کد خبر: 7798
1400/04/28 - 11:27


لژیونر زنجانی تیم بسکتبال با ویلچر:

ترسی از قضاوت‌شدن نداشتم!

وحید غلام‌آزاد: برخی‌ها خواستند مانع «لژیونر» شدنم شوند اما نتوانستند، چون من هدفم را انتخاب کرده بودم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- لژیونر زنجانی بسکتبال با ویلچر معتقد است برای رسیدن به آرزوها باید روی اهداف عالی تمرکز کرد بدون توجه به انرژی‌های منفی! او می‌گوید: برای رسیدن به جایگاه فعلی‌اش هرگز ترسی از قضاوت‌شدن نداشته و هر لحظه برای «لژیونر» شدن، تمریناتش را با اراده انجام داده است.

وحید غلام‌آزاد، لژیونر زنجانی تیم بسکتبال با ویلچر ک در باشگاه‌های آلمان فعالیت دارد در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به استعدادهای استان در حوزه بسکتبال با ویلچر می‌گوید: معتقدم تا زمانی که بسکتبال با ویلچر زنجان اسپانسر و حامی مالی نداشته باشد استعدادهایش نیز دیده نمی‌شود.

جامعه در قبال ورزش معلولان وظیفه دارد

غلام‌آزاد بر لزوم توجه به دانش‌آموزان معلول و شناسایی استعدادهای ورزشی آن‌ها عنوان می‌کند: در آلمان، مسئولان مربوطه برای استعدادیابی دانش‌آموزان، ویلچرهای موردنیاز را تهیه و پس از آموزش بسکتبال و نحوه استفاده از ویلچر در حین بازی، این گروه از دانش‌آموزان را برای جضور در فضای ورزشی ترغیب و علاوه بر شناسایی استعدادشان، آن‌ها را از منزوی شدن دور می‌کنند اما این مهم از سوی مسئولان کشور و به تبع آن استان زنجان مورد غفلت قرار گرفته است.

این لژیونر اضافه می‌کند: برخی از معلولان به دلیل شرایط فیزیکی‌شان در کُنج منازل مانده و گوشه‌گیر شده‌اند، این وظیفه ماست که آن‌ها را با تشویق برای حضور در اماکن ورزشی و کاهش فشارهای روانی ترغیب کنیم.

با اراده‌ام اجازه ندادم مانع لژیونر شدنم شوند!

غلام‌آزاد که از 14 سالگی با همراهی خانواده و تشویق مربی‌اش ورزش بسکتبال را برای رسیدن به آرامش حقیقی و اهدافی که در سر داشت، برگزیده است، با اشاره به قضاوت‌های برخی از مردم تصریح می‌کند: بدون توجه به انرژی‌های منفی در کنار ورزش، در دانشگاه در رشته کامپیوتر ادامه تحصیل دادم. همه ما قضاوت شده‌ایم، من در این مدت از قضاوت‌ها نترسیدم و مسیر پیشرفت را انتخاب کردم! به نظرم کسی که هدف دارد باید روی هدفش تمرکز کند.

او با بیان اینکه «لژیونر شدن» از آرزوهای من بود که به لطف خدا و با تلاش‌های مداومم به آن رسیدم، تاکید می‌کند: بسیاری در این مسیر سعی داشتند مانع لژیونر شدنم شوند اما چون من مسیرم را انتخاب کرده بودم هرگز موفق نشدند و من به آن هدفی که تمرکز کرده بودم رسیدم!

گفتنی است، «وحید غلام‌آزاد»، لژیونر زنجانی، چند روز پیش در گفت‌وگو با صدای زنجان انصرافش از پارالمپیک توکیو را رسانه‌ای کرد و گفت که «حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است اما من به علت مشکلات شخصی و خانوادگی و پس از مشورت با خانواده این تصمیمم را قطعی کردم».

قبل از «وحید غلام‌آزاد»، «بهمن نصیری»، ملی پوش زنجانی تیم ملی روئینگ در خردادماه سال جاری از المپیک انصراف داده بود.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانوحید غلام آزادبسکتبال با ویلچرلژیونر
sedayezanjannews.ir/nx7798


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»