کد خبر: 4785
1399/08/22 - 0:51


سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد:

رتبه 27 زنجان در آمار تولدهای تابستان امسال

استان زنجان با ثبت 3هزار و ۹۸۳ ولادت در تابستان امسال در بین 5 استانی که دارای کمترین میزان ولادت در این مدت بوده‌اند، قرار گرفت

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از ثبت ۳۰۰ هزار ولادت در تابستان سال جاری خبر داد.

سیف‌الله ابوترابی با اشاره به ثبت ولادت‌ها در تابستان سال گذشته اظهار کرد: در سه ماه تابستان  ۳۰۰ هزار و ۵۹ ولادت ثبت شده که از این تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۴۸ نوزاد پسر و ۱۴۴ هزار و ۸۱۱ نوزاد دختر بوده اند.

او با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان ولادت را داشته اند، تصریح کرد: استان‌های تهران با ثبت ۳۹ هزار و ۷۶۸ ولادت بیشترین میزان ولادت را در سه ماه تابستان داشته است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: همچنین استان‌های خراسان رضوی (۲۸ هزار و ۳۸۹ ولادت)، خوزستان (۲۴ هزار و ۴۵ ولادت)، سیستان و بلوچستان (۲۲ هزار و ۸۸۸ ولادت) و فارس (۱۶ هزار و ۹۲ ولادت) بیشترین میزان ولادت را در طی این مدت داشته اند.

ابوترابی با اشاره به استان‌هایی که کمترین میزان ولادت را داشته اند، گفت: استان سمنان (یک هزار و ۹۴۷ ولادت)، ایلام (دو هزار و ۱۹۰ ولادت)، کهگیلویه و بویراحمد (سه هزار و ۵۷ ولادت)، خراسان جنوبی (سه هزار و ۸۷۰ ولادت) و زنجان (سه هزار و ۹۸۳ ولادت) دارای کمترین میزان ولادت در این مدت بوده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آمار ولادت در سه ماه بهار ، تصریح کرد: در سه ماه بهار ۲۸۰ هزار و ۵۴۷ ولادت ثبت شده که ۱۴۴ و ۷۶۳ تا از این ولادت‌ها نوزاد پسر و ۱۳۵ هزار و ۷۸۴ تا از آن‌ها نوزاد دختر بوده است.

او با بیان اینکه در مقایسه با بهار و تابستان سال گذشته میزان ولادت کاهش یافته است، گفت: در بهار سال ۹۸، ۲۹۹ هزار و ۳۸۹ ولادت ثبت شده که ۱۵۴ هزار و ۸۸۸ نفر از آن‌ها پسر و ۱۴۴ هزار و ۵۰۱ از این ولادت‌ها دختر بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: همچنین در تابستان سال ۹۸، ۳۱۵ هزار و ۱۷۰ هزار ولادت ثبت شده که ۱۶۲ هزار و ۲۸۷ نوزاد پسر و ۱۵۲ هزار و ۸۸۳ نوزاد دختر بوده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام



صدای زنجانفرزندآوریتولد در زنجانثبت احوال
sedayezanjannews.ir/nx4785


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»