کد خبر: 57
1396/05/07 - 19:46


سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادگستری استان:

زنجان قاضی مشاور زن ندارد

سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادگستری استان گفت: قانون حضور بانوان دارنده پایه قضایی در محاکم خانواده و مداخله آن‌ها در فرآیند دادرسی و صدور رای را الزامی کرده است که متأسفانه در استان قاضی مشاور زن نداریم.

پایگاه خبری صدای زنجان

حجت الاسلام قادر احمدی در رابطه با قوانین مصوب حمایت از زنان اظهار کرد: یکی از این قوانین قانون معافیت از پرداخت هزینه دادرسی است که زنان در حمایت کمیته امداد و بهزیستی و زنانی که عدم تمکن آنان احراز شده باشد از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند.

به گزارش تسنیم وی با اشاره به قانون الزام به حضور قاضی مشاور زن ابراز کرد: این قانون حضور بانوان دارنده پایه قضایی در محاکم خانواده و مداخله آن‌ها در فرآیند دادرسی و صدور رای را الزامی کرده است که متأسفانه در استان قاضی مشاور زن نداریم.

سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادگستری استان به ایجاد مراکز مشاوره خانواده در کنار دادگاه خانواده اشاره کرد و گفت: در این مراکز بیش از نصف اعضا باید از زنان باشد.

وی در مورد قانون اقامه دعوی توسط زن در محل سکونت خود عنوان کرد: طبق این قانون آئین دادرسی در محلی که زن اقامت دارد انجام می‌شود و مثل گذشته نیازی نیست که زن به  محل اقامت مرد برود.

احمدی به قانون صدور دستور موقت بدون تشریفات قانونی برای برخی امور اشاره کرد و گفت: طبق این قانون به در خواست هریک از طرفین در اموری از قبیل نگهداری فرزند، ملاقات و شیردهی در مدت یک ساعت رأی صادر می‌شود.

وی با اشاره به قانون مجازات‌های کیفری در روابط زناشویی گفت: مجازات عدم ثبت ازدواج دائم جزای نقدی به میزان 18 میلیون و یا حبس تا شش ماه و مجازات ترک انفاق نیز حبس تا 6 ماه است.

سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادگستری استان در رابطه با مجازات‌های مربوط به عدم پرداخت مهریه عنوان کرد: مجازات عدم پرداخت تا سقف 110 سکه بهار آزادی حبس است و برای بیش از 110 سکه دارایی مرد توقیف می‌شود و اگر مرد ثابت کند که توان پرداخت ندارد مجازاتی ندارد.

 

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx57


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»