کد خبر: 478
1397/01/22 - 19:46


گم‌شده

شورای شهر دیروز پس از 4 سال متوجه گم‌شدن تیم فوتبال دسته دومی شهرداری زنجان شد

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی-  نخستین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان دیروز با حضور همه اعضای شورای شهر و شهردار برگزار شد و یکی از مهم‌ترین مباحث که بخش قابل توجهی از زمان جلسه را به خود اختصاص داد، موضوع اعلام نتایج تحقیق و تفحص از تیم فوتبال شهرداری زنجان و نیز پروژه سبزه‌میدان بود. این موضوع از سوی رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر مطرح شد و به دلیل نبود زمان کافی نتایج بررسی پروژه سبزه‌‌میدان به جلسه آینده موکول گشت.

به گزارش صدای زنجان، با توجه به توضیحات اسماعیل دویران رئیس کمیسیون مذکور و به درخواست اعضای شورای شهر فعلی در تاریخ 20 اسفند ماه سال گذشته، تحقیق و تفحص از شهرداری در زمینه پروژه سبزه‌میدان و تیم فوتبال دسته دو شهرداری کلید خورد.

دویران در زمینه نتایج تحقیقات انجام شده از وضعیت تیم فوتبال شهرداری از ابتدای فعالیت تاکنون این‌گونه عنوان کرد: در تاریخ 11/04/93 نامه‌ای از سوی رئیس کمیته مسابقات فوتبال سازمان لیگ کشور به هیئت فوتبال زنجان ارسال می‌شود مبنی بر این‌که چند تیم به برخی از شهرها که زنجان نیز در زمره آن‌ها قرار داشته واگذار می‌‌شود که در این نامه برخی از شرایط از قبیل: معرفی باشگاه واجد شرایط، معرفی اسپانسرها، مشخص کردن منابع مالی و شیوه حمایتی مدیران استان و امکانات موجود برای برگزاری مسابقات عنوان شده بود.

به گفته دویران دو بند ویژه‌ در نامه ارسالی مذکور با این عنوان که «هیچ یک از مقامات استان به هیچ وجه حق فروش تیم به خارج از استان را ندارند و محل فعالیت تیم در همان استان است و اجازه فعالیت در خارج از استان داده نمی‌شود» قید شده بود که وی با یادآوری آن افزود: هیئت فوتبال زنجان طی نامه‌ای به شهرداری خواستار انجام اقدامات لازم می‌شود ولی با توجه به عدم ورود شهرداری، سازمان لیگ نامه‌ای مبنی بر این‌که در صورت عدم انجام اقدامات لازم تیم به شهر دیگر واگذار می‌شود از همین رو هیئت فوتبال زنجان در تاریخ 5/5/93 با ارسال نامه‌ای از شهرداری خواستار اقدام فوری در این زمینه می‌شود که به تبع آن صورتجلسه‌ای در فرمانداری به ریاست معاونت سیاسی استانداری به امضا می‌رسد.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر زنجان مفاد عنوان شده در صورت‌جلسه مذکور را کلید اصلی مشکلات عنوان شده اعلام کرد و گفت:« در این صورت جلسه قید شده است که شهردار زنجان به شرط واگذاری امتیاز لیگ دسته دو از طریق هیئت فوتبال استان و فدارسیون فوتبال کشور با توجه به منابع مالی پیش‌بینی شده در بودجه شهرداری آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند به این شرط که امتیاز تیم به نام شهرداری زنجان منتقل شود.»

وی با اشاره به این‌که شهرداری زنجان باشگاه فرهنگی و ورزشی خود را به عنوان باشگاه مورد نظر معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی به عنوان اسپانسر تیم معرفی می‌شوند و اتاق بازرگانی نیز آمادگی خود را مبنی بر تأمین بخشی از هزینه‌های تیم به مبلغ 5 میلیارد ریال اعلام می‌کند.

دویران با تأکید بر این‌که از آن‌جایی که امتیاز تیم به نام شهر زنجان بوده شهرداری متعهد می‌شود در صورت سقوط تیم به لیگ دسته سه یک تیم از لیگ دسته دو را خریداری کرده و جایگزین کند که صورتجلسه‌ای در این زمینه به امضا معاون سیاسی و امنیتی استانداری، فرماندار، رئیس شورای شهر، شهردار، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس هیئت فوتبال، رئیس اتاق بازرگانی و ...می‌رسد، خاطرنشان کرد: شهردار لایحه‌ای به شورای شهر مبنی بر ارائه کمک مالی به میزان 500 میلیون تومان به تیم فوتبال ارائه می‌کند که با موافقت اعضای شورا مبلغ مذکور برای تیم فوتبال و فوتسال بانوان شهرداری (که در لیگ برتر کشوری قرار داشت) اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در این میان فردی به نام آقای شهبازی آمادگی اسپانسری تیم را به شرط این‌که نام تیم به «شهباز زنجان» تغییر کند را خواستار می‌شود که به نتیجه نرسیده و منجر به انصراف این فرد از اسپانسری تیم می‌شود، افزود: قرارداد با بازیکنان تیم تا یک روز مانده به مسابقات لیگ منعقد نشده بود که شبانه قرارداد آن‌ها منعقد شده و نخستین بازی خود را با سفید‌رود رشت انجام می‌دهند و در اسفند ماه همان سال تیم فوتبال زنجان به دور نهایی صعود می‌کند.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر زنجان در ادامه توضیحات خود به عدم تخصیص 500 میلیون تومان از سوی اتاق بازرگانی به عنوان اسپانسر دوم تیم اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری برای انجام هزینه‌های تیم لایحه دومی را به شورای شهر ارسال و در آن درخواست کمک 250 میلیون تومانی می‌کند که شورا نیز با توجه به شرایط تیم موافقت خود اعلام می‌دارد .

وی با بیان این‌که نامه‌های زیادی به استانداری، معاونت سیاسی و اتاق بازرگانی در زمینه پرداخت 500 میلیون تومان از سوی اتاق بازرگانی ارسال شد ولی ترتیب اثر داده نشده است، گفت: تیم با توجه به مشکلات مالی و عدم پرداخت هزینه‌ها نتوانست به لیگ دسته یک کشوری صعود کند و از گردونه مسابقات حذف شد .

دویران با تأکید بر این‌که صورت‌های مالی 750 میلیون تومان مصوب شورای شهر به تیم فوتبال موجود بوده و مشکل خاصی در این بخش مشاهده نشده و در حال حاضر نیز در حساب مرتبط با تیم 15 میلیون تومان موجودی است، خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد نبود هیچ‌گونه سند در زمینه انتقال تیم به شهرداری است و برگه واگذاری تیم از سوی فدراسیون فوتبال مشاهده نشد ولی در صورتجلسه‌ای که در آن تیم متعلق به شهرداری زنجان بوده و اسپانسر تیم و باشگاه مربوطه نیز مشخص بوده به فدراسیون ارسال شده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر اسناد و مدارکی مبنی بر این‌که در حال حاضر تیم کجاست؟ فروخته شده است یا خیر؟ وجود ندارد، ابراز کرد: صحبت‌های شفاهی زیادی در این زمینه که تیم فوتبال شهرداری زنجان در حال حاضر به تیم هشتگرد واگذار شده است وجود دارد ولی سندی دال بر این موضوع را مشاهده نکردیم و از آنجایی که ارائه و انتشار هرگونه اطلاعات غیر مستند توسط کمیسیون نظارت ممنوع است، نمی‌توان بر شنیده‌ها استناد کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر زنجان با بیان این‌که نامه‌هایی در این زمینه به فدراسیون ارسال شده است ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکردیم، بیان کرد: « نقطه مبهم در این موضوع این است که تیم در حال حاضر کجاست ؟»

وی به بدهی 200 میلیون تومانی این تیم اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر 750 میلیون تومان هزینه شده، این تیم 200 میلیون نیز بدهکار است ولی اسنادی نیز در مورد این بدهی وجود ندارد از همین رو برای شهرداری بار مالی ندارد.

در پایان با رأی‌گیری‌های انجام شده اعضای شورای شهر بر ادامه پیگیری در این زمینه رأی موافق دادند و کمیته نظارت در همین بخش تشکیل و 5 نفر از اعضای شورا نیز عضو کمیته مذکور شدند.

ضرورت اولویت‌دهی به تملک پروژه‌های در حال اجرا

در ابتدای جلسه نیز احمد نصیری، رئیس شورای شهر زنجان در نطق پیش از دستور خود خطاب به شهردار بر اولویت قرار دادن پروژه‌های شاخص و عمرانی و نیز پیگیری جدی در زمینه اخذ مصوبه کمیسیون ماده 5 برای پروژه سبزه میدان تأکید کرد و گفت: با توجه به شعار سال شهرداری در خرید ملزمات خود کالاهای بومی و ایرانی را در اولویت قرار دهد.

وی ضمن ابراز رضایت از پیگیر‌ی‌های شهرداری در زمینه انجام پروژه‌های در حال اجرا به اولویت قرار دادن تملک پروژه‌هایی همانند پارکینگ‌های طبقاتی سعدی، ارگ، سبزه‌میدان و ادامه خیابان زینبیه غربی تأکید کرد.

وجود رانت دلیل اصلی عدم موفقیت در حمایت از تولیدات داخلی

رئیس شورای شهر زنجان به نامگذاری شعار سال و تلاش برای محقق شدن آن اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته نیز اقدامات زیادی در راستای حمایت از کالای داخلی انجام شده است ولی رضایت‌بخش نبوده است چرا که بخش قابل توجهی از مشکلات نشأت گرفته از رانت‌خواری است که دولت برای برچیده شدن رانت‌ها و حمایت از اجرای صحیح قانون در کنار افزایش کیفیت تولیدات داخلی باید گام‌های جدی بردارد.

در ادامه جلسه نیز مسیح‌اله معصومی شهردار زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در مدت یک سال گذشته و نیز ایام نوروز امسال عنوان کرد: در بحث امور زیربنایی و عمرانی شاهد افتتاح پل سیدالشهدا بودیم که در ظاهر اگر چه فقط 15 درصد کار باقی مانده بود، اما به لحاظ حجم کاری اندازه 40 درصد بود که با یک همسویی، پل سیدالشهدا را که یک عارضه‌ای برای شهر بود افتتاح شد.

وی با بیان این‌که فضاسازی شهری قطعه کوچکی از فعالیت‌هایی انجام شده بود، ادامه داد: اگر به لحاظ پروانه نیز عملکرد شهرداری را ارزیابی کنیم، همکاران شهرداری توانستند حرکت‌های جدیدی را انجام دهند و شاهد رشد صدور پروانه بودیم.

شهردار زنجان همچنین به بهره‌برداری مسیر زینبیه غربی نیز اشاره کرد و گفت: در کنار این موضوع شاهد تخریب املاک مسیر 7 تیر بودیم و از ابتدای اردیبهشت عملیات آسفالت‌برداری انجام می‌شود از سوی دیگر امسال پیاده‌راه و پل گلشهر نیز تعیین تکلیف و مصوبات مربوطه اخذ و همچنین املاکی که در محدوده سبزه‌میدان طلسم شده بود نیز تعیین تکلیف می‌شود.

راه‌اندازی دو خانه محله

وی همچنین به پیشرفت فیزیکی بالای پارکینگ سعدی و راه‌اندازی دو خانه محله نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه ترافیک نیز تعداد کارت‌خوان‌های تاکسی‌ها به 2 هزار عدد رسیده است و به زودی کار تجهیز 300 تاکسی دیگر در حوزه حمل و نقل عمومی نیز به پایان می‌رسد.

معصومی به پیشرفت 90 درصدی مرکز کنترل ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: انتخاب مشاور طرح تراموا و انجام مطالعات طرح ترافیکی مدرس نیز در حال انجام بوده و در بحث بیمه رانندگان نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که با برنامه‌ریزی صورت گرفته همه 210 میلیارد تومان بودجه سال پیش در عرض چهار ماه محقق شد، افزود: حقوق پرسنل و نیروهایی که در برخی از سازمان‌ها عقب افتاده بود، در آخرین روز سال قبل پرداخت و تسویه شد و در این حوزه بدون بدهی وارد سال جدید شدیم.

شهرداری به تأمین اجتماعی بدهی ندارد

شهردار زنجان با اشاره به این‌که بدهکاری عمرانی به پیمانکاران نیز که بسیار عمده بود تسویه شد، گفت: در حوزه بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی اقدامات قابل توجهی انجام و در این رابطه با برگزاری جلسات متعدد با تامین اجتماعی تعامل کردیم و دیگر با تأمین اجتماعی مشکلی نداریم.

وی با تاکید بر آغاز ساخت سه میدان میوه و تره بار در شهر زنجان و پیشرفت 80 درصدی آن خاطرنشان کرد: مرکز خودرو نیز آماده بهره‌برداری است.

معصومی با اشاره به این‌که طرح افزایش مناطق شهری زنجان به چهار منطقه ارائه شده است و بررسی آن توسط مشاور انجام می‌شود، گفت: اتوبوس خدمت یکی از طرح‌های اجرایی بود که حتی تا آخرین  روز نیز تعطیل نشد و البته در پیشبرد امور مردم و حل مشکلات آن‌ها بسیار مؤثر بود.

 

#شورای زنجان، تیم فوتبال زنجان

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx478


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»