کد خبر: 5048
1399/10/11 - 10:45


وعده معاون عمرانی استاندار زنجان عملی نمی‌شود؛

افتتاح ورزشگاه زیتون شاید سال بعد

مدیرکل ورزش و جوانان استان: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قول داده فاز نخست پروژه ابتدای سال 1400 به بهره‌برداری برسد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با اعلام خبر عدم امکان افتتاح ورزشگاه 15 هزارنفری زیتون زنجان واقع در منطقه گاوازنگ در دهه فجر امسال و موکول شدن آن به ابتدای سال 1400، انتظار زنجانی‌ها 16 ساله شد.

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه پروژه ساخت ورزشگاه 15 هزارنفری زیتون در منطقه گاوازنگ در قالب 2 فاز عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر کارگاه تقریبا فعال شده و روند اجرا مطلوب است. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مجری طرح است، طبق اظهارات مسئولان پیش‌بینی شده بود دهه فجر فاز نخست پروژه آماده بهره‌برداری شود که این امر محقق نشد.

خلیلی با تاکید بر اینکه مجری پروژه قول داده تا ابتدای سال 1400 فاز نخست به مرحله افتتاح برسد در مورد احتمال تخصیص اعتبار ابلاغی فاز نخست پروژه تصریح کرد: اعتبار ابلاغی برای اجرای فاز نخست 20 میلیارد تومان بوده که نزدیک به 4 میلیارد و 800 میلیون تومان آن تخصیص یافته است ما امیدواریم مابقی اعتبارات تا پایان سال جاری تخصیص یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبار اختصاصی برای احداث ورزشگاه 15 هزارنفری زنجان حدود 16.5 میلیارد تومان بود، افزود: با توجه به بالا رفتن قیمتها و شرایط کنونی اقتصاد کشور، مبلغ مورد نیاز برای اجرای فاز نخست پروژه، طبق قرارداد موجود بیش از 20 میلیارد تومان است که با افزایش قیمت‌ مصالح و تجیزات موردنیاز ساخت پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به بیش از 30 میلیارد تومان برسد. لازم به تذکر است شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اختصاص اعتبارات خود به این پروژه، سبب پیشرفت در روند اجرا شده است.

گفتنی است، آبان ماه سال جاری مهرداد سلطانی، معاون عمرانی استاندار زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها با اشاره به اعتبار 15 تا 20 میلیارد تومانی مورد نیاز پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری استان زنجان اظهار کرده بود که این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار دولت بوده و تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و شیوع کرونا نیز امکان بهره‌برداری از ورزشگاه زیاد مطرح نیست افزود: بعد از اتمام پروژه مهمترین دغدغه‌ای که وجود دارد نوع بهره‌برداری از این پروژه است که به احتمال زیاد در سال یک میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این پروژه در کمترین زمان به پایان برسد خاطرنشان کرد: اگر شرایط کرونا ادامه داشته باشد، بهره‌برداری از پروژه امکانپذیر نخواهد بود.

به گزارش صدای زنجان، پروژه عمرانی ورزشگاه 15 هزارنفری زنجان یکی از طرح‌های مهرماندگار و میراث برجای مانده از دولت نهم بوده و از سال ۸۴ کار ساخت آن آغاز شده است.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمهرداد سلطانیورزشگاه 15 هزار نفری زنجانورزش و جوانان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5048


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»