کد خبر: 7816
1400/05/11 - 10:15


نماینده مردم زنجان و طارم درباره ورودش به انتخابات شورای شهر:

دغدغه ظرفیت‌های شورا و شهرداری را داشتم

«مصطفی طاهری»، نماینده مردم زنجان و طارم از دلایل ورود خود به حوزه انتخابات شورای شهر و ارائه لیستی تحت عنوان «ما بر این باوریم» می‌گوید و اذعان می‌کند در انتخابات شورای شهر اعتقاد بر این بود که بهترین حالت این است که یک تیم مسئولیت شورای شهر را به عهده بگیرد و این تیم بتواند در انتها پاسخگوی خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم باشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- «مصطفی طاهری»، نماینده مردم زنجان و طارم از دلایل ورود خود به حوزه انتخابات شورای شهر و ارائه لیستی تحت عنوان «ما بر این باوریم» می‌گوید و اذعان می‌کند در انتخابات شورای شهر اعتقاد بر این بود که بهترین حالت این است که یک تیم مسئولیت شورای شهر را به عهده بگیرد و این تیم بتواند در انتها پاسخگوی خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم باشد.

به دنبال یک لیست کارآمد بودیم که محقق نشد

وی ادامه می‌دهد: ما بر این اعتقاد بودیم که چون شورای شهر 9 نفر هستند این 9 نفر می‌توانند در کنار هم جمع شوند و کارهایی را انجام بدهند و به یک برنامه برسند چرا که وقتی یک برنامه باشد هم رای دادن و هم مطالبه کردن راحت‌تر خواهد بود. خیلی دوست داشتیم که این اتفاق رخ بدهد و از ماه‌های قبل انتخابات شورای شهر در این زمینه برنامه‌ریزی کردیم به طوری که از طریق جریان و احزاب تعداد زیادی از دوستان را در این زمینه تشویق کردیم و حتی از اعضای شورایی که در شورا در حال فعالیت هستند نیز درخواست کردیم که پای کار بیایند و این ترکیب را تشکیل بدهند و گروه حداکثری تشکیل شوند و با این گروه کار کنند و آموزش بدهند و بودجه و نیازهای استان را برای آن‌ها گوشزد کنند. این امر محقق شد و شاید بیش از 6 تا 7 ماه این کار را انجام گرفت و در نهایت 8 نفر از این افراد کاندید شدند و سپس در ایام انتخابات لیستهای مختلفی شکل گرفت.

به گفته طاهری، جریان‌های انقلابی و گروه‌ها و احزاب که از شاخص‌ترین آنها حزب اعتلاف و وحدت بودند تصمیم داشتند که هر یک لیستی را بیرون بدهند که ما هم استقبال کردیم و علیرغم اینکه خیلی به کارایی این روش اعتقاد نداشتیم و علاقه به این داشتیم که یک تیم بر سر کار بیاید و ماه‌ها با هم باشند (نه اینکه از بین کاندیدها 9 نفر را انتخاب کنیم و بگوییم که یک لیست تشکیل داده‌ایم و بگوییم اینها منتخب ما هستند) ولی به دلیل ایجاد وحدت ما از این طرح هم استقبال کردیم و بنا شد که این دوستان از بین 30 نفری که انتخاب کردند 9 نفر را انتخاب و حمایت کنند. از این منتخبین مصاحبه شد اما نتایج مصاحبه‌ها به کار گرفته نشد و در نهایت به رای‌گیری برای انتخاب افراد نهایی لیست بسنده شد و بنا بر این شد که اعضای شورای اعتلاف و وحدت بنشینند از بین 30 نفر به 9 نفر رای بدهند و هر کس رای بیشتری آورد آن کاندید شود.

از بین کاندیدهای خود 9 نفر انتخاب کردند و بقیه را انتخاب نکردند و این لیست هم، لیست انقلابی نبود. در نهایت حجت بر ما تمام شد که این‌ها دنبال دادن یک لیست نبودند و دنبال این بودند که اعضای خود به عنوان کاندیدای اصلح باشند. از این نظر چون حجت بر ما تمام شد؛  تصمیم گرفتیم که از اعضایی که از نظر ما اصلح هستند و می‌توانند خوب کار کنند؛ حمایت کنیم.

برای نماینده صرفه‌ای ندارند که بخواهد در این زمینه ورود کند

این مسئول در زمینه اینکه «آیا قانون این اجازه را به نمایندگان می‌دهد که از گروه خاصی در انتخابات شورای شهر حمایت کنند»، خاطرنشان می‌کند: بنا به قانون و سیاست‌های کلان انتخابات تنها سه قوه نباید در انتخابات شرکت کنند و منظور این است که اعضای گروه‌های مسلح در انتخابات شرکت نداشته باشند و تاکید روی ارگان و نهاد است که مثلا دانشگاه زنجان از شخص خاصی حمایت نکند و روی اشخاص تاکیدی ندارد. در اکثر استان‌ها هم این اتفاق افتاده است و منع قانونی ندارد اما در استان زنجان این ماجرا عرف نبود، دلیلش هم این است که واقعا برای نماینده صرفه‌ای ندارند که بخواهد در این زمینه ورود کند.

نماینده معمولا در ذهنش این است که یک دوره تمام شد دوره بعد هم باید کاندید شود و از مردم رای بگیرد، یعنی عمده سرمایه یک نماینده رای مردم است و در این زمینه باید پرسید که آیا حمایت بنده از یک جریان محدود موجب افزایش رای من برای دوره بعد می‌شود یا آن را خراب می‌کند؟ اگر یک نماینده از 9 نفر حمایت کند در کمترین حالت 222نفر دیگر از نماینده ناراحت خواهند شد که چون شما از این کاندیدها حمایت کردید ما رای نیاوردیم. قطعا منفعتی از این باب برای شخص بنده وجود نداشت!

انتخاب شورای شهر اصلح؛ بخشی از وظایف نمایندگان را از دوش آنها برمی‌داشت

وی با بیان دلایلی برای انجام این کار گفت: تنها موضوعی که موجب ورود من به این حوزه شد این بود که در طی یک سال نمایندگی خود پتانسیل‌های زیادی را در شهرداری و شورا دیدم و شاهد بودم که ظرفیت‌هایی که در این دو نهاد وجود دارد، قابل مقایسه با بودجه‌های دولتی نیست و از این جهت که من نماینده مردم هستم احساس کردم که بخشی از وظیفه من که در واقع خدمت‌رسانی به شهر زنجان است با انتخاب صحیح مردم از دوش من برداشته می‌شود و افرادی که این دغدغه را دارند وارد میدان می‌شوند و ما نیز هر جا که لازم باشد کمک‌شان می‌کنیم این اصل هدف ورود ما به این حوزه بود که امیدوارم محقق شده باشد. ضمن اینکه در خصوص توانمندی لیست ارائه شده هم سوالاتی بود که اگر بگوییم توانمندتر از این تیم دیگر نداریم، کم لطفی است اما نیروی موجودی که داشتیم که توانمندی حضور در انتخابات و فعالیت در این حوزه را داشته باشند و پای کار بیایند این تعداد بودند. من افراد توانمند‌تری از افراد این لیست را می‌شناختم ولی افرادی که پای کار آمدند و حاضر به فعالیت در این حوزه بودند، افراد این لیست بودند.

انتهای پیام

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمصطفی طاهریانتخابات شورا
sedayezanjannews.ir/nx7816


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»