کد خبر: 5193
1399/11/09 - 13:16


فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان در گفت‌وگوی اختصاصی با صدای زنجان:

منکر موازی‌کاری ناخواسته در کمک مومنانه نیستیم

سردار جهانبخش کرمی: تمامی سعی ما بر این بوده که نابرابری پیش نیاید. کمک‌ها و بسته‌های معیشتی همچنان توزیع می‌شود و اقشاری که تاکنون از این کمک‌ها بهره‌مند نشده‌اند در رزمایش بعدی مشمول می‌شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در مورد احتمال موازی‌کاری در فرآیند اجرای کمک‌های مؤمنانه می‌گوید: نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم که کمک‌ها بین جامعه هدف به صورت یکسان توزیع شده است اما تمامی سعی ما بر این بوده که نابرابری پیش نیاید. کمک‌ها و بسته‌های معیشتی همچنان توزیع می‌شود و اقشاری که تاکنون از این کمک‌ها بهره‌مند نشده‌اند در رزمایش بعدی مشمول می‌شوند.

بعد از تاکید رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی به اقشار آسیب دیده در جریان کرونا، یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع این بیماری در نظر گرفته شد و استان‌ها از جمله زنجان برای شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده دست به کار شدند. که در این بین نقش سپاه به عنوان یکی از نهادهای انقلابی قابل توجه بود.

حضور نزدیک به 77 هزار بسیجی در ضدعفونی معابر زنجان

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سپاه و بسیج پس از تاکیدات رهبری مبنی بر برنامه‌ریزی در حوزه کمک‌های مؤمنانه در ابتدای شیوع کروناویروس اظهار کرد: خدمت به مردم از فرمایشات و منویات فرمانده معظم کل قوا است و سپاه با تمام توان و با افتخار در این مسیر گام برداشته و حاضر است جانش را هم فدا کند.

سپاه در روزهای ابتدای شیوع کروناویروس با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج مردمی و با مشارکت 76 هزار و 650 نفر نسبت به رفع آلودگی و ضدعفونی معابر و خیابان‌های زنجان اقدام کرد، این نقاط توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شناسایی شده بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با کمک‌های مومنانه به ویژه در روزهای ابتدایی شیوع کروناویروس، جلسات مربوطه در اسرع وقت با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولان ذیربط برگزار شد، عنوان کرد: مقرر شد تا تمامی دستگاه‌های حمایتی به صورت کاملا سازماندهی‌شده و بدون موازی‌کاری در مسیر وظایف تبیین شده نسبت به جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه بین خانوارهای هدف اقدام کنند. در این بین «شناسایی کارگران فعال در کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا و تهیه بانک اطلاعاتی» از وظایف محوله به سپاه بود.

جمع‌آوری 91 میلیارد تومانی کمک مردمی توسط سپاه در راستای اجرای طرح «کمک‌های مؤمنانه»

سردار کرمی با اشاره به همراهی دستگاه‌هایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی در تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی تصریح کرد: مقرر شد تا ارگان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی افراد تحت پوشش خود را از کمک‌های مؤمنانه بهره‌مند کرده و سایر اقشار متضرر از کرونا و اشخاص بیکار شده پس از شیوع این ویروس نیز تحت پوشش کمک‌‌رسانی‌های سپاه قرار گیرند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حضور مقتدرانه پایگاه‌های مقاومت و شناسایی محله به محله کارگران واحدهای تولیدی که به علت شیوع کرونا متضرر شده‌اند، عنوان کرد: پس از تهیه بانک اطلاعاتی تکلیفمان برای عملی کردن پروسه توزیع کمک‌های مؤمنانه مشخص شد. البته ما ادعا نمی‌کنیم که بانک‌ اطلاعاتی تهیه شده‌ کامل بوده است.

سردار کرمی ضمن قدردانی از همکاری خالصانه پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های بسیج، اقشار 21گانه در جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه ابراز کرد: تمامی کمک‌های جمع‌آوری شده سپاه توسط مردم تهیه شد. روحیه مردم در شرایط کرونایی همانند دوران دفاع مقدس بود. علاوه بر توزیع ده‌ها هزار بسته بهداشتی و حدود 170 هزار بسته غذای گرم، ارزش ریالی کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی جمع‌آوری شده معادل 91 میلیارد و 199میلیون تومان بوده که بین گروه‌های هدف توزیع شد.

اجرای طرح «حاج قاسم سلیمانی» با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا

از اهداف اصلی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در قالب امضای توافقنامه بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج منعقد شد، اجرای برنامه محله محور با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا و اجرای دستور‌العمل‌های بهداشتی بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در این رابطه عنوان کرد: مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، پزشکان، پرستاران و کارکنان مراکز درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و سپاه نیز به پاس قدردانی از زحمات این عزیزان، همواره در هر زمینه‌ای که توان داشته باشد برای تحقق اهداف طرح حاج قاسم سلیمانی در کنار کادر درمان ایستاده و با تشکیل کمیته‌ قرنطینه و کمیته حمایتی در مسیر مقابله با کروناویروس قدم برداشته است.

سردار کرمی با اشاره به حضور نیروهای بهداشت و درمان، هلال احمر و هیئت امنای مساجد به عنوان اعضای کمیته حمایتی تشکیل شده در پایگاه‌های مقاومت تصریح کرد: پایگاه‌های مقاومت ماموریت دارند در کنار سفیران سلامت حضور داشته و عزیزان را در مراجعه حضوری به منازل مردم همراهی کرده در صورت نیاز، توزیع بسته‌های حمایتی، معیشتی و بهداشتی و حتی لوازم التحریر را انجام دهند.

حضور بیش از 900 پایگاه بسیج در کنار کادر سلامت

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تشکیل تیم‌های مربوط به رصد و شناسایی، رهگیری و غیره تصریح کرد: این تیم‌ها در راستای شناسایی بیماران مشکوک به کرونا، انجام تست‌های مربوطه در اسرع وقت، ارائه آموزش‌های مربوط به نحوه مراقبت از بیماران کرونایی، در اختیار گذاشتن نقاهتگاه و حتی معرفی به بیمارستان تشکیل شده که در پیشگیری و مقابله با کرونا نقش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به حضور بیش از 900 پایگاه بسیج خواهر و برادر در امر پیشگیری و مقابله با کروناویروس عنوان کرد: همواره در تلاش بوده‌ایم در مسیر خدمت به مردم در کنار کادر درمان حضوری فعالانه داشته باشیم. در دورافتاده‌ترین نقاط روستایی نیز از ظرفیت حوزه‌های مقاومت شهرستان‌ها و پایگاه‌های روستایی نزدیک مناطق یاد شده نهایت بهره برده می‌شود.

کشف احتکار 23 میلیارد تومانی توسط بسیجیان

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حضور بسیجیان در تیم‌های رصد و شناسایی، مراقبتی، حمایتی و نظارتی ابراز کرد: در بخش نظارت در دو حوزه فعالیت داریم که یکی از آن‌ها مربوط به پایش بازار و کمک به سازمان صمت است. در این زمینه طی 2 ماه اخیر بیش از 23 میلیارد تومان احتکار توسط بسیجیان کشف شده است. علاوه بر آن، بخشی از کالاهای مکوشفه مشمول احتکار نیز در بازرسی‌های مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخشی دیگر نیز با حضور در تیم‌های مشترک با مجموعه علوم پزشکی و حوزه بهداشت بوده است.

تهیه و تحویل 250 سری جهیزیه کامل تا پایان سال

سردار کرمی با اشاره به اینکه قبل از محرم به صورت مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) 150 سری کامل جهیزیه بین نوعروسان توزیع شد، عنوان کرد: تا پایان سال 250 سری جهیزیه کامل تهیه و در مناسبت‌های پیش‌رو از جمله دهه فجر و ایام عید به نوعروسان تحویل داده می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه کمک‌های مؤمنانه سپاه مقطعی نیست، تصریح کرد: در کنار کارهای مربوطه با تهیه جهیزیه نوعروسان، کشف و شناسایی احتکار انواع کالا و رصد بازار، کمک‌های مؤمنانه و برنامه‌های سلامت محور با هدف قطع زنجیره کرونا همچنان جریان داشته و دوستان ما تا زمانی که کرونا هست، در اقصی نقاط استان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

سردار کرمی با اشاره به حضور قابل توجه بسیجیان در رزمایش اهدای خون از فعالیت 109 کارگاه تولید ماسک در حسینیه‌ها، مساجد، سالن‌ها و اماکن مختلف و حتی منازل خبر داد و ضمن قدردانی از همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری در تهیه مواد اولیه تولید ماسک گفت: بیش از 2 میلیون و 300 هزار عدد ماسک در این مراکز تولید و به صورت رایگان در بین مردم توزیع شد.

منکر موازی‌کاریِ ناخواسته نیستیم

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال موازی‌کاری در فرآیند اجرای کمک‌های مؤمنانه به صدای زنجان گفت: نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم که کمک‌ها بین جامعه هدف به صورت یکسان توزیع شده است اما تمامی سعی ما بر این بوده که نابرابری پیش نیاید. البته در برخی مواقع ما نیز به یک خانواده‌ای بسته حمایتی تحویل داده‌ایم و هیئت یا گروه بسیجی نیز به آن خانواده کمک کرده باشد.

سردار کرمی در رابطه با اشخاص و کارگران صنوف که با وجود ثبت‌نام هنوز بسته حمایتی خود را دریافت نکرده‌اند نیز عنوان کرد: کمک‌ها و بسته‌های معیشتی همچنان توزیع می‌شود و در رزمایش بعدی مشمول حمایت‌های مردمی که توسط سپاه انجام می‌شود، قرار می‌گیرند.

 

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکمک مومنانهسپاه انصارالمهدیسردار کرمی
sedayezanjannews.ir/nx5193


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»