و نام مصطفی طاهری یکی از دو نماینده زنجان و طارم در مجلس یازدهم دیده می‌شد. یک روز پس از این گزارش مطلبی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد اغلب نمایندگان با اعضای خانواده در سفر مشهد حاضر شده‌اند و این ادعا که هزینه کلیه حاضران در سفر از سوی شهرداری مشهد پرداخت شده است.

طاهری در گفت‌گو با پایگاه خبری صدای زنجان ضمن تایید حضور خانواده خود در سفر به مشهد، خبر پرداخت هزینه خانواده‌اش از سوی شهرداری مشهد را رد کرد و گفت که در فراکسیون محرومیت‌زدایی و جهادی مجلس موضوع ساماندهی موفق حاشیه‌نشینی در مشهد توسط شهرداری مطرح شد و از آن‌جایی که طرح موفقی بوده و حتی رهبری هم توجه خاصی به آن داشتند، قرار بر حضور اعضای فراکسیون در مشهد شد.

او با اشاره به منطقه بی‌سیم زنجان که مدتی است پیگیر ساماندهی آن است و شرایط خاص برخی از واحدهای مسکونی آن، دلیل اصلی همراهی فراکسیون محرومیت‌زدایی در سفر به مشهد را بهره‌گیری از تجربیات شهرداری مشهد برای ساماندهی این منطقه عنوان کرد.

طاهری یادآور شد که «من و خانواده‌ام هر سال در پیاده‌روی اربعین حضور داشتیم و خودم موکب‌دار هستم و با توجه به شرایط کرونایی و برگزار نشدن پیاده‌روی اربعین، تصمیم بر این شد خانواده‌ام نیز در این سفر من را همراهی کنند و ایام اربعین در مشهد باشند.»

به گفته این نماینده مجلس «پس از پایان سفر، هزینه «سفر و اقامت» خانواده‌ام را خودم پرداخت کردم. از طرفی این سفر، تشریفات آن‌چنانی که در خبرها ذکر شده نداشت. یک مجتمع فرهنگی برای اقامت بود و غذایی معمولی که تقریبا همه به آن دسترسی دارند. البته بقیه نمایندگان یک روز بیش‌تر از من و خانواده‌ام در مشهد حاضر شدند و فکر می‌کنم اغلب آن‌ها نیز مثل من عمل کردند.

طاهری تاکید دارد که «این سفر به دعوت شهرداری مشهد بود و تنها هزینه نمایندگان از سوی شهرداری پرداخت شد. کار، کار نمایندگی بوده و موضوع خاصی در آن مطرح نبود و انگیزه، بررسی نحوه ساماندهی حاشیه‌نشینی در مشهد بود.»

مهدی سهرابی

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمصطفی طاهریفراکسیون محرومیت زداییسفر به مشهد
sedayezanjannews.ir/nx4596


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»