کد خبر: 5036
1399/10/07 - 16:25


مدیرکل بیمه سلامت استان:

ماندگاری بیمارستان بهمن باید مطالبه عمومی شود

برخی فقط به فکر جیب خود هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل بیمه سلامت استان ضمن اظهار نارضایتی از موضوع انحلال بیمارستان بهمن بر این موضوع متذکر شد که متاسفانه برخی‌ها فقط به فکر  جیب خودشان بوده و به دنبال بهانه‌ای برای انحلال این بیمارستان هستند از همین رو باید جلوگیری از انحلال بیمارستان بهمن به مطالبه عمومی تبدیل شود.

یعقوب شیویاری امروز در حاشیه مراسم تجلیل از پزشکان خانواده روستایی و شهری که همزمان با سراسر کشور به طور ویدئو کنفرانس برگزار شد در پاسخ به صدای زنجان درباره اخبار منتشر شده در مورد انحلال بیمارستان بهمن زنجان به عنوان تنها بیمارستان بخش خصوصی در استان ضمن ابراز تاسف از این موضوع اظهار کرد: این بیمارستان با هزاران امید و آرزو برای خدمات‌رسانی به مردم زنجان و با هزینه هنگفت ایجاد شده بود و حالا به صراحت می‌گویم که جای برای تاسف دارد که بیمارستان به این خوبی و با تجهیزات خوب  در حال منحل شدن باشد.

به گفته این مسئول سیاست دولت نیز این بوده که بیمارستان‌های خصوصی مکمل بیمارستان‌های دولتی باشند چرا که همه امکانات را دولت نمی‌تواند در حوزه درمان در اختیار مردم قرار دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به عنوان یک شهروند از مسئولان ارشد استانی، نماینده ولی فقیه در استان، سرمایه‌گذاران این بیمارستان و به ویژه دست اندرکاران حوزه درمان خواست تا اعمال تجدید نظر دست به دست هم داده و از انحلال بیمارستان بهمن جلوگیری کنند که در این صورت بیمه سلامت نیز از هیچ کمکی در تحت پوشش قرار دادن خدمات این بیمارستان و تعامل با آن‌ها دریغ نمی‌کند چرا که تاکنون نیز کمک حال این بیمارستان بوده است.

وی با اشاره به این‌که در مورد بیمارستان بهمن آنچه در توان بیمه سلامت بود همکاری‌های لازم را با آن‌ها اعمال کرد، افزود: ما موظف بودیم در راستای ارائه بهتر خدمات به مردم قراردادهای لازم را با این بیمارستان منعقد کنیم و با اضافه شدن هر تخت یا تجهیزات و پزشک در صورت درخواست بیمارستان برای انعقاد قرارداد مربوطه اقدام می‌شد به ویژه در ایام شیوع کرونا برای تخت‌های اضافه شده نیز قرارداد بستیم.

این مسئول متذکر شد: به صراحت می‌گویم برخی از افراد با هر اهداف و نیتی که دارند نباید امید و آرزوی مردم این شهر را به باد بدهند و باید تجدید نظر اساسی در این زمینه انجام شود تا این بیمارستان به وضعیت خدمات‌رسانی خود به مردم بازگردد چرا که حیف است استان زنجان تنها بیمارستان خصوصی خود را از دست بدهد.

انحلال بیمارستان بهمن به عنوان تنها بیمارستان بخش خصوصی زنجان قابل قبول نیست

وی با اشاره به این‌که زنجان با وجود مراکزی چون مهرانه و فعالیت خیران در عرصه درمان سرآمد استان‌های دیگر بوده و مهرانه شهرت جهانی دارد، بیان کرد: از نظر بنده به عنوان یک شهروند و مسئول انحلال تنها بیمارستان خصوصی شهر قابل قبول نبوده و به خاطر خدا و مردم به جای انحلال آن خدمات ارائه شده به مردم را ارتقا دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ضمن اظهار نارضایتی از موضوع انحلال بیمارستان بهمن خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی‌ها فقط به فکر  جیب خودشان بوده و به دنبال بهانه‌ای برای انحلال این بیمارستان هستند از همین رو باید جلوگیری از انحلال بیمارستان بهمن به مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی در توضیح تحت پوشش قرار دادن تخت‌های اضافه شده به بیمارستان‌ها با شیوع بیماری کرونا این‌گونه عنوان کرد: طبق تصمیمات ستاد مرکزی کرونا در کشور و دستور ویژه رییس جمهور بیمه سلامت در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم از اضافه شدن این تخت‌ها استقبال کرده و بیمارستان‌هایی که ظرفیت لازم را داشتند تعداد تخت‌های خود را به ویژه در بخش آی سی یو که نیاز مبرم در استان بود افزایش دادند و بیمه سلامت نیز براساس چارچوب‌های تعریف شده این تخت‌ها را تحت پوشش قرار داد.

۹۰ درصد هزینه درمان بیماران کرونایی توسط بیمه پرداخت می‌شود

شیویاری با اشاره به این‌که طبق پروتکل‌‌های اعلامی هر تعداد بیمار کرونایی که بستری شود ۱۰ درصد هزینه را بیمار متقبل شده و ۹۰ درصد آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در بخش سرپایی نیز پرداخت هزینه‌های درمان بیماران کرونایی ۳۰ درصد یر عهده بیمار و ۷۰ درصد سهم بیمه است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی داروهایی که برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

این مسئول در پاسخ به این سوال که چرا برخی از تجهیزات مورد نیاز برای بیماران کرونایی که توسط خودشان و به قیمت‌های گزاف تهیه می‌شود تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد؟ چرا که خانواده برخی از بیماران کرونایی مدعی‌اند فیلترهایی را به درخواست بیمارستان برای استفاده بیمار کروناییشان باید تهیه کنند که هر کدام آن بیش از ۱۱ میلیون تومان هزینه در بر دارد، افزود: فیلترها برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه برای بیماران دیالیزی مورد نیاز است که متاسفانه با هزینه سرسام‌آوری به فروش می‌رسد.

به گفته این مسئول تهیه برخی از تجهیزات همانند دستگاه ونتیلاتور و یا تنفس مصنوعی که برای بیماران کرونایی مورد نیاز است دارای هزینه سرسام‌آوری است و در تعهد بیمه هم قرار ندارد.

شورای عالی در حال بررسی تحت پوشش قرار دادن برخی از تجهیزات نظیر گان و غیره در بیمارستان‌هاست

وی در پایان از موضوع تحت پوشش بیمه قرار گرفتن برخی از تجهیزاتی که در بیمارستان‌ها زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند نظیر گان، ماسک و یا مواد ضد عفونی کننده خبر داد و عنوان کرد: تحت پوشش قرار دادن این تجهیزات ظاهرا در شورای عالی بیمه در حال بررسی بوده و در صورت ابلاغ این تجهیزات نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و در صورت اعلام میزان هزینه‌کرد برای تامین این تجهیزات از سوی بیمارستان درصدی از هزینه آن از طریق بیمه پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان در مورد فیلترهای مورد نیاز بیماران دیالیزی بیمارستان طبق قانون موظف به تهیه تمامی اقلام مورد نیاز بیمار بستری شده در بیمارستان است.

مجوز تامین ۸۱ تخت آی.سی.یو برای بیمارستان‌های زنجان در ایام کرونایی صادر شد

وی با بیان این‌که طبق هماهنگی‌های انجام شده و نیاز استان در وضعیت کرونایی، مجوز تامین ۸۱ تخت آی سی یو برای بیمارستان‌های استان صادر شد، بیان کرد: طبق هماهنگی انجام شده با بیمارستان‌ها با جابه‌جایی بخش‌ها به ویژه بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر به انجمن بیماران کلیوی برای خدمات‌رسانی بهتر به بیماران موافقت شد و برای بخش‌ شیمی درمانی نیز از ظرفیت مهرانه استفاده کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: در بیمارستان بهمن سقف هزینه‌کرد ارائه خدمات برداشته شده و میزان سقف ارائه خدمات این بیمارستان منهای بیماران کرونایی است چرا که بخشی از بیمارستان برای بیماران کرونایی در این بیمارستان پیش‌بینی شده و خدمات ارائه می‌کند.

وی به عقد قرارداد با آزمایشگاه ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارتقا خدمات به بیماران کرونایی اشاره کرد.

الهام احمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبیمارستان بهمنبیمه سلامتیعقوب شیویاری
sedayezanjannews.ir/nx5036


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»