کد خبر: 4848
1399/09/01 - 14:6


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در پاسخ به انتقادها از افزایش حضور معتادان متجاهر در سطح شهر؛

فعلاً مجاز به جمع‌آوری معتادان متجاهر نیستیم

برخی شهروندان نسبت به افزایش حضور معتادان متجاهر در سطح شهر انتقاد داشته و تأکید بر چرایی عدم جمع‌آوری این معتادان از سوی نهادهای مربوطه داشتند که طبق گفته دبیر کمیته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فعلاً طبق دستور ستاد کرونای استان امکان جمع‌آوری این معتادان با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا وجود ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- برخی شهروندان نسبت به افزایش حضور معتادان متجاهر در سطح شهر انتقاد داشته و تأکید بر چرایی عدم جمع‌آوری این معتادان از سوی نهادهای مربوطه داشتند که طبق گفته دبیر کمیته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فعلاً طبق دستور ستاد کرونای استان امکان جمع‌آوری این معتادان با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا وجود ندارد.

فاطمه رضایی امروز در گفت‌وگو با صدای زنجان در پاسخ به برخی انتقادها از افزایش حضور معتادان متجاهر در سطح شهر و گلایه شهروندان از این موضوع اظهار کرد: در شرایط حاضر با وجود طرح موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر، به هیچ وجه ستاد کرونای استان این مجوز را در اختیار دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار نداده است.

وی با اشاره به این‌که معتادان متجاهر جمع‌آوری شده به مدت دو هفته قرنطینه می‌شدند که تقریباً دو ماه به طول انجامید، تصریح کرد: این معتادان پس از اتمام دوره قرنطینه به مرکز ماده 16 انتقال داده شدند و در حال حاضر نیز در این مرکز نگهداری می‌شوند.

300 معتاد متجاهر از اردیبهشت ماه امسال تاکنون جمع‌آوری شدند

به گفته این مسئول براساس پروتکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در مورد نحوه جمع‌آوری معتادان متجاهر که اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شد توانستیم در سه مرحله نزدیک به 300 معتاد متجاهر را از سطح شهر جمع‌آوری کردیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در توضیح خود در مورد معتادانی که شاکی خانواده دارند نیز متذکر شد: معتادان دارای شاکی خانواده با دستور دادستان و با هماهنگی انجام شده توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شده و در یک مرکز پیش‌بینی شده در این زمینه ایزوله و قرنطینه شدند و پس از انجام آزمایش‌های کرونا در مرکز مد نظر نگهداری می‌شوند.

تاکنون هیچ معتاد مبتلا به کرونا در زنجان نداشتیم

طبق گفته این مسئول تاکنون هیچ کدام از معتادان متجاهر جمع‌آوری شده از اردیبهشت ماه تاکنون و نیز معتادانی که شاکی خانواده داشتند خوشبختانه مبتلا به کرونا نبودند و نتایج آزمایشات این افراد منفی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند معتاد شاکی خانواده در زنجان جمع‌آوری شدند، افزود: تاکنون در حدود 100 معتاد شاکی خانواده طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت در زنجان جمع‌آوری شده است.

رضایی با تأکید بر این‌که در شرایط حاضر با وجود طرح موضوع برای جمع‌آوری معتادان متجاهر به هیچ وجه ستاد کرونای استان این مجوز را در اختیار ما قرار نداده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع 10 برابری ویروس کرونا فعلاً مجوز جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر از سوی ستاد کرونای استان صادر نشده است وگرنه برای جمع‌آوری و قرنطینه معتادان متجاهر هیچ مشکلی نداریم و همه چیز محیاست.

وی متذکر شد: طبق ابلاغیه وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هر اقدامی باید متناسب با نظر ستاد کرونای استان انجام شود از همین رو برای جمع‌آوری این معتادان نیاز به دستور ستاد کرونای استان داریم.

الهام احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمعتادان متجاهرفاطمه رضاییشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4848


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»