کد خبر: 5368
1399/12/20 - 12:48


گزارش اختصاصی صدای زنجان از روستای قرنطینه شده «سونتو» در ماهنشان؛

تست کرونا 10 روز پیش، قرنطینه از دیروز!

دهیار سونتو: نیازمند بسته‌های معیشتی هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته دهیار روستای سونتو از اولین تست کرونای اخذ شده در این روستا 10 روز می‌گذرد ولی از دیروز منع عبور و مرور اعلام شده و مردم در قرنطینه کامل هستند.

به گفته رحمت محبی در حال حاضر حال عمومی تمامی افراد مبتلا به کرونا خوب است.

محبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان و در توضیح وضعیت فعلی این روستا، به منع ورود و خروج اشاره داشته و بر این موضوع تأکید کرد که از دیروز راه‌های ورودی و خروجی روستای سونتو بسته شده و اهالی در قرنطینه کامل هستند افرادی هم که خارج از روستا مشغول به کارند مرخصی گرفتند و اهالی حق خروج از منزل را ندارند.

وی به ضرورت توزیع بسته حمایتی در بین اهالی این روستا اشاره داشته و یادآور شد: با توجه به اجرای دستورالعمل منع ورود و خروج به سونتو نیازمندی‌های مردم از جمله نان و غیره باید تأمین شود هر چند گفته شده قراره بسته‌های حمایتی در بین اهالی توزیع شود.

به گفته این ساکن روستای سونتو در این روستا این روزها هیچ مراسم عزا و یا عروسی برگزار نشده که افراد از این راه مبتلا شده باشند هر چند شاید جشن تولدهای خانوادگی دراین مدت برگزار شده باشد.

53 مبتلا به کرونا در یک روستا و مسافرتی که فاجعه آفرید

طبق اظهارات رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در این روستا بالای ۲۰۰ تست کرونا اخذ شده که تست ۵۳ نفر از ساکنان روستای سونتو ماه‌نشان مثبت اعلام شده است.

با توجه به توضیحات قزلباش مسافرت یکی از اهالی به آبیک و آلوده شدن وی و متعاقب آن برگزاری جشن تولد توسط یکی از اهالی و آلوده شدن مهمانان این روستا دلیل اصلی تبدیل شدن سونتو به کانون بحران بوده است از طرفی وضعیت فعلی سونتو ناشی از عدم توجه به دستورالعمل‌های مبارزه با کرونا بوده است.

این مسئول در جلسه ستاد کرونا به کنترل بیماری در این روستا و اجرای همه محدودیت‌ها اشاره داشته و خاطرنشان کرد: انجام تست از روستائیان همچنان ادامه دارد.

به گفته قزلباش حال عمومی بیماران این روستا خوب است، یکی از دغدغه‌ها در این حوزه تامین معیشت اهالی بود که در این راستا بسیج و سپاه پیگیر معیشت روستائیان بوده و همکاری خوبی در این زمینه دارند و بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی نیز در بین روستائیان در حال توزیع است.

تبدیل دو مدرسه روستای سونتو به نقاهتگاه

وی با بیان این‌که دو مدرسه این روستا نیز به نقاهت‌گاه اختصاص یافته و در حال تجهیز بوده و مردم نیز همکاری خوبی با عوامل بهداشت این روستا دارند، متذکر شد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی روستائیان، مسافرت‌های احتمالی نوروزی به روستا است.

صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در مصاحبه با پایگاه خبری صدای زنجان به جداسازی افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای در این روستا که تست کرونا آن‌ها منفی بوده اشاره کرد و افزود: اقدامات کنترلی در این روستا انجام شده و مراقبت کامل از بیماران کرونایی در حال انجام است.

این مسئول نیز به حمایت‌های انجام شده از سوی ارگان‌های مختلف در تامین و توزیع بسته های معیشتی به اهالی این روستا اشاره کرد.

نکته قابل تأمل در قرنطینه روستای سونتو ماهنشان این است که طبق گفته دهیار این روستا از اولین تست کرونای اخذ شده از اهالی روستای سونتو بیش از 10 روز می‌گذرد ولی از دیروز شاهد اجرای تدابیر سخت‌گیرانه بهداشتی و منع عبور و مرور هستیم از همین رو برخی بر این باورند که در این مدت به طور یقین افراد مبتلا با ترددهای خود در خارج از روستا این بیماری را به دیگران نیز منتقل کردند از همین رو به نوعی قرنطینه را اقدام دیرهنگامی می‌دانند که باید زودتر از این‌ها اعمال می‌شد تا پخش این ویروس توسط اهالی مبتلا به حداقل برسد.

گفتنی است روستای سونتو ماهنشان دارای ۹۲ خانوار و ۳۲۴ نفر جمعیت است که از این تعداد در حال حاضر ۵۳ نفر مبتلا به کرونا شدند./ 940

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسونتوماهنشانقرنطینه
sedayezanjannews.ir/nx5368


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»