کد خبر: 4694
1399/08/07 - 13:55


رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان زنجان اعلام کرد:

مقاومت داروخانه‌ها مقابل نسخه‌نویسی الکترونیک

برنامه پنجم توسعه به نسخه‌نویسی الکترونیک تاکید داشته به طوری که از دو سال اخیر زنجان به این موضوع ورود و موفقیت‌های قابل توجهی را کسب کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- داروخانه‌ها معتقدند سازمان بیمه سلامت بدون توجه به زیرساختهای لازم در حالی بر لزوم اجرای نسخه الکترونیک پافشاری می‌کند که اصلا داروخانه، حلقه آغازین نسخه نیست تا بخواهد نسخه‌ها را الکترونیکی کند؛ اینکه پزشک نسخه کاغذی نوشته و داروخانه آن را تبدیل به الکترونیک کند؛ اشکالات مختلف از جنبه حقوقی، اجرایی و درمانی دارد و احتمال خطا در آن زیاد است و ادامه این روند به ضرر بیمار است! همین امر سبب شده تا امروز اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک با روند کُند همراه باشد.

سعید کرمی، رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان زنجان امروز در نشست با اصحاب رسانه بحث نسخه الکترونیک را یکی از الزامات امروزه حوزه درمان دانست و اظهار کرد: برنامه پنجم توسعه به نسخه‌نویسی الکترونیک تاکید داشته به طوری که از دو سال اخیر زنجان به این موضوع ورود و موفقیت‌های قابل توجهی را کسب کرده است.

کرمی اضافه کرد: متولیان امر در زنجان در راستای نسخه‌نویسی الکترونیک، با همکاری مطلوب مراکز دولتی دانشگاهی توانستند در عرض 6 ماه کلیه این مراکز را زیرپوشش تبادل الکترونیکی اسناد قرار دهند. در ارتباط با پزشکان نیز میزان همکاری خوب بود به طوری که بیش از 85 درصد زیرپوشش برنامه رفتند. مراکز پاراکلینیکی 100 درصد زیر پوشش برنامه رفتند. از ابتدا فعالان حوزه دارویی مطالبات و مقاومت‌هایی داشتند که در چندین مرتبه جلسات و مذاکراتی در راس سازمان و مدیرعامل برگزار شد.

96 داروخانه برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک را اجرا می‌کنند

رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر نارضایتی داروخانه‌ها از طرح نسخه‌نویسی الکترونیک عنوان کرد: مقاومت داروخانه‌ها سبب اجرای کند این طرح شده است البته با توجه به همکاری مطلوب اداره کل نظارت با داروخانه‌ها از حدود 113 داروخانه زنجان حدود 96 داروخانه در راستای برنامه فعالیت می‌کنند.

کرمی با اشاره به تشکیل جلسات مربوطه برای احصای مشکلات بر لزوم بررسی و پیگیری دلایل نارضیاتی داروخانه‌های زنجان در راستای این برنامه تاکید کرد.

پوشش 90 درصدی هزینه انسولین بیمه‌شدگان

رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر درصد پوشش انسولین مصرفی بیماران دیابتی توسط سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص بیماران دیابتی در رابطه با انوسلین قلمی، 90 درصد پوشش سهم سازمان بوده که این میزان محاسبه می‌گردد.

انسولین قلمی بیماران دیابتی زنجان تامین شد

کرمی با اشاره به انتشار اخبار مربوط به کمبود انسولین در سطح کشور و به تبع آن استان تصریح کرد: مشکلی در رابطه با کمبود انسولین موردنیاز بیماران دیابتی در کشور وجود نداشت. این کمبود صرفا مربوط به انسولین‌های قلمی بود.

وی با بیان اینکه سهولت در استفاده از انسولین‌های قلمی سبب گرایش مصرف‌کنندگان به آن شده است، اضافه کرد: با توجه به وارداتی بود این کالا و گرایش مصرف‌کنندگان سبب شد تا تامین انسولین قلمی دچار مشکلاتی شود.

رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان زنجان از برطرف شدن مشکلات مربوط به تامین انسولین قلمی موردنیاز بیماران دیابتی در استان از ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت که مراجعه‌کندگان این دارو را با فرانشیز 10 درصد دریافت کردند.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناسناد پزشکی زنجاننسخه الکترونیکیسعید کرمی
sedayezanjannews.ir/nx4694


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»