کد خبر: 7781
1400/04/22 - 11:22


مربیِ زنجانی تنها نماینده دوچرخه‌سواری پارالمپیک اعلام کرد:

دوچرخه مناسبی نداریم!

فرهاد عصفوری: فدراسیون و کمیته ملی المپیک قول داده‌اند پیش از اعزام به‌روزترین دوچرخه را در اختیارمان قرار دهند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مربیِ «مهدی محمدی»، تنها نماینده دوچرخه‌سوار پارالمپیکی کشور با اشاره به اینکه این قهرمان برای شرکت در بخش‌های تایم‌تریل انفرادی و پیست از نظر تجهیزات مشکلی برای حضور در پارالمپیک توکیو ندارد، گفت که تنها مشکل فعلی، نداشتن دوچرخه مناسب برای شرکت در بخش استقامت جاده است.

فرهاد عصفوری، رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در رابطه با وضعیت تمرین «مهدی محمدی»، دوچرخه‌سوار پارالمپیکی اهل زنجان اظهار کرد: برنامه تمرینی این ورزشکار از اواخر بهمن ماه 99 به نوعی شروع شد. این دوچرخه‌سوار شایسته زنجانی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا با به دست آوردن نشان برنز در ماده پیست سهمیه کسب کرده بود و در مسابقات بلژیک نیز به دنبال کسب سهمیه در بخش جاده و همچنین ثبت امتیازاتش در رنکینگ جهانی بود.

مهدی محمدی که به عنوان تنها نماینده دوچرخه‌سواری معلولان ایران، عازم رقابت‌های کاپ جهانی بلژیک شده بود با نشان دادن توانمندی بالای خود برای کشور و استان فخرآفرین شد.

به گفته عصفوری، این دوچرخه‌سوار اردیبهشت ماه سال جاری در این دور از مسابقات که با حضور قهرمانان جهانی برگزار شد، توانست نتیجه خوب و قابل قبولی را داشته باشد که این درخور تقدیر و تحسین است.

لازم به ذکر است، محمدی در رنکینگ ۱۸ دوچرخه‌سوار معلول اول دنیا در کلاس سی5 توانست به ترتیب رنکینگ‌های جهانی نفر ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۷ و ۱۸ جهان را پشت سر گذاشته و در جایگاه ۱۸ قرار گیرد.

عصفوری اظهار کرد: طبق ضوابط کمیته ملی پارالمپیک باید یک رکوردگیری نیز انجام می‌شد که محمدی پس از کسب موفقیت در این رکوردگیری نهایی، به بازی های ۲۰۲۱ توکیو می‌شود.

مربی این دوچرخه‌سوار زنجانی با بیان اینکه «محمدی» برای تثبیت سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو در مسابقات جهانی بلژیک حاضر شده بود، ابراز امیدواری کرد تا مجموعه افتخارات این دوچرخه‌سوار زنجانی با شرکت در رقابت‌های پارالمپیک توکیو، تکمیل‌تر شود.

عصفوری با بیان اینکه پس از رقابت‌های کاپ جهانی بلژیک تمرینات این ورزشکار را جدی‌تر از قبل ادامه دادیم، عنوان کرد: تکمیل تجهیزات لازم برای حضور مقتدرانه در پارالمپیک 2021 توکیو از مهم‌ترین برنامه‌های ماست که با جدیت پیگیری می‌کنیم.

این مربی در رابطه با تجهیزات این قهرمان در بخش پیست نیز تاکید کرد: تقریبا تمامی ورزشکاران ملی‌پوش از دوچرخه‌های پیست فدراسیون استفاده می‌کنند، ما نیز در این رابطه با فدراسیون رایزنی کردیم و مسئولان نیز قول 100 درصدی برای در اختیار قرار دادن به‌روزترین دوچرخه را داده‌اند.

عصفوری اضافه کرد: شرکت در رشته تایم تریل انفرادی نیز برای ایشان مشکلی وجود ندارد چرا که سال قبل به‌روزترین دوچرخه را خریداری کرده که از بهترین دوچرخه‌های موجود ایران است و در مسابقات قهرمانی آسیایی و مسابقات مهم از آن استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه دوچرخه موجود برای شرکت در ماده استقامت و حضور در جاده، قدیمی است، عنوان کرد: در این رابطه فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک قول‌های مساعدی برای در اختیار قرار دادن به‌روزترین دوچرخه داده‌اند.

عصفوری با بیان اینکه در کل مشکلی بابت حضور در مسابقات المپیک و پارالمپیک که بالاترین سطح مسابقات محسوب می‌شود، نداریم ابراز امیدواری کرد تا تجهیزات موردنیاز قبل از آغاز مسابقات در اختیار «مهدی محمدی» قرار گیرد.

عصفوری در رابطه با میزان امیدواری برای کسب نتیجه بهتر و دست‌یابی به مدال در مسابقات پارالمپیک به صدای زنجان گفت: کسب مدال در مسابقات المپیک و پارالمپیک با برنامه‌ریزی دو الی سه ماهه شدنی نیست، برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مسابقات سطح بالا، باید برنامه 3 الی 4 ساله داشت. البته ما تمامی تلاش خود را برای داشتن عملکرد مناسب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه «محمدی» جزو گروه چهارم اعزامی‌هاست، تصریح کرد: این گروه شامل قهرمانان آسیایی و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی است، سیاست کمیته ملی پارالمپیک نیز به‌گونه‌ای است که سطح ورزشکار با حضور در این مسابقات بالا رفته و زمینه برای حصول نتیجه بهتر در مسابقات پاراآسیایی 2022 چین فراهم شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرهاد عصفوریمهدی محمدیدوچرخه سورای
sedayezanjannews.ir/nx7781


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»