کد خبر: 68
1396/05/08 - 19:46


معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در نشست فصلی بانوان استان:

فضای کافی برای استفاده از اندیشه وجود ندارد

معاون سیاسی- امنیتی استانداری زنجان با بیان این‌که زنان از استعدادها و توانایی بالایی در جامعه برخوردار هستند، افزود: برای داشتن جامعه‌ای پویا و توانمند، نیازمند به‌کارگیری افکار و اندیشه زنان در جامعه هستیم و مسئولان باید از ظرفیت این قشر در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.

پایگاه خبری صدای زنجان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان: اصلاح بینش عمومی نسبت به نقش و جایگاه زنان ضروری است

سیدبیوک موسوی در نشست فصلی بانوان استان اظهارکرد: رسانه‌های ملی و استانی باید شرایطی در جامعه فراهم کنند تا افکار و توانمندی‌های زنان بیان و نمایان شود.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری زنجان وی به ضرورت مشارکت بانوان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت حضور زنان در عرصه‌های گوناگون، می‌توان جامعه‌ای عاری از خشونت، طلاق، اعتیاد، مشکلات زیست محیطی، مدیریتی و فرهنگی ایجاد کرد و در نهایت به شایستگی به جامعه اسلامی دست یافت.

موسوی تصریح کرد: باید از حضور زنان فرهیخته در سطح جامعه استفاده شود، اما متأسفانه فضای کافی برای استفاده از اندیشه والا، ذهن‌های خلاق، مبتکر و امید آفرین وجود ندارد که ضروری است؛ راه‌کارهای مختلفی برای ارتقای سطح جامعه و حضور این قشر ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تأکید کرد: روند مهات‌آموزی و توانمندسازی افراد باید از سنین پایین و از آموزش به فرزندان آغاز  شود، تا در آینده با چالش‌های کم‌تری مواجه شویم.

وی از راه‌اندازی و فعالیت مرکز رشد و شتاب‌دهی کسب و کار و اشتغال‌آفرینی بانوان در استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز زمینه حضور بانوان به‌عنوان هسته اولیه و اتاق فکر در تدوین برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف فراهم می‌شود.

موسوی یادآور شد: مسئولان باید با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیر دولتی، گام‌های ویژه‌ای در جهت رشد، شکوفایی و استفاده از توانمندی‌های بانوان بردارند.

وی با ابراز تأسف از عدم انتخاب و حضور نمایندگان بانوان در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر زنجان، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این دوره از انتخابات شورای شهر، زنان نماینده‌ای ندارند، و این امر نباید منجر به عدم استفاده از اندیشه آن‌ها شود، بلکه باید شورای شهر شرایطی برای فعالیت و استفاده از اندیشه و توانمندی‌های بانوان فرهیخته مهیا کند.

معاون سیاسی و امنیت و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: با توجه به عدم انتخاب زنان در شورای شهر زنجان باید گفت که همواره ما به رأی مردم احترام می‌گذاریم.

وی ارزش‌های معنوی جامعه را ایجاد نشاط و شادابی، افزایش فضیلت‌های اجتماعی و اخلاق، کرامت انسانی و ارزش نهادن به دختران و زنان جامعه عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت آحاد جامعه به شمار می‌آیند، باید با ایجاد تعامل، شرایطی و فضایی که شایسته آن‌ها است، در سطح جامعه مهیا شود.

ارتقای جایگاه زنان مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشور به شمار می‌آید

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در این نشست با بیان این‌که جامعه‌ای که زنان در آن به ضرورت فعالیت‌های مشارکتی در عرصه‌های تولید فکر، اندیشه و فرهنگ دست یابند، جامعه‌ای سالم، رشدیافته، متین و در مسیر بهره‌وری است، افزود: ارتقای جایگاه زنان و دختران در جامعه از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشور به شمار می‌آید.

ماهرخ بلوری اظهار کرد: یکی از نتایج فعالیت‌های مشارکتی زنان، ایجاد انگیزه کار و تلاش، ایجاد شور و نشاط و تمرین حضور فعال و خلاق بانوان در جامعه است که آثار مثبتی در تضمین سلامت فرد، خانواده و اجتماع دارد.

وی با تأکید بر این‌که، با همت زنان و دختران جوان استان در جهت تقویت توان‌کاری، مدیریتی و ارتقای سطح توانمندی‌های این قشر می‌توان گام‌های اساسی و بنیادی در چهارچوب برنامه ششم توسعه برداشت، خاطرنشان کرد: اصلاح بینش عمومی نسبت به نقش و جایگاه زنان و تقویت روحیه و ارتقای میزان اعتماد به نفس در زنان امری ضروری است؛ و این امر میسر نمی شود، مگر این‌که همه ما به افکار و اندیشه‌های بانوی بزرگوار، حضرت معصومه(س) متصل شویم و در جهت ارائه، تبیین و اجرای این اندیشه ها در جامعه تلاش کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان تصریح کرد: افزایش حضور زنان در سازمان‌های مردم نهاد و تشکیل سازمان‌های خیریه و مردمی، حضور جدی زنان در کارآفرینی مبتنی بر دانش و فن آوری، افزایش حضور زنان در جایگاه های مدیریتی بخش های خصوصی، عمومی، دولتی و نهاد های انقلابی، همچنین افزایش فعالیت های سیاسی و اجتماعی زنان در قالب احزاب و تشکل ها ضروری است که باید از سوی مسئولین مربوط مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

بلوری مطالعه جدی برنامه ششم توسعه و مطالبه تمام آنچه که به نفع جامعه متعادل و توسعه پایدار و ارتقاء زنان است را خواستار شد و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، واقعی و همه جانبه نیازمند دید و اندیشه سیستماتیک همه اشخاص حقیقی و حقوقی هستیم.

وی بر ارتقای و بازیابی ارزش خانواده به عنوان بخش اصلی جامعه اسلامی با ارزش‌گذاری به کار خانگی، ارتقاء تامین اجتماعی، حمایت از کارگاه های خانگی و تخصیص بودجه ویژه ورزش و سلامت زنان خانه دار تاکید کرد و ادامه داد: حضور مداوم زنان برای حفاظت از جامعه مدنی، تداوم ارزش های انقلاب و پافشاری بر اخلاق اسلامی در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ابراز امیدواری کرد: با حرکت رو به رشد بانوان، زمینه و پشتوانه تحقق اهداف و سیاست‌های دولت برای دستیابی به آسایش، امنیت و رفاه ملی و در ادامه آن تحقق جامعه مدنی اسلامی فراهم شود.

بلوری هدف از برگزاری همایش‌ها و نشست‌های جمعی از بانوان فرهیخته استان را زمینه‌ای برای گفت‌وگو با یکدیگر و مسئولان دانست و افزود: در اینگونه نشست‌ها زنان می‌توانند با طرح فرصت‌ها، چالش‌ها و بیان انتظارات متقابل، آمادگی‌شان را برای مشارکت در پوشش اجتماعی وسیع و حرکت به سمت جامعه‌ای پویا اعلام کنند.

روزنامه صدای زنجان، سید بیوک موسوی، اندیشه

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx68


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»