کد خبر: 7673
1400/03/15 - 12:54


با پیگیری‌های صدای زنجان؛

باشگاه مسجد انصاریه ماندنی شد

عضو هیئت امنای مسجد امام صادق(ع) اعلام کرد که این مسجد تصمیمی مبنی بر اجاره باشگاه این مسجد به فرد دیگری ندارد و باشگاه فعلی به کار خود ادامه می‌دهد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جمعی از مربیان و اولیای ورزشکاران زنجانی در تماس با صدای زنجان ضمن اشاره به تصمیم هیئت امنای مسجد امام صادق(ع) واقع در انصاریه مبنی بر پایان دادن به قرارداد اجاره باشگاه این مسجد به مربیان رشته‌های رزمی اعلام کردند: با توجه به فشارهای روحی و روانی موجود در جامعه، ورزش در کاهش استرس جوانان نقش به‌سزایی داشته و آن‌ها را از ورود به انحرافات احتمالی دور می‌کند، در نتیجه از مسئولان امر تقاضا داریم تا در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

مربیان می‌گویند حدود 10 سال است که با کمک دلسوزان منطقه انصاریه برای جذب ورزشکاران دختر و پسر از رده‌های مختلف سنی، زیرزمین مسجد امام صادق(ع) را تبدیل به باشگاه کرده و تجهیزات لازم را برای استفاده ورزشکاران رشته‌های رزمی از جمله ووشو، بوکس، تکواندو و غیره خریداری کرده‌اند اما حالا هیئت امنای مسجد با اشاره به مشکلات مالی تصمیم دارند تا باشگاه را به شخص دیگری که در حوزه بدنسازی فعال است، اجاره دهند.

یکی از مربیان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه حدود 200 ورزشکار دختر و پسر در رده‌های مختلف سنی از باشگاه مسجد امام صادق(ع) بهره‌مند می‌شوند، عنوان می‌کند: حدود هشت مربی آقا و خانم نیز مشغول به کار هستند، باشگاه به علت شیوع کرونا بیش از یک سال است تعطیل است، ما مربیان درآمد آن‌چنانی از فعالیت‌مان نداریم، همین که شاگردان‌مان در مدارج مختلف ورزشی بدرخشند برای ما یک دنیا می‌ارزد. ما از هیئت امنای مسجد می‌خواهیم تا با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد، جوانان را از فعالیت ورزشی محروم نکنند و عاملی برای کاهش استرس آن‌ها در شرایط کرونایی باشند.

وی با بیان اینکه هر ساله هیئت امنا با بهانه‌های مختلف تصمیم می‌گیرد تا باشگاه را به ما مربیان اجاره ندهند و آن را به غذاخوری تبدیل کنند یا هر مکان دیگری، می‌گوید: ما قبول داریم که مسجد نیز هزینه‌هایی دارد، ما هم سعی داریم قیمت اجاره‌ها را بالا ببریم تا هیئت امنا هم ضرر نکنند و بتوانند با آن هزینه‌های مسجد را پرداخت کنند.

وی با اشاره به قیمت 100 میلیونی تشک‌های باشگاه عنوان می‌کند: اگر باشگاه ما تعطیل شود، اموال نیز از دست‌مان می‌رود آن هم در شرایط سخت اقتصادی! ما راضی هستیم مبلغ کرایه را تا 2.5 میلیون افزایش دهیم، باور کنید بیشتر از این نمی‌شود!

نگرانی خانواده‌ها از تعطیلی باشگاه

یکی از ساکنان منطقه انصاریه نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان تاکید می‌کند: من ترجیح می‌دهم دخترم در باشگاه مسجد مشغول تمرین ورزش باشد تا این که در خیابان و سایر مراکز تفریحی، اوقات فراغتش را پر کند! وقتی دخترم به باشگاه می‌رود خیالم راحت است که در کنار آموختن هنر رزمی، اخلاق ورزشی را از مربیان و دوستانش می‌آموزد.

این شهروند اضافه می‌کند: بسیاری از مربیان فعال در باشگاه مسجد امام صادق(ع) نان‌آور خانه هستند و تنها منبع درآمدشان همین ورزش است، ضروری است تا هیئت امنای مسجد در شرایط کنونی اقتصادی، تصمیم اخلاق‌پسند اتخاذ کنند.

اوقات دغدغه خانواده‌ها را با رویکرد مثبت پیگیری می‌کند

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقات و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان نیز با بیان اینکه در رابطه با رقبه‌هایی که در مساجد داریم، هیئت امنا تصمیم‌گیرند و اوقات مستقیما دخالت نمی‌کند، می‌گوید: اداره کل اوقات در این زمینه وظیفه اصلی نظارتی دارد که تخلفی صورت نگیرد و یا رقبه‌ها با مبلغ پائین اجاره داده نشود. ضمنا بر اجاره رقبه‌های مساجد بر حفظ شئونات مساجد تاکید داریم.

کرمی با بیان اینکه هیئت امنای مسجد امام صادق(ع) انصاریه ممکن است برای مدیریت عمرانی مسجد و درآمد آن تصمیم فعلی که اجاره باشگاه مسجد برای ورزش بدنسازی است، اتخاذ کرده باشند، عنوان می‌کند: در راستای پیگیری نگرانی و درخواست خانواده‌ها، اداره کل اوقات استان موضوع را با هیئت امنای مسجد در میان می‌گذارد، تلاش می‌کنیم رویکردمان مثبت هم باشد، اما با توجه به وظایفی که اعلام کردیم، در این زمینه توصیه می‌کنیم نه تحکم! امیدواریم نتیجه مطلوبی کسب کنیم.

باشگاه مسجد امام صادق(ع) به فرد دیگری اجاره داده نمی‌شود!

اما سیدعلی صفوی، عضو هیئت امنای مسجد امام صادق(ع) انصاریه در گفت‌وگو با صدای زنجان با تاکید بر لزوم حمایت از جوانان و توجه به اوقات فراغت آن‌ها تاکید می‌کند: موضوع با پیگیری‌ها حل شد. هیئت امنای مسجد امام صادق(ع) و مسئولان اداره اوقات به این نتیجه رسیدند که با کمترین مبلغ باشگاه، همچنان اجاره مربیان فعلی که در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند، باشد.

وی فعالیت ورزشی در فضای خالی مسجد که در زیرزمین واقع شده است را حرکت در مسیر اقدامات فرهنگی دانسته و می‌گوید: عوایدی مسجد از محل برگزاری مراسم ختم و کرایه باشگاه فعلی است. مراسم ختم به علت کرونا دیگر برگزار نمی‌شود از این رو چند وقت پیش یکی از اعضای هیئت امنای مسجد برای درآمد مسجد، در «دیوار» آگهی اجاره زیرزمین مسجد را اطلاع‌رسانی کرده بود که یکی از فعالان ورزشی رشته بدنسازی مبلغ اجاره بالایی را پیشنهاد کرده بود، قرار شد که باشگاه در اختیار فرد مذکور قرار داده شود اما به علت درخواست مستاجران قبلی باشگاه و پیگیری اولیای ورزشکاران بنا شد این باشگاه به شخص دیگری اجاره داده نشود.

عضو هیئت امنای مسجد امام صادق(ع) انصاریه با بیان اینکه مسجد با سرمایه مردم احداث شد و ریالی مبلغ دولتی در آن هزینه نشده است، می‌گوید: ما وظیفه داریم که باشگاه را به فرزندان همین مردم اختصاص دهیم تا از فضای فرهنگی آن استفاده کنند و از این که با پیگیری‌ها باشگاه همچنان در اختیار مربیان فعلی که سال‌هاست در این محل تمرین می‌کنند، قرار می‌گیرد، خرسندم!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانباشگاه ورزشیمسجد امام صادق انصاریهاوقاف زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7673


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»