کد خبر: 4745
1399/08/17 - 16:42


صدای زنجان از نتایج محدودیت‌های ترددی اعمال شده را بررسی می‌کند؛

مسئولان: نتیجه محدودیت‌ها فعلاً مشخص نیست

در بررسی نتایج محدودیت‌های اعمال شده طبق اظهارات مسئولان با کاهش تردد 50 درصدی خودروهای غیربومی در استان مواجه بودیم و دانشگاه علوم پزشکی نیز هر چند نتیجه‌‌گیری در مورد اثرات این محدودیت‌ها را به دو سه هفته آینده موکول کرد ولی در مجموع اعمال محدودیت‌ها را اقدام مثبت و اثرگذاری در کاهش شیوع بیماری کووید 19 دانست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در بررسی نتایج محدودیت‌های اعمال شده طبق اظهارات مسئولان با کاهش تردد 50 درصدی خودروهای غیربومی در استان مواجه بودیم و دانشگاه علوم پزشکی نیز هر چند نتیجه‌‌گیری در مورد اثرات این محدودیت‌ها را به دو سه هفته آینده موکول کرد ولی در مجموع اعمال محدودیت‌ها را اقدام مثبت و اثرگذاری در کاهش شیوع بیماری کووید 19 دانست.

سه روز پیش دقیقاً زمانی که محدودیت‌های ترددی اعمال شده بود رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا این پیش‌بینی را کرده بود که طبق آمار کرونایی موجود در روزهای آینده شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی و به تبع آن افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در استان زنجان باشیم.

طبق آخرین آمار کرونای اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، امروز (۱۷ آبان‌ماه) در مدت 24 ساعت گذشته ۴۷ مورد مثبت بستری و ۴۰۵ مورد مثبت سرپایی به لحاظ آزمایشگاهی گزارش شده که در این بین ۸ بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست داده است.

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا با توجه به شرایط بد بیماری ویروس کرونا و افزایش این بیماری و فوتی‌ها، محدودیت‌های جدیدی در زنجان اعمال شد به طوری که محدودیت‌های تردد از ۱۲ آبان ماه شروع و تا ۱۲ شب روز جمعه ۱۶ آبان ماه ادامه داشت حال با بررسی نتایج این محدودیت‌های اعمال شده طبق اظهارات مسئولان با کاهش تردد 50 درصدی خودروهای غیربومی در استان مواجه بودیم و دانشگاه علوم پزشکی نیز هر چند نتیجه‌‌گیری در مورد اثرات این محدودیت‌ها را به دو سه هفته آینده موکول کرد ولی در مجموع اعمال محدودیت‌ها را اقدام مثبت و اثرگذاری در کاهش شیوع بیماری کووید 19 دانست.

اعمال جریمه 510 هزار تومانی برای 140 خودروی با پلاک غیربومی در زنجان

به گفته رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان با این‌که در سه چهار روز از محدودیت‌های ترددی اعمال شده در زنجان با کاهش تردد 50 درصدی خودروهای غیربومی مواجه بودیم ولی متأسفانه خودرو با پلاک‌های بومی به هیچ عنوان رعایت نکرده و داخل شهر همانند عید نوروز شلوغ بود.

این مسئول با تأکید بر این‌که در مدت زمان محدودیت‌های اعمال شده بیش از 140 مورد اعمال قانون 510 هزار تومانی شده که برای پلاک‌های غیربومی شده است، بیان کرد: توقیف خودرو در این چند روز اعمال محدودیت نداشتیم و خودروهای غیربومی که به داخل شهر می‌آمدند برگشت داده می‌شدند ولی در حال حاضر محدودیتی در تردد اعلام شده نداریم و وضعیت عادی است.

وی در واکنش به راهکار پایگاه خبری صدای زنجان مبنی بر اجرایی کردن طرح زوج و فرد با توجه به ترافیک سنگین برخی محورها به ویژه در ساعاتی مشخص که قبل از کرونا نیز مطرح بود، خاطرنشان کرد: بله، طرح زوج و فرد قبل از شیوع کرونا نیز در روزهای نزدیک به عید مطرح بود و برای مدتی اجرایی شد و نتیجه مثبتی نیز در برداشت  و مردم نیز رعایت می‌کردند ولی تصمیم‌گیری در این زمینه منوط به نظر مسئولان استانی است.

اجرای طرح زوج و فرد را به شورای ترافیک شهرستان پیشنهاد می‌دهیم

رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان در پاسخ به این سوال که آیا اجرایی کردن طرح زوج و فرد نمی‌تواند در شورای ترافیک شهرستان زنجان تصویب و اجرایی شود، بیان کرد: بله، این پیشنهاد را در شورای ترافیک شهرستان زنجان مطرح می‌کنیم تا ببینیم مورد تصویب قرار می‌گیرد یا خیر. هر چند اجرایی شدن این امر در تمامی محورها امکان‌پذیر نیست چون نیاز به تأمین زیرساخت‌هایی از قبیل دوربین برای کنترل دارد و نمی‌توان در تمامی محورها مأمور مستقر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ترافیک سنگین ایجاد شده در خیابان‌های شهر به ویژه در ساعات پایانی روز شورای ترافیک شهرستان نمی‌تواند محدودیت ترافیکی را در این ساعات اعمال کند، بیان کرد: نمی‌توان به مردم فشار آورد چرا که از یک طرف تأکید بر کاهش استفاده از وسیله نقلیه عمومی برای پیشگیری از کرونا را داریم از طرفی نمی‌توان فرد را مجبور به استفاده نکردن از وسیله نقلیه شخصی کرد.

ممنوعیت برگزاری آزمون عملی و کلاس‌های ئتوری آئین‌نامه راهنمایی رانندگی به مدت یک هفته

به گفته این مسئول از امروز ۱۷ آبان ماه، به مدت یک هفته هیچ آزمون عملی و کلاس‌های آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی در استان برگزار نمی‌شود، از همین رو با توجه به وضعیت موجود در زمینه شیوع بیماری کرونا، احتمال تداوم این طرح وجود دارد.

رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان محدودیت‌های اعمال شده برای برگزاری آزمون عملی و کلاس‌های آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی را به دلیل جلوگیری از حضور افراد در فضاهای بسته، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کاهش ترددها و وضعیت قرمز زنجان عنوان کرد.

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: آموزشگاه‌های رانندگی در استان با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و با کمترین افراد فعالیت آموزشی، عملی خود را انجام می‌دهند و آموزش‌های تئوری فعلاٌ برگزار نمی‌شود و استمرار این محدودیت‌ها نیز به اظهارنظر ستاد کرونای استان بستگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود اعمال محدودیت‌ها در هفته‌های گذشته برخی آموزشگاه‌های رانندگی فعال بودند، تصریح کرد: در بحث آموزش عملی فعالیت دارند چون در این بخش فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

هجوم خودروهای پلاک بومی به خیابان‌ها

رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان در ادامه با تأکید بر این‌که هر چند تردد پلاک‌های غیربومی در شهر با کاهش 50 درصدی مواجه شده بود ولی همچنان شاهد بی‌توجهی شهروندان و افزایش تردد خودروها با پلاک بومی در سطح شهر بودیم به طوری که انگار مردم یک هفته در قرنطینه کامل بودند و به یکباره همه به خیابان‌ها هجوم آوردند و وضعیت ترافیکی خیابان‌های شهر زنجان ‌به ویژه در بعد از ظهرها اصلاً خوب نیست.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند در وضعیت فعلی همه باید خطرات ویروس کرونا را باور داشته باشند و با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، علاوه بر حفظ سلامت خود، کادر درمان را نیز در برابر این ویروس منحوس یاری و حمایت کنند ولی این اتفاق رخ نداده و متأسفانه برخی رانندگان و شهروندان هیچ توجهی به این بیماری مهلک و کشنده ندارند و وجود ترافیک سنگین در برخی از خیابان‌های سطح شهر زنجان، منظره خوبی نیست و جای نگرانی دارد.

به گفته سرهنگ باقری تمدید محدودیت‌های ترددی اعمال شده منوط به تصمیمات ستاد پیشگیری از کروناست و پلیس راهور به شخصه نمی‌تواند اقدامی در این زمینه انجام دهد.

رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان ضمن تأکید بر تشدید اعمال جریمه 200 هزار تومانی برای رانندگان حمل و نقل عمومی از قبیل تاکسی و اتوبوس که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر این رانندگان مسافرانی که از ماسک استفاده نکردند را جابه‌جا کنند به ازای هر مسافر مجبور به پرداخت جریمه 100 هزار تومانی است.

رانندگان خودروهای شخصی به دلیل نزدن ماسک جریمه نمی‌شوند

این مسئول در واکنش به نارضایتی برخی از شهروندان مبنی بر جریمه خودروهای شخصی به دلیل نزدن ماسک خاطرنشان کرد: این موضوع امکان ندارد، شاید جریمه راننده دلایل دیگری جز نزدن ماسک بوده است چون برای جریمه مردم عادی چیزی به ما ابلاغ نشده است و کد اعلام شده برای جریمه رانندگان فاقد ماسک اصلاً برای خودروهای عادی نیست.

نتیجه محدودیت‌های ترددی اخیر دو سه هفته آینده مشخص می‌شود

هر چند رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمع در خیابان‌ها سخن گفت ولی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان سیاست اعمال محدودیت‌های اخیر را خوب ارزیابی کرده و بر این موضوع خاطرنشان کرد که تأثیر محدودیت‌های اعمال شده در حال حاضر مشخص نمی‌شود بلکه دو سه هفته آینده نتیجه قابل ارزیابی است.

علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به این‌که آنچه در حال حاضر رخ داده و شاهد شلوغی بیمارستان‌ها در سطح کشور هستیم ناشی از رفتارهای زیرزمینی و تجمعات غیرمنطقی نظیر مراسم‌های عروسی، عزاداری بوده است، اظهار کرد: متأسفانه برگزاری مراسم‌های عروسی از ابتدای ماه ربیع‌الاول آغاز شده و ادامه دارد.

به گفته این مسئول آنچه در مورد نتیجه این محدودیت‌ها وجود دارد این است که دو تا سه هفته دیگر مشخص می‌شود و در حال حاضر اصلاً قابل پیش‌بینی نیست.

محدودیت‌ها باید ادامه‌بار باشد چون اثرات مثبتی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر ضرورت ادامه‌دار بودن محدودیت‌های اعمال شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره داشته و مدعی شد: اگر قرار باشد ترددهای بین استانی انجام شود و مسافرت‌های بین شهری ادامه داشته باشد وضعیت به مراتب بدتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز پیش از این در رابطه با علل ابتلای زنجانی‌ها به کرونا، گفته بود: به ترتیب تماس با فرد مبتلا در خانواده، تماس در محل کار، تماس در مسافرت، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عزاداری، مجالس ترحیم، تماس در محل تحصیل، جشن تولد، عروسی، مذهبی و سایر از جمله عمده‌ترین دلایل ابتلا به کرونا در استان زنجان است.

الهام احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانراهور زنجانممنوعیت تردد در زنجانعلوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4745


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»