کد خبر: 4597
1399/07/22 - 13:57


نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس:

برخی مدیران استان باعث بدنامی دولت می‌شوند

شجاعی: به آقای استاندار هم گفته‌ام که برخی مدیران استان ضعیف هستند و به استان آسیب می‌زنند و حتی شاید باعث بدنامی دولت هم می‌شوند/ به بوی فساد حساس هستم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس یازدهم با تاکید بر این نکته که «من آدمی برای انتصاب ندارم» اظهار کرد: «بنده آدم برای انتصاب در جایی ندارم و گرایش‌های سیاسی هم الان برای مهم نیست چون کشور به کار و تلاش نیاز دارد. اگر مدیر اصلاح‌طلب قوی در استان باشد من مشکلی با او ندارم اما به آقای استاندار هم گفته‌ام که برخی مدیران استان ضعیف هستند و به استان آسیب می‌زنند و حتی شاید باعث بدنامی دولت هم می‌شوند.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به چهار سوال مطرح شده از سوی پایگاه خبری صدای زنجان درباره مسائل مربوط به شایعه تلاش او برای انتصاب نزدیکان خود در آموزش‌وپرورش استان، وضعیت پرونده نماینده سابق ابهر در مجلس، دلیل تمرکز او بر آموزش‌وپرورش و بازداشت یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس گذشته توضیحاتی را ارئه کرد.

شجاعی گفت: بنده یکی از رسالت‌های خودم را مبارزه جدی و بی‌امان با فساد می‌دانم. کسی که خودش آلوده باشد و یا شائبه‌ای در مورد او وجود داشته باشد نمی‌تواند مبارزه شجاعانه با فساد داشته باشد. لازمه انجام این رسالت این است که مواظب خودم باشم و تقوای فردی، مدیریتی و نمایندگی داشته باشم.

او افزود: دلیل اعتقادم به مبارزه بی‌امان با فساد این است که فساد به خودی خود بد و حرام شرعی است اما گذشته از این واگیردار است و تسری پیدا می‌کند. اگر با آن مقابله نکنیم تنها بحث مقابله کردن با آن نیست بلکه داریم به سرایت آن کمک می‌کنیم.

شجاعی تاکید کرد: وقتی فساد باشد و به افراد پیرامون سرایت کند، جمع کثیری را از کار می‌اندازد و وقتی افراد یک مجموعه می‌بینند فرد فاسد به راحتی کار خود را انجام می‌دهد انگیزه کارکردن را از دست می‌دهند. بنابراین مبارزه با فساد بیشتر به این دلیل که مجموعه‌ای را از کار می‌اندازد واجب است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم ادامه داد: دلیل این‌که در شرایط فعلی در حوزه فساد گرفتار هستیم این است که متاسفانه حساسیت مدیران در مورد فساد کم بوده و اگر مدیری کار خود را می‌کرده و بوی فساد به مشام او رسیده برای بررسی فساد و مقابله ان خیلی حساسیت از خود نشان نداده است. همین موضوع باعث از کار افتادن برخی از دستگاه‌های کشور شده است. من قاطعانه و حتما شجاعانه در مقابل فسادی که در حوزه انتخابیه خودم، در استان و در کشور ببینم می‌ایستم. فساد انواعی دارد که همه انواع آن بد و برای آن سازمان مضر است.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس یازدهم افزود: یکی از دلایل عضویتم در کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم همین موضوع فساد و نظارت بود. دستگیری‌هایی که از طریق قوه قضائیه در سطح کشور و استان انجام شده و می‌شود نشان‌دهنده وجود فساد و مقابله با آن است اما نباید این فساد به شرایطی برسد که لزوم ورود دستگاه قضا احساس شود و تنها بتوان فرد فاسد را تنبیه کرد اما خسارتی که به کشور وارد کرده و زمانی که از مدیریت کشور گرفته نتوان جبران کرد. به همین دلیل ما باید از همان منشا، هر جایی بوی فساد به مشام رسید حساس باشیم. بنده به‌عنوان نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس به بوی فساد حساس هستم و به نظر بنده مدیران دستگاه‌های اجرایی هم باید به بوی فساد حساس باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم در سطح کشور و گاهی در سطح استان زنجان هم این حساسیت وجود ندارد. من با مدیری تماس گرفتم و او را در جریان گزارش‌هایی که به دستم رسیده بود قرار دادم اما این مدیر دست به توجیه‌کردن زد. حتما باید مسئولان عالی اجرایی استان و مسئولان دستگاه‌ها به فساد حساس باشند و در این مورد کوتاه نمی‌آیم. در مقابل مدیری که در لب مرز فساد تحرکی داشته باشد و حتی در صورت سلامت خود، از اطرافیان مساله‌دار استفاده کند حتما حساس می‌شوم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه باید در چارچوب وظایف قانونی خود حرکت کنند و لزومی  ندارد در چارچوبی دیگر که برای او تعریف نشده کارکردی را نشان دهند. من هم به رعایت قانون پایبندم و در چارچوب نمایندگی نقش‌آفرینی می‌کنم اما اگر دخالت از سوی کسانی باشد که سمتی در دستگاهی ندارند وضعیت به‌مراتب بدتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: من نمونه‌هایی را سراغ دارم که مجموعه‌ای در بیرون برای یکی از دستگاه‌های استان تصمیم‌گیری می‌کند و در این میان وظیفه نماینده صیانت از دستگاه‌های اجرایی است تا مانع دخالت افراد خارج از مجموعه در دستگاه‌های اجرایی شود. با استفاده از شان نظارتی نماینده، بنده صیانت از دستگاه‌های اجرایی را وظیفه خودم می‌دانم. در وزارت آموزش‌وپرورش برخی انتصاب‌ها با سفارش‌هایی که از بیرون رسیده انجام می‌شود و این را به خود وزیر هم گفته‌ام در حالی که نظام تعلیم و تربیت نباید درگیر سیاسی‌کاری عده‌ای شود. در این حال باید انتظار عملکرد درست از آموزش‌وپرورش داشت؟ تا وقتی نظام آموزش‌وپرورش سامان پیدا نکند بقیه قسمت‌های کشور هم سامان پیدا نمی‌کند.

مهدی سهرابی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننماینده ابهر در مجلسحسن شجاعیمدیران فاسد
sedayezanjannews.ir/nx4597


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»