کد خبر: 7644
1400/03/08 - 16:23


نماینده مردم زنجان و طارم ضمن حمایت از «رئیسی» برای ریاست‌جمهوری اعلام کرد:

رئیسی رئیس‌جمهور موفقی نباشد، استیضاحش می‌کنیم

مصطفی طاهری: اگر ایشان (ابراهیم رئیسی) کوتاهی کند یعنی صادق نبوده و باید توضیح دهد، اگر این گونه باشد ما او را استیضاح حتی مخالفت خواهیم کرد!/ اگر حکمرانی در کشور با داده‌های هوشمند انجام شود خیلی از معضلات حل می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در نشست با اصحاب رسانه استان با حمله به دولت و ارائه اظهارات تند علیه رئیس جمهور از دعوت 220 نماینده مجلس از آیت‌الله رئیسی برای شرکت در انتخابات حمایت کرد که واکنش تعدادی از خبرنگاران که اعتقاد داشتند باید به رای مردم احترام گذاشته و چنین رفتارهایی علیه رئیس جمهور یک کشور شایسته نمایندگان مجلس نیست، همراه شد.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، امروز (8 خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان در رابطه با دعوت 220 نماینده مجلس از آیت‌الله رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری که با انتقادهایی همراه بود چرا که برخی معتقدند مجلس با این کار تبدیل به ستاد انتخاباتی شده است، به صدای زنجان گفت: بله این بحث در مجلس بود، برخی‌ها می‌گفتند ما بعد نظارتی داریم و مواردی را مطرح می‌کردند. اما سؤال من این است آیا مجلس و دولت با هم هماهنگ باشند کارها پیش می‌رود یا درگیر باشند؟

حمله تند نماینده مردم زنجان و طارم به دولت

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بازار مرغ و ورود مجلس تصریح کرد: طی جلسه‌ای با وزرای صمت و جهاد کشاورزی، جلسه تشکیل دادیم تا مسائل موجود در بازار تولید و توزیع را بررسی و راهکار ارائه کنیم، هر دو وزیر به توافق رسیدند که برای رفع مشکل، مسئولیت کنترل و مدیریت چرخه تولید و توزیع مرغ به جهاد کشاورزی محول شود اما شب آن روز آقای روحانی گفتند که حق چنین کاری را ندارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، رئیس جمهوری را مقصر وضعیت کنونی کشور دانست و عنوان کرد: ایشان نه خودش دوست دارد برای بهبود وضعیت هماهنگی لازم را انجام دهد نه اجازه هماهنگی را به کسی دیگر می‌دهد! من شخصا به این نتیجه رسیده‌ام که این دولت، رئیس جمهور ندارد! برخی از وزیران برای حل مشکلات از نماینده‌ها می‌خواهند که ورود کنند! رئیس جمهور که باید هماهنگ‌کننده اعضای دولت (وزرا) باشد اصلا حضور ندارد! فقط 10 دقیقه در ستاد کرونا حضور می‌یابد که به مثابه قرارگیری در ویترین است! وزیرا وقتی یکدیگر را می‌بینند، خوشحال می‌شوند زیرا همدیگر را نمی‌بینند! دفتر ریاست جمهوری طی نامه کتبی به وزرا از آن‌ها خواسته تا مسائل را از طرزیق مجلس پیگیری نکنند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود!

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه یکی از نماینده‌هایی که خواهان حضور رئیسی در انتخابات مجلس است، من بوده‌ام، عنوان کرد: معتقدم روحانی کشور را به بن‌بست و سقوط رسانده است! رئیسی شخصی است که مجلس روی آن اتفاق نظر دارد، ایشان تجربه کافی هم دارد، ما می‌خواهیم رئیس جمهور آینده کسی باشد که با قوانین و طرح‌هایی که تصویب می‌کنیم همراه باشد. دولت باید برای مشکلات کشور طرح به مجلس ارائه دهد چرا که امکانات پژوهشی و اجرایی را دارد، دیگر لازم نیست مجلس برای ارائه طرح چندین ماه وقت بگذارد! وقتی دولت طرح کارشناسی‌شده را ارائه کرد، مرکز پژوهش‌های مجلس لایحه را بررسی و برای نهایی شدن آن برای رفع مشکلات کشور در اسرع وقت اقدام می‌کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر لایحه برخی از مشکلات جدی کشور در دولت تهیه و تنظیم شده است اما آن را به مجلس ارائه نمی‌کند، تصریح کرد: نمی‌دانم اسم این را کم‌کاری و بی‌حالی دولت بگذارم یا خیانت!

در دعوت از آقای رئیسی برای شرکت در انتخابات، عزل و نصب نکردیم!

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در پاسخ به این سؤال که اگر آیت‌الله رئیسی توانست در انتخابات پیش رو صاحب رای شود اما به هر دلیلی نتواند وضعیت کشور را بهبود بخشد، موضع مجلس که دعوتنامه برایش فرستاده چه خواهد بود، به صدای زنجان گفت: اگر ایشان کوتاهی کند یعنی صادق نبوده و باید توضیح دهد، اگر این گونه باشد ما او را استیضاح حتی مخالفت خواهیم کرد!

این اظهارات نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس سبب واکنش تعدادی از خبرنگاران حاضر در جلسه شد چرا که از نظر آن‌ها ورود نمایندگان به مسائل اجرایی برخلاف اظهارات مقام معظم رهبری بوده و در این مدت تقابل مجلس فعلی با دولت روحانی آشکار بوده است که نتیجه آن به ضرر مردم تمام شده است. از سوی دیگر رئیس جمهور منتخب مردم است و باید به رای مردم احترام گذاشته و چنین رفتارهایی علیه رئیس جمهور یک کشور شایسته نمایندگان مجلس نیست.

طاهری در پاسخ به این مهم عنوان کرد: در دوره یا دوره‌های قبل بخش زیادی از مدیران استان که مسئول ستادهای انتخاباتی نماینده‌ها بودند، در ارگان‌ها و ادارات عهده‌دار مسئولیت شدند. رهبری نیز این دست از کارها را برای نماینده‌های مجلس منع کردند. به شخصه بنده به کارآمدی ادارات توجه زیادی داشتم به قیافه مدیران کاری نداشته و ندارم. اگر استاندار، فرماندار یا هر مسئولی ناکارآمد باشد باید خواهان اصلاح مشکل مذکور شوم که مراحل انجام اصلاح هم با من به عنوان نماینده مجلس نیست و دستگاه مربوطه باید وارد عمل شود.

نماینده مردم زنجان و طارم ادامه داد: ما برای حل مشکلات کشور، از آقای رئیسی خواستیم تا در انتخابات شرکت کند تا مردم به او رای دهند! ما عزل و نصب که نکردیم! در حال حاضر کشور با ناکارآمدی و فساد مواجه است و با تجربه‌ای که داریم، ایشان می‌تواند مشکل را حل کند!

طاهری در پاسخ به این که آیا رئیسی در سمت رئیس دستگاه قضا نمی‌تواند با فساد مبارزه کند نیز به خبرنگاران گفت: در قانون اساسی مبارزه با فساد بر عهده دولت است. 99 درصد پرونده‌های فساد منشا دولتی دارند، پرونده‌های قضایی مربوط به فساد فقط یک الی 2 درصد فسادهای موجود در کشور است. در بحث مقابله با فساد باید به سمت پیشگیری حرکت کنیم، دولت برای پیشگیری از فساد و رشوه ابزار مبارزه نظیر وزارت اطلاعات، کمیته تخلفات و غیره را دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در پاسخ به دیگر سؤال صدای زنجان در رابطه با شعار حل مشکلات اقتصادی کشور مجلس انقلابی و نتایج حاصله نیز عنوان کرد: مجلس قانون‌گذار است! عزمی برای حل مشکلات اقتصادی از سوی دولت وجود ندارد!

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در رابطه با این که «آیا مجلس که شعار حل مشکلات اقتصادی کشور را سر داد و مردم نیز منتظر نتایج آن بودند، توانسته به نتایج مؤثری دست یابد»،  به صدای زنجان گفت: دولت فقط یک کار بلد است، برود و مذاکره کند!

معیشت و اقتصاد؛ اولویت نخست مجلس

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس همچنین، معیشت و اقتصاد را اولویت نخست مجلس دانسته و گفت: بیشترین مصوبات و نظارت‌ها نیز طی یک سال گذشته بر همین موضوع معطوف بود.

وی اصلاح ساختار بانکی، مالیات و بودجه را از جمله کارهای مهم مجلس عنوان کرد و گفت: این موضوعات جزو کارهای بر زمین مانده بود که مدام درباره آن حرف زده می‌شد ولی اتفاقی نمی‌افتاد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به تصویب قانون خنثی‌سازی و کم اثر کردن تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح اقدام راهبردی برای از بین تحریم ها بود و دست دولت را باز گذاشت و در اثر همین قانون است که اکنون می توانیم امتیازات زیادی را از طرف های مقابل در مذاکرات بگیریم.

وی به طرح جهش در تولید مسکن اشاره کرد و گفت: این طرح در صورت اجرایی شدن از سوی دولت، هم در توسعه اشتغال و هم در کاهش قیمت مسکن تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.

دست‌کاری بودجه 1400 در مجلس درست نیست!

طاهری در رابطه با ادعای چند نماینده در مورد «دست‌کاری بودجه 1400» در مجلس که تا به امروز هیچ یک از نماینده‌های استان که تعدادی نیز در کمیسیون اصل 90 مجلس و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان عضویت دارند، پاسخ شفافی به آن نداده‌اند به صدای زنجان گفت: دستکاری بودجه به هیچ عنوان درست نیست و هیچ افزایش هزینه‌ای توسط مجلس صورت نگرفته است. نصف بودجه کشور در تبصره نوشته شده بدون ذکر ارقام و عدد که گفتیم باید شفاف‌سازی شود. کلی ارقام در ردیف‌ها نوشته شده اما در جدول خبری از آن‌ها نبود که بخشی از این هزینه‌های پنهان را شفاف‌سازی کردیم. برخی از لایه‌های موجود در بودجه همچنان نیاز به شفافیت دارند.

نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه با شفاف‌سازی ارقام و اعداد، 300 تا 400 هزار میلیارد تومان به درآمد افزوده شد، تصریح کرد: این اقدام مجلس گامی در راستای کاهش کسری بودجه بود و به هیچ عنوان هزینه‌ای به بودجه 1400 اضافه نشده است. حتی قرار بود دولت 25 درصد دستمزدها را افزایش دهد که گفتیم برای افرادی که حقوق آن‌ها بالای 10 میلیون تومان است باید 2.5 میلیون تومان افزایشی لحاظ شود. ما (مجلس) به دنبال کاهش هزینه‌ها بودیم اما زیاد هم زورمان (به دولت) نرسید!

تدوین طرح مدیریت و ساماندهی داده‌های کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود از تدوین طرح مدیریت و ساماندهی داده‌های کشور خبر داد و عنوان کرد: این طرح گامی مهم در شفافیت اقتصادی در جامعه است. با به نتیجه رسیدن این طرح و تبدیل آن به قانون، حکمرانی در کشور با چشم باز انجام می‌شود در حالی که الان به سبب نبود اطلاعات و داده‌های متمرکز، حکمرانی ما با چشم بسته است.

طاهری ابراز کرد: هم‌ا‌کنون هر طرحی و هر کاری که بخواهیم در کشور انجام دهیم با یک آسیب جدی مواجه هستیم و آن آسیب این است که سامانه‌های اطلاعات ما متصل، منسجم، هوشمند و یکپارچه نیست، هر ارگان و سازمانی بخشی از اطلاعات و داده‌ها را دارد که در اختیار هم نیز نمی‌گذارند. اگر حکمرانی در کشور با داده‌های هوشمند انجام شود خیلی از معضلات حل خواهد شد.

استقرار صنایع آب‌بر، بدترین کاری بود که کرده‌اند!

طاهری در بخش دیگری از اظهارات خود «بحران آب» را مهم‌ترین مسئله اعلام کرد و با اشاره به شرایط دشت‌های ابهر و سلطانیه گفت: در افق 1425 بزرگترین معضل استان، آب خواهد بود! به ویژه در دشت‌های ابهر و سلطانیه، چاه‌های آب خشک شده و آبی برای |آشامیدن وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین صورت گرفته برای استقرار صنایع آب‌بر در برخی نقاط استان ابراز کرد: متاسفانه برخی‌ها در اینکه با هزینه 3 تا 4 هزار میلیاردی این صنایع را مستقر کرده‌اند، ابراز خوشحالی هم می‌کنند اما با توجه به وضعیت آبی وحشتناک استان، بدترین کاری بود که کرده‌اند!

بودجه 191 میلیاردی برای تامین آب شرب استان

طاهری نظارت را وظیفه نماینده مجلس اعلام کرد و گفت: مسائل اجرایی به نماینده مجلس، قانونا و شرعا ارتباطی ندارد. مشکل اصلی استان زنجان بیکاری و مشکل آب شرب است، با وجود اینکه در حیطیه وظایف من نیست اما نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم، 80 تا 90 درصصد مشکلات در روستاهای استان زنجان به مشکلات تامین آب شرب برمی‌گردد.

وی با اشاره به محدودیت در منابع محدود دولتی عنوان کرد: برای حل مشکل تامین آب شرب از ریشه، توانستیم مبلغ 191 میلیارد را به تامین آب شرب استان زنجان را از محل تلفیق پیگیری کنیم که در صورت تصویب بودجه، بهانه‌ای برای دستگاه‌ها برای حل مشکلات نبوده و مردم از نتایج آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها نیز طرحی در قالب پتروپالایشگاه‌ها در دست برررسی است، تصریح کرد: این طرح دارای وجه قانون است و می‌توانیم امتیازات زیادی را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی، خرید محصولات کشاورزی کم، ولی واردات با قیمت بالاتر است، افزود: برای یارانه کشاورزی نیز رقم‌های جدیدی ارائه شده است.

طاهری با اشاره به اینکه امنیت غذایی مسئله مهمی است که طرحی برای آن تدوین شده است، عنوان کرد: کالاهای اساسی با دریافت سوبسید باید قیمت کم‌تری داشته باشند ولی در بازار چندین برابر ارائه می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه اقدام ملی استانی برتر است، عنوان کرد: از نظر کیفیت نیز این پروژه‌ها دارای کیفیت بالا بوده و در حال ساخت زیرساخت‌ها، پیش از آغاز ساخت واحدهای مسکونی است.

وی ابراز کرد: کار احداث مسکن با سرعت مطلوبی در حال ساخت است، در حالی که در بسیاری از استان‌ها این اقدام در مرحله ثبت نام قرار دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود از وضعیت سهام عدالت ابراز نگرانی کرد و افزود: در پایان دولت واگذاری‌ها با عجله در حال انجام است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمصطفی طاهریابراهیم رئیسیانتخابات 1400
sedayezanjannews.ir/nx7644


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»