کد خبر: 7804
1400/05/02 - 9:47


در مسابقات انتخابیWWF یا مبارزه جنگجویان ووشوی کشور

جنگجویان زنجانی سوم شدند

مسابقات انتخابیWWF یا همان مبارزه جنگجویان ووشو با حضور بهترین‌های ایران در پل طبیعت تهران برگزار شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مسابقات انتخابیWWF  یا همان مبارزه جنگجویان ووشو با حضور بهترین‌های ایران در پل طبیعت تهران برگزار شد. هر چند تست اولیه کرونای «محسن محمدسیفی»، اسطوره ووشوی جهان مثبت شد و او نتوانست در مسابقات شرکت کند اما «ابراهیم اصلانی» در وزن 80 کیلوگرم و «پدرام محمدعظیمی» در وزن 90 کیلوگرم توانستند به مقام سوم دست یابند.

علی اسماعیلی، مربی تیم اعزامی زنجان به مسابقات انتخابیWWF  یا همان مبارزه جنگجویان ووشو در گفت‌وگو با صدای زنجان اظهار کرد: مسابقاتWWF  در قالب سه دوره در ایران برگزار می‌شود، یکی از این مسابقات «انتخابی» و دیگری «قهرمانی کشوری» است. مسابقات قهرمانی کشوری اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه سال جاری برگزار و دیگر مسابقات نیز اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که در آن برای نخستین بار به نفرات اول جوایز نقدی (40 میلیون تومان) اعطا می‌شود. سال بعد نیز 4 برگزیده در اوزان 60، 70، 80 و 90 کیلوگرم مستقیما به مسابقات جهانی چین اعزام می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به ترکیب تیم سه نفره زنجان برای اعزام به مسابقاتWWF  متشکل از «محسن محمدسیفی»، «پدرام محمدعظیمی» و «ابراهیم اصلانی» عنوان کرد: متاسفانه به علت مثبت شدن تست کرونای «محسن محمدسیفی»، اسطوره ورزش ووشوی جهان ایشان نتوانستند در مسابقات انتخابی حضور داشته باشند. دو نفر از ووشوکاران از باشگاه قهرمانان نیز با حضور در این مسابقات موفق به کسب مقام سوم شدند. آقای «ابراهیم اصلانی» دارنده مدال جهانی طلای برزیل در رده نوجوانان برای نخستین بار در مسابقات رده بزرگسالان شرکت کرد که توانست به مقام قابل قبولی برسد. آقای «پدرام محمدعظیمی» نیز که در سال 97 جزو 4 نفر برتر ایران بود و دارنده مدال طلای جوانان کشوری است با حضور در این مسابقات به جایگاه سوم رسید که شایسته تقدیر است.

این مربی با بیان اینکه حضور در مسابقاتWWF  اتفاقی یا شانسی نیست، تاکید کرد: حدود 32 نفر (در هر وزن 8 نفر شرکت‌کننده) در اوزان 60،70، 80 و 90 کیلوگرم در این دور از مسابقات شرکت داشتند که جزو بهترین‌های ایران بودند. سطح مسابقات بسیار بالا بود و ووشوکاران اعزامی از زنجان خوش درخشیدند.

ضعف داوری زنجان

اسماعیلی با اشاره به جای خالی داوران زنجانی در مسابقات با سطح بالا نظیرWWF  تصریح کرد: انتظار داشتیم داورانی از زنجان حضور داشته باشند اما با وجود اینکه زنجان چین ایران محسوب می‌شود و به لحاظ استعداد (ورزشکار، مربی و داوری) کمبودی نداریم حضور داوران ما ضعیف بود که البته این مشکل مربوط به میراث گذشتگان است و باید از سوی هیئت ووشوی استان و مسئولان ورزشی پیگیری شود.

به گزارش صدای زنجان، مسابقات WWF یا همان مبارزه جنگجویان ووشو دوشنبه 28 تیرماه بر روی پل طبیعت آغازو رقابت‌های فینال نیز روز سه شنبه 29 تیرماه پیگیری شد.

لازم به ذکر است که یکشنبه 27 تیرماه مراسم وزن‌کشی و قرعه‌کشی اوزان ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ کیلوگرم رقابت‌های WWF یا همان مبارزه جنگجویان ووشو در آکادمی ملی ووشو برگزار شده بود.

 برگزاری این مراسم در حالی بود که از ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات روز گذشته تست PCR  گرفته شد که نتیجه تست آنها منفی بود و همه نفرات در قرعه‌کشی حضور داشتند. البته تست اولیه کرونای محسن محمدسیفی، سرگروه وزن منهای ۷۰ و قهرمان ملی ووشو مثبت اعلام شد و او شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.

گفته میشود پس از گرایش ورزشکاران از جمله ووشوکاران به مسابقات MMA خارج از کشور، فدراسیون ووشو نسبت به برگزاری مسابقات WWF اقدام کرده که ظاهرا نتیجه مثبتی هم داشته است.

 انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانووشوی جنگجویانابراهیم اصلانیپدرام محمدعظیمی
sedayezanjannews.ir/nx7804


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»