کد خبر: 4678
1399/08/05 - 12:32


دونده زنجانی تیم پلیمر خلیج فارس با اشاره به ورود نابهنگام کرونا و لغو مسابقات «جوانان آسیا» و «جوانان جهان» اعلام کرد:

بدشانسی آوردم

سیدامیرحسین موسوی: اگر تیم اعزام می‌شد 100درصد روی سکو بودم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مسابقات جوانان آسیا و جوانان جهان که قرار بود فروردین و تیرماه سال جاری برگزار شود به علت شیوع کرونا ویروس لغو شد. سیدامیرحسین موسوی، دونده زنجانی تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد در این باره می‌گوید: تصور می‌کردم با تمرین‌هایی که داشتم برای کسب مدال‌های خوش‌رنگ شانس زیادی داریم اما شیوع کرونا ویروس برایم بدشانسی آورد!

سیدامیرحسین موسوی، دونده 19 ساله زنجانی تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌‌آباد که از 9 سالگی این ورزش را از سالن شهید ایپکچی به مربی‌گری عباس محمدی آغاز و در این مدت مسیرهای پرفراز و نشیبی را طی کرده است در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان می‌گوید: نزدیک 5 سال با در کنار استادم آقای هادی دوستی در تمرینات شرکت کردم و توانستم صاحب مدال طلای نوجوانان ایران در رشته 110 متر با مانع شوم.

درس و ورزش مکمل هم‌اند

امیرحسین در حال حاضر دانشجوی رشته علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی تهران است. او معتقد است درس و دانشگاه مکمل ورزش بوده و برای رسیدن به قله‌های پیشرفت باید هر دوی آن‌ها را به موازات هم پیش برد.

این دونده ضمن قدردانی از کادر فنی تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌‌آباد و نگاه مثبت و حرفه‌ای آنها به ورزش دوومیدانی معتقد است: این تیم ورزشکاران را از پایه حمایت می‌کند و عامل تفاوت این باشگاه با سایر باشگاه‌های کشور نگاه بلندمدت مدیرعامل و دست‌اندرکاران دلسوز است که زمینه‌های کسب مدارج بالا را نیز فراهم کرده است.

نبود امکانات مناسب در زنجان

امیرحسین که برای رسیدن به رکورد بهتر، تهران را برای ادامه تمرین‌هایش انتخاب کرده عنوان می‌کند: به دلیل نبود امکانات مناسب از جمله پیست، پس از کسب مدال طلای نوجوانان و عضویت 2.5 ساله در تیم ملی جوانان و نوجوانان به تهران آمدم، در حال حاضر نزدیک 2 سال است در کنار آقای روح‌اله عسگری، رکورددار ایران در دوهای 110 متر با مانع و 60 متر با مانع که سابقه حضور در المپیک را دارد، تمرین‌های لازم را انجام می‌دهم.

دونده زنجانی تیم پلیمر خلیج فارس با یادآوری جایگاه زنجان در ورزش دوومیدانی معتقد است کم‌توجهی و حواشی‌های ایجاد شده عرصه را برای پیشرفت این ورزش تنگ کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌های محمود مرادی، معلم آموزش و پرورش زنجان که دانش‌آموزان زیادی را از حاشیه‌ها و مناطق روستایی و محروم زنجان را برای حضور در ورزش دوومیدانی تربیت می‌کند، می‌گوید: امیدوارم مسئولان ورزشی قدر این معلم را دانسته و در مسیر استعدادیابی از تجارب وی بهره کامل را ببرند.

ورود بی‌موقع کرونا

آخرین حضور امیرحسین موسوی در میادین ورزشی به مسابقات لیگ جوانان باشگاه‌های کشور برمی‌گردد. او در این دوره از مسابقات که در ترکیب تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌‌آباد حضور داشت، توانست در دوی 110 متر با مانع با وجود آسیب‌دیدگی، با اختلاف چهارهزارم ثانیه با نفر اول، در جایگاه دوم قرار گرفت. موسوی در این مسابقه در رشته 4 در 100 متر امدادی نیز مدال طلا کسب کرد.

موسوی با اشاره به همزمانی تمرین‌های تیم دوومیدانی ایران برای شرکت در مسابقات جوانان آسیا و مسابقات جوانان جهان با شیوع کروناویروس و اعمال محدودیت‌های جهانی می‌گوید: 5 الی 6 مرحله در اردوهای تیم ملی شرکت کردم تا بتوانم مدال‌های خوش‌رنگی در این دو مسابقه کسب کنم اما با شیوع کروناویروس بدشانسی آوردیم!

دونده 19 ساله زنجانی تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌‌آباد با بیان اینکه قرار بود مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا فروردین‌ماه سال جاری برگزار شود، عنوان می‌کند: اسفندماه سال 98 بود که تمرین برای حضور در این مسابقات را متوقف کرده و به خانه‌هایمان بازگردیم. این مسابقه قرار بود در تایلند برگزار شود که با اوج‌گیری کرونا لغو شد.

دونده 19 ساله زنجانی تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌‌آباد با بیان اینکه زمان اعلامی برای برگزاری مسابقات دوومیدانی جوانان جهان تیرماه سال جاری بود، تصریح می‌کند: به ما گفته شد این مسابقات در زمان مقرر برگزار می‌شود اما با آغاز پیک جدید کرونا آن لغو شد.

اگر تیم اعزام می‌شد 100درصد روی سکو بودم

موسوی می‌گوید برای کسب مدال در هر دو مسابقه بین‌المللی تلاش کرده بود و اگر تیم اعزام می‌شد 100درصد روی سکو بود. او با یادآوری تمرین‌های شبانه‌روزی‌اش برای حضور در مسابقات نوجوانان آسیا عنوان می‌کند: رکوردم جزو 6‌ رکورد اول آسیا بود اما در آخرین لحظات اسمم خط خورد و فدراسیون مرا برای حضور در این مسابقات اعزام نکرد. علاوه بر آن در اردوهای مربوط به مسابقات دانش‌آموزان جهانِ کرواسی نیز شرکت کردم همه چیز آماده بود اما باز هم اسمم را خط زدند! برای مسابقات جوانان آسیا و مسابقات جوانان جهان تلاش کردم و امیدوار بودم دیگر اتفاقات تلخی که گفتم تکرار نشود، آن هم کرونا نگذاشت! ولی باز هم خسته نمی‌شوم، من هدفم را انتخاب کرده‌ام و تا خودم را در المپیک و مسابقات جهانی نبینم از این عرصه پا پس نمی‌کشم!

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاندو و میدانیسیدامیرحسین موسوی
sedayezanjannews.ir/nx4678


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»