کد خبر: 5186
1399/11/08 - 1:39


داستان المان میدان 15خرداد زنجان ادامه دارد؛

راست شورای شهر مقابل فرمانداری

5 عضو شورا بار دیگر بر رای خود مبنی بر «ترک تشریفات در واگذاری ساخت المان میدان 15 خرداد» که از سوی فرمانداری رد شده بود، تاکید کردند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با وجود مخالفت فرمانداری با مصوبه ترک تشریفات مناقصه میدان 15 خرداد، 5 نفر از اعضای شورای شهر امروز مجدداً بر رأی موافق خود به لایحه ترک تشریفات مناقصه میدان 15 خرداد اصرار کردند.

به گزارش صدای زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان دیروز در غیاب «سرور رحیما» عضو شورای شهر و با حضور هشت نفر از اعضای شورای شهر و شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد.

یکی از مباحث مهم مورد بررسی در این جلسه لایحه ترک تشریفات مناقصه میدان 15 خرداد شهرداری بود که قبلاً مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت ولی در ادامه فرمانداری در مورد درخواست صدور مجوز ترک تشریفات واگذاری اجرای عملیات احداث المان میدان 15 خرداد مخالفت کرد که امروز مجدداً این موضوع در جلسه شورا مطرح شد که با رأی عباس راشاد، رزاق محمدی، منصور مرادلو،  کاظم افشارچی و اکبر اوصالی اصرار به رأی شد و مجدداً به فرمانداری ارسال می‌شود.

دلایل مخالفت فرمانداری با ترک تشریفات واگذاری اجرای عملیات احداث المان میدان 15 خرداد

فرمانداری علت مخالفت خود بر این مصوبه را عدم پیش‌بینی ردیف اعتباری در بودجه امسال شهرداری، مغایرت ترک تشریفات بدون طی مراحل قانونی با آئین‌نامه مالی شهرداری عنوان کرده است.

رئیس شورای شهر زنجان در توضیح ایرادات عنوان شده از سوی هیئت تطبیق شهرستان بر این موضوع عنوان کرد: فرمانداری در تاریخ 30 آذر ماه 99 مصوبه شورا مبنی بر ایجاد ردیف بودجه‌ای براساس فهرست بها برای اعتبار یک میلیارد و 620 میلیون تومانی برای المان میدان 15 خرداد تأیید و اجازه ایجاد این ردیف بودجه‌ای را صادر کرده است بنابراین دقیقاً دارای ردیف اعتباری است.

وی افزود: فرمانداری ادعا کرده شرکت مدنظر دارای صلاحیت لازم برای اجرای المان نیست در حالی که این شرکت دارای مجوزها و تخصص لازم است.

اگر فرمانداری اصرار به رأی شورا را رد کند موضوع در استانداری بررسی می‌شود

راشاد با اشاره به این‌که با صحبت‌های انجام شده از سوی طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس با استاندار، آقای حقیقی مکرراً عنوان کردند که با اجرای این پروژه موافقند، خاطرنشان کرد: در صورتی که فرمانداری به هر دلیلی اصرار به رأی شورای شهر را مجدداً رد کند موضوع از حوزه اختیار فرمانداری و کمیته تطبیق شهرستان خارج شده و مصوبه در استانداری بررسی می‌شود که استاندار نیز موافق است.

وی متذکر شد: این‌که برخی سخن از وجود حرف‌های پنهان در موضوع را دارند درست نیست چرا که تمامی مراحل طی شده در مورد المان میدان 15 خرداد قانونی بوده و از تمامی دستگاه‌های نظارتی نیز درخواست بررسی صحت این موضوع را داریم.

فرمانداری قبلاً با اختصاص ردیف بودجه برای المان میدان 15 خرداد موافقت کرده است

در ادامه شهردار زنجان نیز با اشاره به این‌که در بودجه سال گذشته برای المان میدان 15 خرداد بودجه لحاظ شده ولی پروژه عملیاتی نشده است از همین رو در بودجه امسال شهرداری مجدداً اعتبار لازم قید نشده است، بیان کرد: در سال 99 برای اجرای المان و لحاظ ردیف بودجه‌ای با حذف برخی از ردیف‌ها لایحه‌ای به شورای شهر ارائه کردیم که لحاظ این ردیف بودجه نیز در کمیته تطبیق فرمانداری تأیید شده است.

وی با تأکید بر این‌که در سال 99 شهرداری فقط دو لایحه ترک تشریفات به شورای شهر ارائه کرده است، تصریح کرد: پیش از این شورای شهر این اختیار را به شهرداری داده تا در صورت صلاحدید با ارائه مدارک و اسناد لازم پروژه‌ای را به صورت ترک تشریفات مناقصه انجام دهد.

اصرار بر حضور طراح المان در کنار پیمانکار به دلیل اجرای دقیق طرح است

به گفته شهردار زنجان طراح المان میدان 15 خرداد قبلاً کار مشابهی در میدان انقلاب انجام داده و هدف بر این است که طراح در کنار پیمانکار پروژه حضور داشته باشد تا آنچه دقیقاً مدنظر است عملیاتی شود.

گفتنی است لایحه برون‌سپاری فضای سبز منطقه یک شهرداری نیز به دلیل مخالفت اکثریت اعضا در شورا رأی نیاورد و تأکید بر توقف برون‌سپاری بود.

لایحه صدور مجوز ترک مناقصه واگذاری اجرای عملیات سردرب و ابنیه درون پادگان به بنیاد مسکن نیز با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید.

 

الهام احمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجانالمان میدان 15 خرداد زنجانعباس راشاد
sedayezanjannews.ir/nx5186


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»