کد خبر: 4892
1399/09/10 - 10:40


جریمه چند میلیونی خودروها در استان زنجان به خاطر کرونا طی 9 روز

584میلیون‌ و 800هزار تومان جریمه به‌خاطر کرونا

در 9 روز سپری شده از محدودیت‌های آذرماه، بیش از هزار خودرو در استان زنجان جریمه شده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- گرچه محدودیت‌های کرونایی که از ابتدای آذرماه جاری آغاز شده و موافقان و مخالفان بسیاری دارد و به‌خصوص اصناف و کسبه خود را متضرر اصلی آن می‌دانند اما آن‌گونه که آمار نشان می‌دهد جریمه خودروهای ناقض این محدودیت‌ها در استان زنجان «فعلا» 584 میلیون‌ و 800 هزار تومان را راهی خرانه دولت می‌کند.

به گفته جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان در جلسه عصر دیروز ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری، از آغاز «طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی» تا عصر دیروز حدود 1011 خودرو در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان جریمه شده‌اند که از این تعداد 414 مورد جریمه 200هزار تومانی، 190 مورد جریمه 500هزار تومانی و 407 مورد جریمه یک میلیون تومانی را شامل می‌شود.

برای مهار ویروس کرونا، دولت محدودیت‌هایی را از آغاز آذرماه جاری اعمال کرده است که از آن با عنوان تعطیلی فراگیر یاد می‌کند و بخشی از این محدوددیت‌ها شامل ترددهای درون و برون‌شهری در استان‌های کشور می‌شود.

بر اساس این طرح که از روز شنبه اول آذرماه جاری آغاز شده، شهرهای درگیر با کرونای کشور به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شده‌اند که تردد درون‌شهری در شهرهای قرمز از ساعت 21 تا چهار صبح ممنوع بوده و از طرفی پلاک‌های بومی حق خروج و پلاک‌های غیربومی حق ورود در مناطق قرمز و نارنجی را ندارند.

آن‌طور که از سوی قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در وزارت کشور اعلام شد، خودروهایی که از شهرهای قرمز قصد ورود به سایر شهرها را داشته باشند، یک میلیون تومان و خودروهایی که از شهرهای نارنجی قصد ورود به شهرهای دیگر را داشته باشند، 500هزار تومان جریمه می‌شوند. هم‌چنین خودروهای ناقض ممنوعیت تردد 21 تا چهار صبح نیز باید انتظار جریمه 200هزار تومانی را داشته باشند.

حالا با یک حساب سرانگشتی و چند ضرب و جمع ساده با اعدادی که سرهنگ خانی‌پور اعلام کرده، عدد 584 میلیون و 800 هزار تومان (البته تا عصر دیروز) حاصل می‌شود که روانه خزانه دولت می‌شود و با شرایط و رفتار فعلی شهروندان زنجانی، این مقدار تا پایان محدودیت‌های هوشمند که فعلا تا 15 آذرماه جاری اعلام شده، بیش از این مقدار خواهد شد.

البته بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 24 اسفند ماه 89، وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود تا علاوه بر بودجه سالیانه به شرح زیر به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ذیربط، وزارت راه و ترابری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده شود.

باید دید تا پایان محدودیت‌های کرونایی آذرماه جریمه نقدی که استان زنجان راهی خزانه دولت می‌کند به کدام عدد خواهد رسید.

مهدی سهرابی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجریمه خودروهانیروی انتظامی زنجانسرهنگ خانی پور
sedayezanjannews.ir/nx4892


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»