کد خبر: 5242
1399/11/20 - 10:52


نارضایتی تالارداران از تعطیلی اجباری تالارهای پذیرایی ادامه دارد؛

بازگشایی نمی‌خواهیم، خسارت بدهید

مدیر گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان: شاید مجوز بازگشایی تالارها با کمتر از 30 درصد ظرفیت صادر شود، فعلا چیزی دریافت نکرده‌ایم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به دنبال یکساله شدن تصمیم مسئولان مبنی بر تعطیلی تالارهای پذیرایی، مدیر گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان از احتمال صدور مجوز بازگشایی تالارها با کمتر از 30 درصد ظرفیت خبر می‌دهد که هنوز ابلاغیه کتبی و رسمی آن را دریافت نکرده است اما رئیس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان می‌گوید: تالارداران این مجوز را نمی‌خواهند، زیرا برگزاری مراسم به این ظرفیت صرفه اقتصادی برای تالارداران ندارد و بهتر است دولت به جای آن خسارت تالاردارن را پرداخت کند!

جلیل نصیری، مدیر گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص بازگشایی تالارهای پذیرایی که نزدیک به یکسال از تعطیلی اجباری‌شان به علت شیوع کروناویروس سپری می‌شود، اظهار می‌کند: هنوز مجوزی برای بازگشایی تالارهای پذیرایی از سوی ستاد ملی کرونا صادر نشده است.

در رابطه با بازگشایی تالارهای پذیرایی فقط ستاد ملی کرونا تصمیم می‌گیرد

نصیری در خصوص چالش ایجاد شده بین تالارداران با مسئولان حوزه بهداشت پس از صدور مشروط مجوز بازگشایی تالارها به دنبال تغییر وضعیت کرونایی شهر زنجان از نارنجی به زرد که این مهم نیز هیچ گاه عملیاتی نشد به صدای زنجان می‌گوید: در این خصوص تصمیم با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیست و دستور نهایی را ستاد ملی کرونا صادر می‌کند و هر دستگاهی که مجوز فعالیت تالارهای پذیرایی را بدهد اصلا قابلیت اجرایی ندارد، چند وقت پیش بر اساس پاره‌ای از مسائل به شرط رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت به تالارها صادر شد اما مشکلاتی به وجود آمد.

مدیر گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه تاکنون در خصوص بازگشایی تالارها بازگشایی کشوری دستور کشوری صادر نشده است، تصریح می‌کند: فعالیت تالارهای پذیرایی با 30 درصد ظرفیت که اعلام شده بود، منتفی شد اما قرار است مجوز فعالیت تالارها با ظرفیت محدود، ابلاغ شوند تا شروع به کار کنند اما فعلا مجوزی به ما ارسال نشده است.

نصیری با بیان اینکه احتمال صدور مجوز بازگشایی تالارها با کمتر از 30 درصد ظرفیت و حتی برگزاری مراسم جشن با 20 الی 25 نفر در این محل‌ها به صدای زنجان می‌گوید: به احتمال قوی مجوز این گونه باشد اما تاکنون چیزی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم و نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد.

مجوز بازگشایی تالارها با کمتر از 30 درصد یعنی چه؟

یکی از تالارداران در گفت‌وگو با صدای زنجان در واکنش به احتمال بازگشایی تالارها با صدور مجوز برگزاری مراسم با کمتر از 30 درصد ظرفیت می‌گوید: مجوز بازگشایی تالارها با کمتر از 30 درصد یعنی چه؟ خب مسئولان یکباره بگویند مجوز نمی‌دهیم! این تصمیمات خنده‌دار برای چیست؟ ما یک سال کار نکرده‌ایم، آیا خانواده ما و خانواده کارکنان تالارها جزو مردم نیستند؟

وی با بیان اینکه در این شرایط وام نمی‌خواهیم زیرا کاری نداریم که بخواهیم اقساط را پرداخت کنیم، خطاب به دولتی‌ها ادامه می‌دهد: نه وام می‌خواهیم نه مجوز مشروط با کمتر از 30 درصد، فقط خسارت بدهید.

اگر قرار است مجوز بازگشایی تالارها با کمتر از 30 درصد را بدهید، این کار را نکنید بهتر است!

اما محمد بازرگان، رئیس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان نیز در واکنش به احتمال صدور مجوز کمتر از 30 درصد می‌گوید: صدور مجوز بازگشایی تالارها با کمتر از 30 درصد به درد تالارها نمی‌خورد، کمتر از 30 درصد یعنی برگزاری مراسم نهایتا با 100 میهمان است! خب چرا دیگر مجوز بازگشایی می‌دهید؟ این مجوز درد تعطیلی یکساله تالارداران را دوا نمی‌کند، برای تالارداران صرفه اقتصادی ندارد، مردم بروند مراسم را در خانه‌ها و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها برگزار کنند!

دولت خسارت تالاردارن را پرداخت کند

رئیس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان با تاکید بر اینکه اگر قرار است مجوز بازگشایی تالارها با کمتر از 30 درصد را بدهید، این کار را نکنید بهتر است! خطاب به دولت تصریح می‌کند: یکسال از تعطیلی اجباری تالارداران می‌گذرد، در این مدت به علت شیوع کرونا اجازه فعالیت ندادید، باید خسارت تعطیلی اجباری کارگران را بپردازید!

بازرگان با بیان اینکه اعطای تسهیلات کرونایی به کسب‌وکارهای خسارت‌دیده از کرونا از سوی دولت به هیچ عنوان مشمول تالارداران استان زنجان نشد، تصریح می‌کند: حتی 2 درصد از تالارداران زنجان نتوانستند وام کرونایی دریافت کنند. گفته شده بود اگر اسفندماه کارگری در تالار بوده باشد به ازای هر کارگر، 16 میلیون تومان به تسهیلات به تالارداران پرداخت می‌شود، در زنجان اسفندماه تالارها تعطیل شدند و عملا کارگری مشغول به کار نبود تا تالاردار بر اساس هر کارگر 16 میلیون تسهیلات دریافت کند!

احتمال 2 برابر شدن تالارداران ورشکست شده زنجانی

به گفته رئیس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان، 55 تالار در شهر زنجان به ثبت رسیده است که پس از شیوع کرونا ویروس و تعطیلی یکساله ناشی از انتشار این ویروس و خسارت اقتصادی، پروانه کسب 12 مورد از این تالارها ابطال و پروانه کسب 12 مورد نیز منقضی شده که به احتمال قوی جزو 12 تالاری که پروانه کسب‌شان ابطال شد در لیست ورشکست شده‌ها قرار گیرند.

 

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتالارهای زنجانبازگشایی تالارها
sedayezanjannews.ir/nx5242


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»