کد خبر: 7708
1400/03/28 - 14:16


دادستان زنجان:

گزارش «خرید رای» تا به این ساعت نداشته‌ایم

کرمی: صفحات مجازی کاندیداهای متخلف بسته می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دادستان زنجان از رصد دقیق شعب انتخاباتی خبر داد و گفت: تا به این ساعت هیچ تخلفی از جمله «خرید رای» وصول نشده است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی، دادستان زنجان امروز در ستاد انتخاباتی استان زنجان در مورد تخلفات احتمالی انتخاباتی ارجاع شده به این دستگاه تصریح کرد: در تمامی ادوار شکایات جزئی و ساده در حد متعارف داشته‌ایم که در این دوره هم به صورت وجود داشت اما مشکلی که در روند اجرای انتخابت خللی ایجاد کند، نداشتیم. این موارد مربوط به اشخاصی بود که در راستای تخریب و مخدودش کردن بنر سایر کاندیداها دست داشتند.

دادستان زنجان در مورد دریافت گزارش تخلف احتمالی «خرید رای» تا به این ساعت نیز گفت: ناظران ما در سراسر شعب مستقرند تا به این ساعت گزارش خرید رای نداشته‌ایم.

کرمی در مورد مجازات در نظر گرفته برای متخلفان ابراز کرد: خرید رای منجر به ابطال رای‌های ماخوذه می‌شود، برای افرادی که مرتکب این تخلف شوند بر اساس حجم تخلفات مجازات نقدی و حبس در نظر گرفته می‌شود.

دادستان زنجان با تاکید بر اینکه تاکنون شاهد خرید رای (به صورت حجمی) نبوده‌ایم و این موارد بیشتر به رای‌های ماخوذه انتخابات شوراها (عموما در نقاط کوچک) برمی‌گردد، عنوان کرد: عمده خرید رای نیز بیشتر به دلیل تغییر رای رخ می‌دهد که این مهم نیز با دقت توسط ناظران رصد می‌شود.

دادستان زنجان در مورد تداوم تبلیغات تعدادی از کاندیداهای شوراها در روز انتخابات به ویژه در فضای مجازی نیز گفت: فضای تبلیغات مجازی، منضبطانه نیست. معمولا تبلیغات نیز نه از سوی فرد کاندیدا بلکه از سوی اشخاص یا شخص ثالث صورت می‌گیرد. البته تاکید می‌کنم تبلیغات خارج از موعد نامزدهای انتخاباتی، تخلف محسوب می‌شود. با پلیس فتا به منظور مقابله با تبلیغات سازمان‌یافته نامزدهای انتخاباتی، خارج از وقت قانونی هماهنگی لازم صورت گرفته و حتی دستور مسدود کردن پیج تبلیغاتی نامزدهای متخلف صادر شده است.

کرمی در مورد تعداد پرونده‌های متشکله بابت این موضوع نیز عنوان کرد: برخورد بذا هدف برطرف کردن تخلف بوده و در قالب تذکر است. البته تعدادی نیز قالب مجرمانه به خود گرفته و منجر به تشکیل پرونده قضایی شده که تعداد آن نیز محدود بوده است.

دادستان مشارکت در انتخابات را ارزشمند دانست و اظهار کرد: نتایج درخشان و برکت‌های امروز در وهله نخست عاید مردم و کشور می‌شود. منفعت دوم حضور در انتخابات، به کشور و نظام و انقلاب می‌رسد که نتیجه آن اقتدار کشور در سطح جهانی است.

وی با بیان اینکه مردم با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، در واقع چند هزار مدیر را نصب می‌کنند، عنوان کرد: مشارکت مردم در امر انتخابات، مانند تیری به قلب دشمن و پرچمی برای اعتلای کشورمان است. 

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاندادستان زنجانانتخابات 1400ستاد انتخابات زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7708


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»