کد خبر: 723
1397/06/03 - 19:46


مدال‌آوری زوج ورزشکار زنجانی در ادامه بازی‌های آسیایی جاکارتا

محسن طلا، مهسا نقره

پریسا احمدی در روئینگ دونفره برنز گرفت

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- در ادامه حضور ورزشکاران زنجانی در بازی‌های آسیایی، محسن محمدسیفی به مدال ارزشمند طلا رسید، مهسا جاور نشان نقره را تصاحب کرد و پریسا احمدی صاحب گردن‌آویز برنز شد.

در ادامه بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی، ورزشکاران زنجانی اعزامی به این رقابت‌ها در رشته‌های ووشو و روئینگ به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش این ورزشکاران، کسب یک مدال ارزشمند و تاریخی طلا در ووشو و 2 نشان باارزش نقره و برنز در روئینگ دونفره و چهارنفره زنان بود.

محسن محمدسیفی، ووشوکار زنجانی و نابغه این رشته در جهان، امروز در فینال وزن منهای 70 کیلوگرم بخش ساندای مردان در برابر حریف چینی خود که صاحب این رشته در جهان هستند، قرار گرفت و توانست این حریف را در دو راند متوالی از پیش رو برداشته و به سومین مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یافته و تاریخ‌سازی کند.

این ملی‌پوش شایسته زنجانی که پیش از این در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگ‌ژو چین و اینچئون کره‌جنوبی به دو مدال طلا دست یافته بود، صبح امروز با پشت سر گذاشتن حریف چینی و قدر خود برای سومین بار موفق به کسب مدال ارزشمند طلای بازی‌های آسیایی شد تا یکی از ورزشکاران تاریخ‌ساز در کشور به شمار رود.

محمد سیفی قهرمان ووشوی بازی های آسیایی پس از کسب سومین مدال طلای خود در بازی‌های آسیایی گفت: این مدال را به همسرم تقدیم می‌کنم.

محسن محمد سیفی ادامه داد: ووشو برای چین است اما با برنامه ریزی که از قبل داشتیم توانستم خیلی راحت ووشوکار چینی را در دو راند شکست دهم و برای سومین دوره قهرمان بازی ها شوم.

وی تاکید کرد: من در سه دوره بازی های آسیایی در سه وزن مختلف مبارزه کردم و خدا را شاکرم در هر سه وزن طلا گرفتم. در این ١٢سال که قهرمان شدم سه ماه هم استراحت نداشتم.

سیفی تصریح کرد: از همه ملت تشکر می کنم. میدانم دعاهای آنها همیشه بدرقه راه ما بوده است. از خانواده ام به خصوص همسرم هم تشکر میکنم که نبودن هایم را تحمل کردند. آنها زحمات زیادی برای من کشیدند و خدا را شکر توانستم با کسب مدال طلا، گوشه ای از زحمات آنها را جبران کنم.

در ادامه بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی، در رشته قایقرانی که در شهر پالمبانگ برگزار شد، تیم روئینگ سنگین وزن چهارنفره زنان در فینال A  بازی‌های آسیایی اندونزی در ردوم دوم قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد. تیم روئینگ سنگین وزن چهارنفره زنان با ترکیب مهسا جاور از زنجان، نازنین رحمانی مریم کرمی و مریم امیدی‌پارسا در رده دوم فینال A  قرار گرفت و با ثبت زمان 7.04.38 به مدال نقره رسید. تیم ویتنام طلا گرفت و کره هم در این ماده صاحب برنز شد.

جاور، بانوی روئینگ سوار ملی پوش با ابراز خوشحالی از طلای همسرش در ووشو گفت: دوست داشتم زوج طلایی کاروان باشیم ولی نشد.

مهسا جاور پس از کسب مدال نقره روئینگ سنگین چهار نفره ، گفت‌: خدا را شکر نتیجه‌ خوب بود. البته می‌توانست بهتر باشد ولی نشد، من همه تلاشم را کردم.

وی ادامه‌ داد: مدال نقره را در چهار نفره در فاصله خیلی کم بدست آوردیم. امیدوارم در مرحله بعد بچه ها مدال طلا به دست بیاورند. شرمنده مردم شدیم ولی واقعا تلاش کردیم.  ما با اختلاف ثانیه و صدم ثانیه مدال گرفتیم، خیلی خوب بودیم ولی کشورهای دیگر هم خوب بودند، با امکانات کمی که داشتیم این نتیجه‌ را گرفتیم امیدوارم سال های آتی نتیجه‌ بهتری به دست آوریم.

این بانوی ملی پوش پس از شنیدن خبر طلایی شدن همسرش محسن محمد سیفی، در رشته ووشو گفت‌: برای همسرم خیلی خوشحال هستم. سومین مدال طلایش را در بازیهای آسیایی گرفت. دوست داشتم زوج طلایی کاروان باشیم ولی  نشد. از  همین جا به او تبریک می‌گویم.

جاور در خصوص بد شدن شرایط جسمی نازنین رحمانی پس از مسابقه روئینگ چهارنفره نیز، گفت‌: امروز (پنجشنبه) خیلی گرم و آفتاب شدید بود. نازنین گرمازده شد اما  در حال‌ حاضر حالش خیلی بهتر است. امیدوارم زودتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد.

در ادامه این رقابت‌ها، تیم روئینگ سنگین وزن دونفره زنان نیز با ترکیب پریسا احمدی از زنجان و مریم کرمی در فینال A  بازی‌های آسیایی با ثبت زمان 7.35.45 سوم شد و به مدال برنز رسید. نمایندگان چین و کره نیز بالاتر از ایران قرار گرفتند و به ترتیب صاحب طلا و نقره شدند.

دو ورزشکار دیگر زنجانی نیز در فینال روئینگ حضور داشتند که از رسیدن به مدال بازماندند. سیدمجتبی شجاعی در فینال روئینگ تک‌نفره آقایان عنوان هشتمی را از ان خود کرد و مهسا جاور در فینال روئینگ تک‌نفره زنان در مکان ششم قرار گرفت تا ورزشکاران زنجانی اعزامی به این رقابت‌ها، امروز موفق به کسب یک مدال طلا، یک نشان برنز و دو مقام ششمی و هشتمی شوند.

 

#مهسا جاور، محسن محمدسیفی، بازی‌های جاکارتا

 

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx723


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»