کد خبر: 7750
1400/04/10 - 10:18


نماینده سبک گراپلینگ کیک‌بوکسینگ در استان زنجان:

نگران تباهی MMA ایران هستم!

خدادادی با بیان اینکه تا به امروز برای MMA زحمت فراوان کشیده و برایش خون دل خورده‌ام، تصریح می‌کند: مسئولان موظفند تمامی مراحل اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری و حتی برون‌مرزی MMA را رصد کرده و از سوء‌استفاده‌‌هایی که در این بین وجود دارد، جلوگیری کنند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده سبک گراپلینگ کیک‌بوکسینگ در استان زنجان با اشاره به صدور مجوز فعالیت انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) در ایران از سوی وزارت ورزش و جوانان به مسئولان فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی توصیه کرد تا با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از هرگونه فرصت‌طلبی به لحاظ مالی و احتمال تخلف در صدور حکم ورزشکاران در ازای دریافت مبالغ که در صورت بی‌توجهی به این موارد 100 درصد ورزش MMA رو به تباهی خواهد رفت، صفر تا صد اجرای مسابقات را تحت کنترل داشته باشند.

مهدی خدادادی، رئیس و نماینده سبک گراپلینگ کیک‌بوکسینگ در استان زنجان از فعالان ورزشی انواع سبک‌های رزمی از «کیک‌جیتسو» گرفته تا «سامبو» و « جوجیتسوJJIF» و «گراپلینگ» است، علاوه بر موارد یاد شده او در کارنامه خود، مربیگری در رشته‌های رزمی «فری‌فایتینگ» و «پانکریشن» مشابه بازی MMA که ترکیبی از رشته‌های کیک‌بوکس، بوکس، سامبو، کشتی، جودو و جوجیتسو است را شامل می‌شود، دارد.

خدادادی با بیان اینکه تا به امروز برای MMA زحمت فراوان کشیده و برایش خون دل خورده‌ام، تصریح می‌کند: مسئولان موظفند تمامی مراحل اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری و حتی برون‌مرزی MMA را رصد کرده و از سوء‌استفاده‌‌هایی که در این بین وجود دارد، جلوگیری کنند!

فراگیری پله‌ای سبک‌های رزمی برای حضور موفق در بازی حرفه‌ای  MMA

در زنجان ورزشکاران در رده‌های مختلف در سبک «گراپلینگ» که از ورزش‌های رزمیمبارزه‌ای و البته نوپا در ایران است، مشغول به فعالیت‌اند. این ورزش به سبکی از کشتی مدرن اطلاق می‌شود که دو کشتی‌گیر سعی دارند، با استفاده از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های متعدد بر یکدیگر غلبه کنند. من از 7 سالگی ورزش کشتی را آغاز کرده و تا 9 سال در این رشته فعالیت می‌کردم و در 4 رده نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در سال‌های 80 تا 82 در مسابقات لیگ منطقه‌ای (مقاوم دوم مسابقات لیگ تیمی در رده سنی نوجوانان و مقام دوم مسابقات کشوری که در مازندارن برگزار شد) عنوان‌دار بودم.

خدادادی که پس از پایان خدمت سربازی (سال 87-86) با ورود به رشته رزمی «پانکریشن» در نخستین حضور خود در مسابقات، صاحب مقام نخست شد، یادآور می‌شود: درست همان سالی که من شروع به کار در این رشته کردم به دلیل امنیتی بودن، این رشته در سراسر کشور غیرفعال شد! البته از حدود یک سال پیش این رشته مجوز فعالیت دریافت کرده است.

خدادادی که پس از ممنوع شدن فعالیت در رشته « پانکریشن»، در سال 89 به سبک «جوجیتسو JJIF» رفته و افتخارآفرینی، در سال 90 سبک «سامبو» را در پیش گرفته و با عهده‌دار شدن دبیری انجمن سامبوی استان زنجان سعی کرد با تربیت شاگردان مجرب دینش را به ورزش حرفه‌ای ادا کند.

خدادای به دنبال کم مهری برخی از مسئولان وقت در برگزاری مسابقات سبک «سامبو» همان سال (سال 90) به رشته «فری‌فایتینگ» رو آورد. با توجه به ممنوعیت برگزاری مسابقات ترکیبی در ایران، او در سال 92 تصمیم گرفت به همراه 2 نفر از شاگردانش (خانم و آقا) در مسابقات ترکیبی اعم از «کیک‌بوکسینگ» و «MMA» جهان که در گرجستان برگزار شد شرکت کند.

در این مسابقه که تیم ایران در قالب 25 ورزشکار و با پشتیبانی مالی یک شرکت ایرانی حضور یافته بود، خدادادی و یکی از شاگردانش(خانم) موفق شدند در هر یک از مسابقات «کیک‌بوکسینگ»  و  «MMA» به مقام نخست برسند. دیگر شاگرد او نیز توانست در مسابقه «کیک‌بوکسینگ» صاحب مقام دوم و در مسابقه «MMA» به مقام نخست برسد.

خدادادی می‌گوید: رشته «فری‌فایتینگ» در آن سال از سوی مدیران امر به حالت تعلیق درآمد چرا که آنها معتقد بودند فعالان و مسئولان این رشته از عنوان‌شان سوء‌استفاده کرده‌اند!

رئیس و نماینده سبک گراپلینگ کیک‌بوکسینگ در استان زنجان تصریح می‌کند: باز هم خسته نشدم و به همراه دلسوزان هنر ورزشی، سبک «کیک‌جیتسو» را به زنجان آوردیم اما یک سال قبل از شیوع کروناویروس به دلیل اختلاف نظری که با مسئولان این سبک در تهران داشتم ترجیح دادم نمایندگی این سبک در استان زنجان را بر عهده نگیرم چرا که مسئولان مربوطه اصرار بر برگزاری دوره‌های آموزشی در تهران با هدف درآمدزایی برای این سبک در کنار ارائه آموزش، داشتند که برای ورزشکاران شهرستانی مثل زنجان، این حضور نیازمند پرداخت مبلغ بالاتری بود، من معتقدم این دوره‌ها برای اینکه هزینه بیشتری به ورزشکاران و خانواده‌شان تحمیل نشود باید در داخل استان‌ها برگزار شود.

خدادادی که به گفته خودش با فعالیت حرفه‌ای در ورزش MMA چندین دوره به همراه شاگردانش در مسابقه برون‌مرزی MMA حاضر شده و صاحب‌ مقام نیز شده‌اند به صدای زنجان می‌گوید: برخلاف تصورات برخی، باید بگویم MMA خشن نیست و حضور ورزشکاران در خارج از کشور در رینگ‌ها و قفس‌های بازی نیز در صورتی که با اصول و قاعده باشد مشکلی ندارد! این حرف من را کسی می‌فهمد که برای این ورزش زحمت کشیده باشد!

MMA  جان ورزشکاران را تهدید نمی‌کند!

از نظر این مربی، درصد مرگ فوتبال بیشتر از سایر ورزش‌هاست و این رشته طرفدار هم دارد. در مسابقات MMA نیز داور حضور دارد و هر وقت احساس کند جان ورزشکار در خطر است، می‌تواند دستور پایان بازی را بدهد، همین امر سبب کاهش درصد مرگ و میر و آسیب‌دیدگی می‌شود. البته به جز مسابقات حرفه‌ای UFC که داور اختیار دارد تا جایی که ورزشکاران برای ادامه مسابقه مُصر هستند و مشکلی هم وجود ندارد، بازی را داوری کند.

خدادادی با اشاره به حضور در مسابقات «کیک‌جیتسو»، «گراپلینگ»، «فری‌فایتینگ» و «گراپلینگ» داخل کشور بدون کوچکترین مشکل می‌گوید: این رشته‌ها به نوعی MMA محسوب می‌شوند و تا به امروز در مسابقاتی که برگزار شده جان ورزشکاران در خطر نبوده است. در حال حاضر حدود 20 شاگرد در رده‌های مختلف زیرنظرم در رشته گراپلینگ مشغول به تمرین هستند که می‌توانند برای استان و کشور افتخارآفرینی کنند.

70درصد ورزشکاران به مسابقات داخل قفس علاقه‌مندند!

این مربی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که «با صدور مجوز MMA در فروردین‌ماه سال جاری تصور می‌شد از تعداد ورزشکاران علاقه‌مند به حضور در بازی‌های ترکیبی خارج از کشور کاشته شود اما بنا به گفته شما و تعدادی از مربیان این عطش هم‌چنان در بین ورزشکاران وجود دارد، علت چیست؟»، تاکید می‌کند: این مجوز به دنبال فراگیر شدن MMA در میان ورزشکاران و از سر ناچاری صادر شد! ایران همچنان مجوز بازی MMA در داخل قفس را نمی‌دهد، به همین دلیل شاید 70 درصد قهرمانان زنجان و نقاط مختلف کشور همچنان بر حضور در مسابقات خارج از کشور رغبت دارند. به نظرم مسابقه، مسابقه است، چه داخل قفس باشد چه رینگ! با توجه به وجود افراد فرصت‌طلب باید مسئولان همه جانبه به موضوع توجه داشته باشند.

نگران تباهی MMA ایران در صورت محکم نبودن نظارت و برنامه‌ها هستم!

خدادادی با اشاره به صدور مجوز فعالیت انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) در ایران از سوی وزارت ورزش و جوانان به مسئولان فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی توصیه کرد تا با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از هر گونه فرصت‌طلبی به لحاظ مالی و احتمال تخلف در صدور حکم ورزشکاران در ازای دریافت مبالغ که در صورت بی‌توجهی به این موارد 100 درصد ورزش MMA رو به تباهی خواهد رفت، صفر تا صد اجرای مسابقات را تحت کنترل داشته باشند.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمهدی خدادادیmmaگراپلینگ کیک‌بوکسینگ
sedayezanjannews.ir/nx7750


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»