کد خبر: 7738
1400/04/06 - 12:24


گزارش صدای زنجان از برگزاری مسابقات ورزشی بدون مجوز در زنجان؛

مدیر کل بی‌خبر!

مدیرکل ورزش و جوانان استان: اداره‌کل به‌عنوان متولی ورزش هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- گزارش‌ها از برگزاری مسابقه انتخابی در زنجان جهت اعزام ورزشکاران منتخب به مسابقه کشوری رزمیترکیبی MMA داخل قفس حکایت دارد. این در حالی است که هیچ مجوزی برای مسابقات داخل «قفس» در کشور صادر نشده است! و از سویی دیگر هیچ کدام از مسئولان ورزش استان از این موضوع خبر ندارند. موضوعی که تعدادی از ورزشکاران زنجانی در تماس با صدای زنجان نیز بر آن تاکید کردند.

در احکام قهرمانی صادر شده برای این ورزشکاران که مربوط به خردادماه سال جاری بوده و بدون شماره صادر شده‌اند، عناوین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌‌های رزمی دیده می‌شود اما در احلام، امضای دستی و بدون مهر مسئول برگزاری مسابقات و رئیس انجمن مسابقات که بدون ذکر نام است، به چشم می‌خورد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که ورزشکاران اطلاعی از غیرمجاز بودن این بازی‌های داخل قفس نداشته و تصور کرده‌اند که در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کنند! این در حالی است که فروردین‌ماه سال جاری MMA در ایران رسمی شد اما نه در قفس!

هیچ مجوزی برای برگزاری بازی MMA در زنجان صادر نشده است!

پیگیری برای اطلاع از ادعاهای مطروحه از طریق «غفار امانی»، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان بی‌نتیجه ماند و ایشان با وجود دریافت سؤال، پاسخی به تماس‌های صدای زنجان نداد.

اما علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن ابراز بی‌اطلاعی از برگزاری مسابقه انتخابی MMA در یکی از باشگاه‌های زنجان تاکید می‌کند: پس از صدور مجوز، فعالیت در رشته MMA بلامانع است اما اگر چنین مسابقه‌ای در شهر زنجان برگزار شده باشد، فاقد مجوز بوده و اداره کل به عنوان متولی ورزش هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به شرایط کرونایی کشور و استان می‌گوید: تاکنون مجوزی برای برگزاری مسابقه MMA در سطح استان زنجان صادر نشده است، ادارهکل ورزش و جوانان استان زنجان با توجه به شرایط کرونایی و از آنجایی که MMA از ورزشهای پربرخورد نیز محسوب می‌شود نیازمند اخذ مجوز از ستاد کرونا است. تاکید می‌کنم اگر چنین مسابقه‌ای نیز در زنجان برگزار شده باشد غیرقانونی بوده است. موضوع را با جدیت از طریق هیئت ورزش‌های رزمی پیگیری می‌کنیم.

صدای زنجان به منظور پیگیری نحوه نظارت از باشگاه‌های رزمی زنجان که گفته می‌شود پس از صدور مجوز MMA برخی‌ها همچنان به دنبال برپایی مسابقات انتخابی جهت اعزام به بازی در قفس که مجوزی هم ندارد، اقدام به برگزاری مسابقه با تعدادی بالایی از ورزشکاران کرده و از هر یک از آنها مبالغ میلیونی به عنوان «ورودیه» دریافت می‌کنند، با «امیر ارجمند»، رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان زنجان تماس تلفنی برقرار کرد اما امکان مصاحبه با او میسر نشد.

عاملان برگزاری مسابقات غیرقانونی و غیراصولی MMA، دلال‌اند و دلسوز این ورزش مهیج نیستند!

گفته می‌شود در این مسابقه تعدادی از ورزشکاران اعزامی از زنجان صاحب مقام هم شده‌اند! مهدی خدادادی، رئیس و نماینده سبک گراپلینگ کیک‌بوکسینگ در استان زنجان نیز در واکنش به برگزاری زیرزمینی چند روز پیش مسابقات انتخابی MMA در زنجان جهت اعزام به مسابقات کشوری که در یکی از استان‌های کشور برپا شد، می‌گوید: متاسفانه برخی با این عنوان که «منیجر» هستند نسبت به معرفی و اعزام ورزشکاران به مسابقات (داخلی و خارجی(MMA  اقدام می‌کنند. این‌ها دلال‌اند و برایشان مهم نیست بدن ورزشکار آمادگی کافی برای حضور در این مسابقات سنگین را دارد یا نه! البته برخی از ورزشکاران هم راحت‌طلب شده‌اند، برخی در هیچ مسابقه کشوری و حتی استانی شرکت نکرده‌اند و صرفا برای کسب نام و حکم در مسابقات شرکت کرده و حاضرند هزینه‌های سنگین کنند! این ورزشکاران بعد از بازی بیشترشان فقط کتک می‌خورند و بدون هیچ مقامی راهی خانه می‌شوند! غیرت من قبول نمی‌کند، ورزشکاران را به هوای پولی که از آن‌ها می‌گیرم راهی مسابقات MMA کنم!

این مربی ضمن درخواست از مسئولان برای رصد باشگاه‌ها و عملکرد مربیان که تعدادی از آن‌ها ورزشکاران را برای حضور در مسابقات MMA خارج از کشور ترغیب می‌کنند بدون اینکه با آنها تمرین حرفه‌ای داشته باشند، می‌گوید: حضور در مسابقات MMA خارج از کشور با معلومات کافی، به خودی خود مشکل نیست، این سپردن ورزشکار به دلال که برایش آمادگی جسمانی ورزشکار در اولویت نیست و فقط پولی است که از ورزشکار بابت اعزامش به این مسابقات اخذ می‌کند، مهم بوده و بزرگترین ایراد است و به نظرم بزرگترین خیانتی است که در حق یک جوان می‌توان کرد! شاهد تعداد زیادی از ورزشکاران اعزامی هستیم که پول‌های هنگفتی بابت حضور در مسابقات پرداخته‌اند، به نظرم مسئولان باید این هشدار را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانMMAورزش و جوانان زنجانخلیلی
sedayezanjannews.ir/nx7738


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»