کد خبر: 4657
1399/08/01 - 10:6


رئیس جامعه هتل‌داران استان زنجان:

هتل‌داران زنجانی علاقه‌ای به افزایش نرخ ندارند

نرخ هتل‌ها در سطح کشور تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس جامعه هتل‌داران استان زنجان اظهار کرد: اگر چه تصمیم در زمینه افزایش نرخ هتل‌ها تا سقف30 درصد بر عهده هیئت جامعه هتلداران استان زنجان است ولی با توجه به شرایط فعلی و نزدیک شدن به فصل سرد سال بیشتر بهره‌برداران این حوزه علاقه‌ای به افزایش نرخ هتل‌ها ندارند.

کامیار اسکندریون، رئیس جامعه هتلداران استان زنجان در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به این موضوع که گفته می‌شود که افزایش قیمت هتلها تا ۳۰ درصد اعمال شده است، در واقع 30 درصد نیست و تا سقف30درصد اتفاق خواهد افتادبه این معنا که این افزایش نرخ می‌تواند اصلا وجود نداشته باشد و یا تا سقف 5 درصد صورت بگیرد،گفت: این موضوع بر اساس نظر استان‌ها است و این نرخ را ما در سطح کشور در نظر گرفته‌ایم و آن‌هم به دلیل وجود هتل‌هایی در مناطق کیش و و قشم و بندر بوشهر است که با توجه به اینکه به فصل مسافرت این مناطق نزدیک می‌شویم تقاضای بررسی نرخ داشتند. ضمن اینکه تصمیم‌گیری در این زمینه را در سطح استان‌ها به تشکلهای استانی واگذار کردیم تا برای استان خود تصمیم‌گیری کنند واین افزایش نرخ تا سقف 30 درصد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در زنجان نیز اگر چه تصمیم بر عهده هیئت جامعه هتلداران استان زنجان گذاشته شده است ولی با توجه به شرایط فعلی و نزدیک شدن به فصل سرد سال بیشتر بهره‌برداران این حوزه علاقه‌ای به افزایش نرخ هتل‌ها ندارند چرا که به فصل سرما و رکود نزدیک می‌شویم وبا وجود کرونا فعلا برنامه خاصی در جهت افزایش نرخ هتلها نداریم.

به گفته اسکندریون از اول سال تا سه ماه اول سال در حدود 3 تا 4 درصد، درصد اشغال و اقامت در هتل‌ها بوده است و سپس این درصد تا 15 درصد رسیده است اما با توجه به اینکه برخی از واحدها هنوز تعطیل هستند، نمیتوان در این زمینه درصد اشغال و یا اقامت در هتلها را تخمین زد.

وی ادامه داد: این درصد نسبت به سال گذشته در همین برهه زمانی، به میزان 70 درصد نزول داشته است و درصد اشغال و یا اقامت در هتل‌ها در سطح کشور پایین آمده است.

وی در این رابطه خاطرنشان کرد که با توجه به شرایطی هم که وجود دارد و اینکه وارد فصل پاییز و زمستان می‌شویم،  فکر می‌کنم که تا آخر سال روند کاهش مسافر ادامه داشته باشد.

به گفته این مسئول حمایت دولت از هتلداران در شرایط فعلی در حد شعار بوده است و هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است ضمن اینکه یک بسته حمایتی از سوی وزارتخانه پیشنهاد شده که معلوم نیست تا چه میزان ضمانت اجرایی داشته باشد چرا که نه بانک‌ها و نه وزارت نیرو حمایتی در راستای اجرایی شدن این موضوع نمی‌کنند و مشکلاتی در این زمینه به وجود می‌آورند و سنگ اندازیهایی می‌کنند که تاکنون هیچ کدام از حمایت‌هایی که مدنظر بوده است اتفاق نیفتاده است.

وی خانشان کرد: باید دید بسته پیش‌بینی شده جدید وزارتخانه تا چه میزان قابلیت اجرایی دارد ضمن اینکه این حمایت نیز کافی نیست چون که بیشترین آسیب در زمینه کرونا را بخش گردشگری دیده است و در بخش گردشگری نیز مهم‌ترین بخش آسیب دیده با توجه به حجم سرمایه و میزان اشتغال، جامعه هتلداران بوده است.

اسکندریون با اشاره به برآورد خسارت‌ها در حوزه گردشگری و هتلداری تا آخر شهریور ماه افزود: این میزان خسارت در حدود 6 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است که به واحدهای اقامتی سراسر کشور وارد شده است، و در سطح استان زنجان این میزان خسارت را می‌توان در حدود 300 تا 400 میلیارد تومان برآورد کرد.

رئیس جامعه هتلداران استان زنجان  ادامه داد: این میزان خسارت باید به نوعی از سوی دولت جبران شود چرا که این میزان آسیب که در طول 6 تا 7 ماه به این بخش وارد شده است شاید 6 تا 7 سال هم قابل جبران نباشد.

زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجامعه هتلدارارن زنجانکامیار اسکندریوننرخ هتلها
sedayezanjannews.ir/nx4657


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»