کد خبر: 7821
1400/05/12 - 10:50


فرماندار زنجان اعلام کرد:

آغاز گام‌به‌گام محدودیت‌های کرونایی زنجان

رضا عسگری: بازار، پاساژها و مراکز مسقف حداکثر تا ساعت 20 مجوز فعالیت دارند/ احتمال تعطیلی 2 هفته‌ای وجود دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از تشدید وضعیت قرمز کرونایی در زنجان از روز گذشته (دوشنبه 11 مردادماه) دستور تعطیلی ناوگان اتوبوس‌رانی صادر شد، به گفته فرماندار زنجان بازار، پاساژها و مراکز مسقف حداکثر تا ساعت 20 مجاز به فعالیتند. متاسفانه شاهد بی‌توجهی برخی از صنوف تامین‌کننده اقلام ضروری مردم از جمله مراکز عرضه مواد پروتئینی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های نسبت به پروتکل‌های بهداشتی هستیم که در صورت جدی نگرفتن هشدارها مشمول تعطیلی و پلمب می‌شوند.

رضا عسگری، فرماندار زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌ها در موج پنجم کرونایی اظهار کرد: شاهد کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها در اجتماعات هستیم و برخی مردم با عادی‌انگاری وضعیت، نسبت به رعایت نکات اعلامی برای پیشگیری از کرونا بی‌توجه هستند.

عسگری با اشاره به برگزاری مراسم جشن و عروسی قبل از فرا رسیدن ایام محرم و صفر عنوان کرد: برای برگزاری این مراسم منعی وجود ندارد اما گفته شده این دست از اجتماعات با کم‌ترین نفرات برگزار شود اما متاسفانه در برخی مواقع برخی از خانواده‌ها رعایت نمی‌کنند که البته برخوردهای مربوطه با آن‌ها انجام شده است.

احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های زنجان

این مسئول با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در زنجان تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها، برخلاف مثبت شدن تست کرونای افراد، آن‌ها همچنان در سطح جامعه فعالیت خود را انجام می‌دهند.

عسگری با بیان اینکه در شرایط سختی قرار داریم و در صورت جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی، احتمال افزایش تعداد فوتی‌ها طی هفته‌های آینده در زنجان وجود دارد، گفت: با تداوم این وضعیت تصور می‌کنیم ظرفیت بیمارستان‌ها نیز تکمیل شده و آن‌ها امکان پذیرش نداشته باشند.

از سرگیری محدودیت‌های کرونایی در زنجان

این مسئول با بیان اینکه با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان پیک پنجم کرونا را مدیریت کرد، افزود: با توجه به افزایش مبتلایان، نوع شتاب ابتلا به بیماری در موج پنجم متفاوت‌تر از موج‌های قبلی است. برای کنترل بیماری در گام نخست از روز گذشته (دوشنبه 11 مردادماه) به ناچار دستور تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی را صادر کردیم.

عسگری با اشاره به تمرکز جمعیت در مراکز پرتردد شهر به علت استقرار مراکز تجاری و پاساژها عنوان کرد: بازار، پاساژها و مراکز مسقف حداکثر تا ساعت 20 مجوز فعالیت دارند. این دستور فعلا شامل واحدها و صنوفی که خارج از این مراکز هستند، نمی‌شود اما کسبه در نظر داشته باشند که در صورت بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی، محدودیت‌ها تشدید می‌شود.

اولتیماتوم فرماندار زنجان به اصناف

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه ارزاق عمومی از جمله سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه مواد پروتئینی که در سخت‌ترین شرایط کرونایی نیز اجازه فعالیت دارند پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: اگر این مراکز نیز وضعیت را جدی نگیرند مشمول تعطیلی و پلمب می‌شوند.

عسگری در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای استان زنجان به منظور مقابله با روند شیوع جهش جدید کرونا که امروز سه‌شنبه 12 مردادماه از سوی ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌شود به صدای زنجان گفت: احتمال تعطیلی 2 هفته‌ای وجود دارد، در این زمینه منتظر دستور ستاد ملی کرونا هستیم اما اگر این تصمیم به استان‌ها واگذار شود ما در زنجان علاقه‌ای به تعطیلی کامل صنوف و واحدها نداریم و گزینه اعمال محدودیت برای کنترل بیماری را انتخاب می‌کنیم. البته اگر در رعایت پروتکل‌ها عملکرد اصاف همانند هفته گذشته باشد چاره‌ای جز تعطیلی نخواهیم داشت!

احساس نیاز به بیمارستان صحرایی

این مسئول در خصوص احساس نیاز به تجهیز بیمارستان صحرایی زنجان در پیک پنجم عنوان کرد: از موج چهارم کرونا، درخواست تامین تجهیزات را به وزارت دفاع ارائه کردیم و وزیر نیز دستورات مربوطه را صادر کرده‌اند. اگر وضعیت تشدید شود از این بیمارستان نیز استفاده می‌کنیم.

به گزارش صدای زنجان، بنا به گفته مسئولان بیمارستان صحرایی با 25 تخت باید توسط وزارت دفاع تهیه شود. در محوطه بیمارستان‌های ارتش و ولیعصر (عج) امکان راه‌اندازی این بیمارستان وجود دارد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحدودیت کروناییفرماندار زنجانموج پنجم کرونا
sedayezanjannews.ir/nx7821


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»