کد خبر: 5359
1399/12/19 - 11:40


وزیر بهداشت:

التماس می‌کنیم سفر نروید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به هیچ‌وجه موافق سفر در تعطیلات نوروز نیستیم، التماس می کنیم، مردم حتی اگر راهها باز باشد هم به مسافرت نروند، اگر خوزستان جدیدی شکل بگیرد، نمی توانم تاب آوری نظام سلامت را تضمین کنم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به هیچوجه موافق سفر در تعطیلات نوروز نیستیم، التماس می کنیم، مردم حتی اگر راهها باز باشد هم به مسافرت نروند، اگر خوزستان جدیدی شکل بگیرد، نمی توانم تاب آوری نظام سلامت را تضمین کنم.

سعید نمکی در مراسم آغاز گام چهارم طرح بسیج ملی شهید سلیمانی در وزارت بهداشت افزود: هر آمد و شدی باعث بیماری کووید۱۹ و مرگ می شود، مردم حتما رعایت می کنند، ویروس را در گوشه ای از کشور به گوشه دیگر نبرند. باید جایگزینی ویر,س جهش یافته را با ویروس قبلی طولانی تر کنیم.

وی گفت: در بررسی که در خوزستان انجام شد، ۵۷ درصد بیماران جدید به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا بودند، این خطر بزرگی برای نظام سلامت است زیرا با ویروسی با قدرت سرایت بالاتر و مرگ آفرینی بسیار خطرناک تر مواجه هستیم

وزیر بهداشت افزود: هر چه چرخه انتقال را به نفع کاهش سرعت انتقال این ویروس انجام دهیم بازی را برده ایم. نباید فردی این ویروس را به شهر و روستای دیگری ببرد. این ویروس سوغات مرگ آوری است.

نمکی ادامه داد:  التماس کردیم، تماس نباشد. وزیر بهداشت همیشه باید خواهش و تمنا کند؛ دست ببوسد، پا ببوسد، تا کار انجام شود؛ در جاهای دیگر دنیا وقتی وزیر بهداشت موضوعی را نوشت انجام می شود.

وی گفت: در جمعیت ساکن غیر شناور مدیریت ساده تر می شود وقتی جمعیت مواج باشد مدیریت سخت می شود، از مردم می خواهیم مسافرت نروید، بمانید. حضرت عباسی نروید اگر بروید ضرر می کنید، خدا نکند چند خوزستان خلق کنیم. اگر خدای نکرده چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی توانم روی تاب آوری نظام سلامت قسم بخورم. برخی می گویند تاب آوری مردم کم شده است، تاب آوری همکاران نظام سلامت به شدت کم شده است. در خوزستان ۷۸ همکار من به ویروس حهش یافته آلوده شده اند.

نمکی افزود: ننمی توانم پرستاری را از یک منطقه دیگر به خوزستان ببریم، وقتی در طول یک هفته پرستار و کار بهداشت و درمان نیم ساعت پلک نزده است و بی خوابی ایمنی بدن او پایین می آید و بیمار می شود و کار سخت می شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانوزیر بهداشتمسافرتکرونا
sedayezanjannews.ir/nx5359


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»