کد خبر: 7709
1400/03/28 - 16:20


مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زنجان خبر داد:

مشارکت 20 درصدی زنجانی‌ها در انتخابات تا ظهر امروز

به گفته مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان، از صبح امروز 28 خردادماه، حدود 20 شعبه اخذ در روند برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی دچار مشکل بودند که در راستای جلوگیری از تضییع حق مردم مسئولان تصمیم گرفتند تا فرآیند انتخابات به شیوه دستی ادامه یابد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان، از صبح امروز 28 خردادماه، حدود 20 شعبه اخذ در روند برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی دچار مشکل بودند که در راستای جلوگیری از تضییع حق مردم مسئولان تصمیم گرفتند تا فرآیند انتخابات به شیوه دستی ادامه یابد.

سعید صفری در ستاد انتخاباتی استان زنجان در رابطه با رفع شدن مشکلات دستگاه‌های احراز هویت و اخذ رای الکترونیکی در تعدادی از شعبات به صدای زنجان گفت: حدود 20 شعبه اخذ رای با این مشکلات مواجه بودند که از مسئولان برگزارکننده درخواست شد در صورت رفع نشدن مشکلات و در راستای جلوگیری از تضییع حق مردم و کاندیداها، صورتجلسه‌ها را پلمب کرده و نسبت به «دستی شدن» فرآیند انتخابات اقدام کنند، در حال حاضر شعبات مذکور در حال ارائه خدمات به مردم است.

صفری با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات از در مرحله گذار از سیستم دستی به مکانیزه و تمام الکترونیکی قرار داریم، بروز ایرادات در روند برگزاری انتخابات الکترونیکی (اخذ رای) در برخی از شعبات را ناشی از تجربه نداشتن دانست و افزود: ما قبول داریم در برخی از شعبات هم رای‌دهندگان و هم رای‌گیرنده‌ها اذیت شدند و طی جلسه‌ای که در ساعات نخست با مسئولان مربوطه برگزار کردیم تصمیم به برگزاری انتخابات دستی گرفته شد.

مشارکت حدود 20 درصد از افراد دارای حق‌رای تا ظهر

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد مشارکت افراد دارای حق ‌رای در انتخابات تا ظهر امروز (28 خردادماه جاری) عنوان کرد: تا کنون 163 هزار نفر که 20 درصد افراد دارای حق‌رای را شامل می‌شود در انتخابات حاضر شده‌اند. البته تجربه نشان داده بیشترین رای ماخوذه زنجانی‌ها مربوط به عصر و ساعات پایانی انتخابات می‌شود از این رو پیش‌بینی می‌کنیم میزان مشارکت مردم غروب امروز بیش از صبح و ظهر باشد.

افزایش شعبات رای در استان زنجان

صفری از افزایش شعبات رای از 926 به 1063 مورد با هدف حفظ سلامت مردم و مسئولان برگزارکننده انتخابات خبر داد و گفت: بر این اساس تعداد شعبات ثابت و سیار با افزایش 15 درصدی مواجه بوده است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان در مورد آمار کاندیداهای تائیدصلاحیت‌شده نیز عنوان کرد: 562 کاندیدای شورای شهر در سطح 21 شهر استان و 4217 کاندید شورای روستا در 724 روستای استان نجان، از سوی دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌صلاح تائید صلاحیت شدند.

صفری با اشاره به ترکیب کاندیداهای شرکت‌کننده در شوراهای شهر «حلب» و «زرین‌آباد» ابراز کرد: در انتخابات ششمین دوره شوراهای این دو شهر، همه کاندیداهای دوره قبل (پنجم) حضور دارند و آن‌ها برای عضویت اصلی و علی‌البدل با یکدیگر رقابت می‌کنند. لازم به ذکر است کاندیداهای شرکت‌کننده جدید به جز اعضای قبلی دور پنجم شورا در این دو شهر نیز در این دوره حضور داشتند که تائید صلاحیت هم شدند اما به خواست خود انصراف دادند. 

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود به تدابیر اندیشیده شده برای برگزاری تبلیغات و ایجاد 40 اماکن دارای فضای روباز برای سخنرانی‌های مربوط به کاندیداهای ریاست جمهوری، تامین اقلام و ملزومات پیشگیری از کرونا در شعبه‌های اخذ رای، ایجاد و فراهم کردن مکان‌های نصب پوستر اشاره کرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسعید صفریانتخابات 1400ستاد انتخابات زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7709


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»