کد خبر: 5504
1400/01/24 - 12:43


رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد:

تعرفه‌های دندانپزشکی فراتر از جیب مردم

در این شرایط تعرفه‌های دندانپزشکی هم به شدت افزایش یافت. ضمن اینکه در این زمینه با توجه به مواد و متریال‌هایی که استفاده می‌شود، چاره‌ای دیگر هم وجود ندارد، طبیعتا تعرفه‌های موجود نیز افزایش می‌یابد و این تعرفه‌ها نسبت به در آمد مردم بالا است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با شیوع کرونا دندانپزشکان از جمله گروهی بودند که  به نظر میرسید به دلیل ماهیت شغلی خود با کرونا درگیری زیادی داشته باشند. از همین رو و با توجه به روز دندانپزشک در زمینه میزان درگیری این قشر از فعالان عرصه سلامت از مصطفی شیخی، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان پرسش هایی شد که او در این زمینه در پاسخ به خبرنگار صدای زنجان اظهار کرد: دندانپزشکان کمترین درگیری را نسبت به قشر جامعه با کرونا داشتند.

وی افزود: تعداد دندانپزشکانی که در سطح کشور مبتلا به کرونا شده باشند، بسیار کم است. این تعداد محدود از مبتلاشدگان نیز کسانی بودند که عموما سن بالایی داشتند یا به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های و شرکت در دورهمی‌ها و یا مسافرت‌کردن به این بیماری مبتلا شده بودند.

هیچ کدام دندانپزشکان از طریق مبحث درمان به کرونا مبتلا نشده‌اند

شیخی، ادامه داد: دندانپزشکان از قدیم به دقت از ماسک و دستکش و شیلد استفاده می‌کردند و استفاده از این ابزار کار روتین دندانپزشکی بود و اکنون نیز با شیوع کرونا این موارد بسیار سختگیرانه‌تر از قبل رعایت می‌شود و بنابراین هیچ کدام دندانپزشکان از طریق مبحث درمان به کرونا مبتلا نشده‌اند.

این مسئول در خصوص واکسیناسیون دندانپزشکان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه نظام پزشکی پیگیر این موضوع بود که واکسیناسیون برای تمام دندانپزشکان شهر صورت بگیرد اما تصور من بر این است که همه این موارد ممکن نشده است. ضمن اینکه  تمام اساتید دانشکده دندانپزشکی که بالغ بر 37 نفر هستند، واکسن دریافت کرده‌اند و واکسن‌هایی نیز به صورت محدود در بین کلینیکهایی که فعال تر بودند توزیع شد. اما هنوز برخی از مراکز ما نیازمند دریافت واکسن هستند.

به گفته شیخی، مردم در این ایام از حضور در مطب و کلینیک دندانپزشکی  پرهیز میکردند و تا حدودی از حضور در مطب‌ها استرس داشتند. اما تلاش می‌شد تا کلیه پروتکل‌های بهداشتی در مطب و کلینیک‌های دندانپزشکی رعایت شود. ضمن اینکه توصیه می‌شد تا تنها بیمارانی که به خدمات ضروری نیازمند هستند به مراکز دندانپزشکی رجوع کنند و تلاش شد تا نوبت‌دهی‌ها به گونه‌ای باشد که فاصله‌ای بین رجوع بیماران شوند.

تعرفه‌های دندانپزشکی فراتر از جیب مردم

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه گفت: در این شرایط تعرفه‌های دندانپزشکی هم به شدت افزایش یافت. ضمن اینکه در این زمینه با توجه به مواد و متریال‌هایی که استفاده می‌شود، چاره‌ای دیگر هم وجود ندارد، طبیعتا تعرفه‌های موجود نیز افزایش می‌یابد و این تعرفه‌ها نسبت به در آمد مردم بالا است.

تنها راهکاری که می‌توان در این زمینه برای حمایت از مردم پیش‌بینی کرد؛ بیمه است

به اعتقاد شیخی تنها راهکاری که می‌توان در این زمینه برای حمایت از مردم پیش‌بینی کرد بیمه است. دو کلینیک خیریه‌ای که در سطح شهر وجود دارد و یا دانشکده دندانپزشکی که تعرفه‌های پایینی دارد، جوابگو این همه مراجعات نیست.

رییس دانشکده دندانپزشکی استان زنجان افزود: هر چند به شخصه معتقدم که میزان مراجعات به دانشکده دندانپزشکی پایین است و در این زمینه اطلاع رسانی درستی صورت نگرفته است و بسیاری از مردم نسبت به خدماتی که این دانشکده به مردم می‌دهند بی‌خبر است. این دانشکده خدمات خوبی را با تعرفه های پایین ارائه میدهد اما متاسفانه اطلاع رسانی مناسبی نشده است. ضمن اینکه اگر خدمات ارائه شده توسط این مراکز را به صورت کامل درنظر بگیریم باز هم این خدمات جوابگوی میزان پوسیدگی و خرابی دندان شهر زنجان نخواهد بود و تنها راهکار این موضوع را بیمه می‌دانم و متاسفانه شاهد هستیم که در بسیاری موارد بیمه ها از پرداخت و ارائه خدمات در این زمینه سر باز می‌زنند. 942

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاندانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجانمصطفی شیخی
sedayezanjannews.ir/nx5504


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»