کد خبر: 5465
1400/01/17 - 10:36


شب گذشته رخ داد:

شهادت دو محیط‌بان زنجانی

ضاربان توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- محیط زیست زنجان صبح امروز را با خبر شهادت دو محیط‌بان زنجانی آغاز کرد.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان زنجان دو نفر از محیط‌بانان زنجانی شب دوشنبه در تعقیب و گریز با افراد ناشناس در منطقه حفاظت شده فیله خاصه، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند.

حسین آبسالان اظهار کرد: دو نفر از محیط‌بانان استان به نام‌های «مهدی مجلل» و «میکاییل هاشمی» بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند.

وی گفت: جزئیات حادثه توسط نیروی انتظامی در دست بررسی است.

ساعاتی پس از انتشار خبر، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان نیز ضمن تایید شهادت دو محیط‌بان زنجانی در دشت سهرین از دستگیری ضاربان خبر داد.

جعفر رحمتی اظهار کرد: موضوع صحت داشته و این دو نفر با شکارچیان منطقه درگیر شدند و در اثر این درگیری دو محیط بان به شهادت رسیدند.

این مسئول با بیان اینکه پس از دستگیری مظنون اول، اقدامات برای دستگیری فرد دیگر آغاز این فرد نیز دستگیر شد و هر چند احتمال اینکه افراد بیشتری در این درگیری بوده باشند، وجود دارد، افزود: در بررسی از منزل این افراد گوشت شکار و اسلحه نیز پیدا شد. البته بازجویی از این افراد هنوز آغاز نشده است.

رحمتی افزود: با تکمیل فرآیند پرونده جزئیاتی بیشتری از حادثه به اطلاع مردم خواهد رسید.

هم‌چنین بنا به گفته فرمانده یگاه حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست، دو محیط‌بان زنجان با تیر جنگی به شهادت رسیده‌اند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفت‌وگو با شبکه خبر، با اشاره به جزئیات شهادت دو محیط‌بان زنجانی با بیان اینکه ۱۶ فروردین‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ دو محیط‌بان در منطقه فیله‌خاصه به سرنشینان یک دستگاه نیسان مشکوک می‌شوند که اقدام به تعقیب این افراد که در حال شکار غیرمجاز بودند، می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعقیب و گریز ادامه داشته و سرنشینان خودروی نیسان، خودرو را به سمت جاده زنجان به قزوین هدایت می‌کنند که در این شرایط نیروهای محیط‌زیست از طریق تماس با تلفن ‌همراه و بی‌سیم مراتب را به مسئولان امر گزارش می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: در ادامه تعقیب و گریز، خودروی شکارچیان غیرمجاز وارد مسیر فرعی شده و تعقیب یک ساعت ادامه داشته که از ساعت ۱۹:۳۰ ارتباط محیط‌بانان با مرکز قطع می‌شود که بلافاصله نیروها وارد عمل می‌شوند که با تاریک شدن هوا جست‌وجوها به نتیجه نمی‌رسد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه صبح ۱۷ فروردین‌ماه)و با تلاش نیروها پیکر این دو شهید در کنار خودروی خود پیدا شد که متاسفانه شکارچیان، آن‌ها را با تیر جنگی به شهادت رساندند که در این رابطه پرونده تشکیل شده و موارد در حال بررسی است.

منطقه شکار ممنوع فیله خاصه از تاریخ ۸۶ برای مدت ۵ سال شکار ممنوع اعلام شده است؛ این محدوده بین ۴۷ درجه و ۵۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۱۵ دقیقه طول شرقی و ۳۶ درجه و۵۷ دقیقه تا ۳۷ درجه و ۳۸ دقیقه عرض شمالی واقع شده است. وسعت منطقه ۱۱۰۵۳۲ هکتار می باشد،گونه های درختی مثل درختان میوه و صنوبر و گونه های گیاهی چون انواع آویشن، درمنه، انواع خانواده گندمیان وگیاهان بالشتکی را می توان نام برد. حیات وحش منطقه نیز شامل آهوی ایرانی،گراز، پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان را می توان اشاره نمود.

  انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهادت محیط بانانمحیط زیست زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5465


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»