کد خبر: 5126
1399/10/25 - 13:0


واکنش تالارداران زنجان به دستور عدم فعالیت مشروط تالارها تا اطلاع ثانوی؛

تکلیف تالارها چیست؟

رئیس اتحادیه تالارهای عروسی و رستوران‌های زنجان: 2 میلیون پولی که بابت خوداظهاری از تالارداران گرفتید چه می‌شود؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتحادیه تالارهای عروسی و رستوران‌های زنجان می‌گوید: حدود 10 روز از صدور مجوز فعالیت مشروط تالارداران سپری می‌شود اما این صنف تا به امروز در بازگشایی یا عدم بازگشایی واحدشان سردرگم هستند. نمایندگان مرکز بهداشت یک روز برای بررسی وضعیت تهویه و بهداشت تالار می‌آیند و وعده بازگشایی می‌دهند و روز دیگر هم می‌گویند بنا به دستور شفاهی مسئولان متبوع‌شان، تالارها نباید فعالیت کنند!

محمد بازرگان، رئیس اتحادیه تالارهای عروسی و رستوران‌های زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با استناد به نامه‌های ارسالی به دستگاه‌های ذیربط برای صدور مجوز بازگشایی تالارهای پذیرایی پس از تغییر وضعیت کرونایی زنجان از نارنجی به زرد اظهار کرد: یکم ماه جاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در خصوص درخواست اتحادیه صنف هتل و رستوران‌داران جهت فعالیت تالارهای پذیرایی خطاب به استانداری اعلام کرد که بر اساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، اماکن مذکور در گروه شغلی سه دسته‌بندی گردیده بنابراین فعایلت آنها در شهرهای دارای وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است. مرجع ذیربط در استانداری زنجان نیز پس از بررسی موضوع دهم ماه جاری طی ارسال نامه‌ای مکتوب به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت صنف مربوطه بر اساس رعایت اصول بهداشتی را بلامانع دانسته و دستور اقدام طبق ضوابط را داد.

بازرگان اضافه کرد: 14 دی‌ماه نیز مسئولان مربوطه اعلام کردند تالارهای زنجان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و با داشتن مشاور خود کنترلی از دفتر خدمات سلامت با ۳۰درصد ظرفیت، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

پول‌هایی که بابت خوداظهاری از تالارداران گرفتید چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه به دنبال این تصمیم اتحادیه تالارهای عروسی و رستوران‌های زنجان از واحدهای زیرمجموعه خود خواست تا نسبت به اجرای فرآیند خود اظهاری اقدام کنند، تصریح کرد: هر یک از واحدها مبلغ یک میلیون و 200 تا 2 میلیون تومان بابت خوداظهاری هزینه کردند. اما در حال حاضر بنا به اظهارات کارشناسان بهداشت تالارهای پذیرایی حق فعالیت ندارند!

به گفته رئیس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان، ۵۵ تالار در شهر زنجان به ثبت رسیده است که پس از شیوع کرونا ویروس و تعطیلی یکساله ناشی از انتشار این ویروس و خسارت اقتصادی، پروانه کسب ۱۲ مورد از این تالارها ابطال و پروانه کسب ۱۴ مورد نیز منقضی شده است.

بازرگان با بیان اینکه فقط امروز چهارشنبه 24 دی‌ماه، نزدیک به 40 تالاردار که در میان تصمیمات مسئولان ذیربط دچار سردرگمی شده‌اند به اتحادیه مراجعه کردند، تصریح کرد: بسیاری از این ها به دنبال مجوز صادره مبنی بر فعالیت مشروط تالارها، نسبت به رزرو مراسم اقدام کرده‌اند، اگر لغو کنیم مشتری‌ها به ما بدبین می‌شوند. آیا یک سال خانه‌نشینی کافی نیست؟ چرا مسئولان یک بار می‌گویند فعالیت تالارها با 30 درصد ظرفیت بلامانع است و یک هفته بعد می‌گویند فعالیت ممنوع؟ به نماینده بهداشت می‌گویم نامه مشروط از دستگاه متبوع بیاور، می‌گوید دستور را شفاهی داده‌اند و ما هم موظف به اطلاع رسانی به تالارداران هستیم! مسئولان بگویند بالاخره تالارداران چه کار کنند؟

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتالارهای زنجانوضعیت زرد
sedayezanjannews.ir/nx5126


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»