کد خبر: 7758
1400/04/14 - 15:27


رئیس هیئت جودوی استان زنجان:

صنایع زنجان به جای حمایت، وعده می‌دهند!

مجتبی بیگلی: 5 سال پیش به سوپرلیگ راه یافتیم اما به خاطر مشکلات مالی نتوانستیم در مسابقات حاضر شویم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- کم توجهی، مشکلات مالی در کنار کلماتی که از نبود یار و یاور حکایت دارد، کلیدواژه‌های ثابت درد دل‌های اهالی ورزش از جمله جودوکاران بوده و حالا کرونا هم به پیشوند و پسوند گلایه‌ها اضافه شده است.

جودو، از رشته‌های پرطرفدار و موفق در استان زنجان محسوب می‌شود، رشته‌ای که شاهد حضور چهره‌هایی زبده، کارآزموده و توانمند در ارکان مختلف آن هستیم. یکی از این افراد «مجتبی خان‌احمدلو» است که در سال 81 در مشهد به عنوان فنی‌ترین جودوکار کشور معرفی شد. مجتبی بیگلی، رئیس هیئت جودوی استان زنجان می‌گوید از این استعدادها در زنجان فراوان است به شرطی که حامی مالی باشد و ورزشکاران بتوانند در فضایی بدون کرونا و استرس ابتلای به آن برای کسب جایگاه‌های برتر، قدرتمندتر از قبل تلاش کنند.

کرونا تعداد جودوکاران را کاهش داد؟

او در گفت‌وگو با صدای زنجان تعداد جودوکاران استان را بیش از 500 نفر اعلام کرده و می‌گوید: ممکن است تعداد ورزشکاران رشته جودو در استان به یک هزار نفر هم برسد اما به علت شیوع کروناویروس و تعطیلی باشگاه‌ها نمی‌توان آمار دقیقی را ارائه کرد.

بیگلی با اشاره به فعالیت بیش از 20 مربی کارت‌دار و 2 داور بین‌المللی در استان که ظرفیت مطلوبی برای رشد و ترقی ورزش جودوی زنجان به شمار می‌رود، عنوان می‌کند: برای رشد جودوی استان زنجان برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مربیگری ویژه آقایان و بانوان، برگزاری آزمون ارتقا کمربند و فعالیت مستمر در جودوی دانش‌آموزی جودو را در دستور کار قرار دادیم که در ارتقا این رشته ورزشی مؤثر بوده است.

برگزاری مسابقات قهرمانی کشور برای 3 سال و کسب مقام سوم تیم بانوان زنجان، دعوت جودوکاران زنجانی به تیم ملی، کسب مقام قهرمانی کشور در دفاع شخصی برای دو سال متوالی، کسب نخستین مدال طلا در اولین مسابقات المپیاد دانش‌آموزی کشور توسط «مجتبی خان‌احمدلو» از زنجان، توسعه ورزش جودو در روستای «محمودآباد» قیدار که از دورافتاده‌ترین نقاط استان زنجان محسوب می‌شود، بعلاوه سالن مجهز جودو واقع در اراضی پائین‌کوه (از سالن‌های برتر ایران) که علاوه بر محیطی استاندارد برای تمرین باکیفیت ورزشکاران، زمینه برای برگزاری کمپ‌های تیم ملی فراهم است از جمله پتانسیل‌ها برای ترقی ورزش جودوی استان زنجان است.

وعده وعید حمایت مالی صنایع استان زنجان از ورزش

این مسئول نبود اسپانسر مالی را از مشکلات اصلی ورزش جودو و سایر رشته‌های ورزشی دانسته و می‌گوید: با حمایت مالی مربیان و فعالان ورزشی می‌توانند فرصت حضور در کلاس‌های برون‌مرزی را داشته باشند که می‌تواند برای بهبود جودوی ایران و استان مفید واقع شود.

بیگلی با اشاره به حمایت مالی مطلوب اداره کل ورزش و جوانان استان از هیئت جودو عنوان می‌کند: استاندار زنجان نیز با نگاه مثبت به این رشته، مساعدت مالی جهت تجهیز وسایل گرمایشی سالن داشتند که از ایشان و مسئولان ورزشی قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به بی‌بهره بودن بیش از 50 هیئت ورزشی از حمایت مالی واحدهای صنعتی بزرگ مستقر در استان تصریح می‌کند: هیچ یک از واحدهای صنعتی دستمان را نمی‌گیرند و در این مدت به جز وعده و وعید کاری برای ورزش جودوی استان نکرده‌اند. ما حدود 5 سال قبل به مسابقات سوپرلیگ راه یافتیم اما به دلیل عدم تامین مالی و نبود اسپانسر در این مسابقات شرکت نکردیم!

بیگلی با اشاره به همراهی و حمایت مدیرعامل «صباهولدینگ» از جودوی زنجان یادآور می‌شود: کسب مقام قهرمانی در مسابقات دفاع شخصی، علاوه بر تلاش ورزشکاران و مربیان مرهون حمایت مالی مدیریت این مجموعه است. ای کاش سایر فعالان صنعتی و تولیدی استان نیز به ورزش اهمیت داده و در جهت حمایت و پشتیبانی مالی از آن‌ها گام‌هایی برمی‌داشتند.

حضور تیم جودوی زنجان در مسابقات قهرمانی کشور

وی از برگزاری مسابقات جودو نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در بخش پسران و دختران از اواخر مرداد ماه به میزبانی استان یزد خبر داده و می‌گوید: مسابقات در بخش پسران و در رده نوجوان از 22 تا 25 مرداد ماه و رقابت‌ها در رده نوجوانان و جوانان دختر از 31 مردادماه تا 2 شهریور ماه برگزار می‌شود. ضمن اینکه رقابت‌ها در رده جوانان و در بخش پسران از 3 تا 6 شهریورماه در استان یزد برگزار می‌شود. ما برای حضور در این مسابقات برنامه‌ریزی مجدانه‌ای کرده‌ایم.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجودوی زنجانبیگلیحمایت مالی
sedayezanjannews.ir/nx7758


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»