کد خبر: 7831
1400/05/14 - 12:29


فرماندار زنجان در مراسم تحلیف اعضای ششمین دور شورای شهر؛

شهرداری، بیت‌المال است

اعضای شورای جدید در صیانت از شهرداری که هزینه‌های ان از جیب مردم تامین می‌شود دقت داشته باشند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر امروز صبح (14 مرداد ماه 1400 ) در فرمانداری زنجان برگزار شد و منصور مرادلو با 6 رای به عنوان رییس شورای شهر زنجان انتخاب شد و مجید ناصحی مقدم با 5 رای به عنوان نائب رییس، سعید نجفی با 8 رای به عنوان منشی اول، حسن حمزه‌لو پاک با 5 رای به عنوان منشی دوم ششمین دوره شورای شهر انتخاب شدند.

در این جلسه «رضا عسگری»، فرماندار زنجان با اشاره به اینکه این دوره شروع به کار شوراهای اسلامی با شروع به کار دولت سیزدهم مصادف شده است، اظهار کرد: طبیعتا این تقارن از این منظر که دو رکنی که تاثیر‌گذار در مسیر توسعه کشور و بر آمده از رای مردم هستند، بسیار حائز اهمیت است. مطمئنا این همزمانی می‌تواند شرایطی را به وجود بیاورد که با هم افزایی مناسب از شرایط بهره حداکثری را ببریم و با هماهنگی لازم  بتوانند در مسیر خدمت مردم موفق باشند.

وی ادامه داد: در شرایطی این دوره از شوراها فعالیت خود را شروع می‌کنند که فراز و فرودهای زیادی را در نوع نگاه شورایی در کشور (برای مدیریت بهتر جامعه) داشتیم. امروز شوراهای اسلامی جدید تجربه گرانسنگی از فعالیت شورایی را در پشت سر خود در اختیار دارند. موفقیت‌ها و تجربه‌ها و خلاها و مشکلات زیادی را که شوراهای ما در ادوار گذشته تجربه کرده‌اند؛ در کارنامه شورایی آنها وجود دارد و این موضوعات می‌توانند به عنوان یک تجربه گران‌سنگ در مسیر 4 ساله‌ای که در پیش رو دارند، استفاده کنند.

انتظار از این شورا به مراتب بالاتر از دوره‌های گذشته بیشتر است

فرماندار اظهار کرد: اگر در گذشته شوراهای ما نیاز به آموزش داشتند، اما به نظر می‌رسد که این دوره با توجه به 5 دوره‌ای که در زمینه شوراها پشت سرگذاشته‌ایم، کاملا در چارچوب ضوابط و قوانینی که تدوین شده است، رفتار شود به ویژه اینکه زنجان هم از لحاظ شورایی مجموعه ادوار گذشته شخصیت‌های مختلفی با نگرش‌های مختلف به نمایندگی از گروه‌های مختلف و اقشار مختلف (قومیتی و سیاسیتی و یکدستی شورا) را تجربه کرده است و نتیجه عملکرد هر کدام از آنها را هم به نوعی در دسترس داریم. مهم این است که مجموعه جدید ما چطور بخواهد از این تجربه  بهره ببرد. ضمن اینکه با نگاه به تجربه 5 دوره گذشته انتظار از این شورا به مراتب بالاتر از دوره‌های گذشته است .

به گفته عسگری، شوراها بایستی هم اثرگذار و هم مسئولیت‌پذیر باشند. هم در حوزههای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و دینی و عمرانی وظابف متعددی را بر عهده شوراهای اسلامی گذاشته شده است را مدیریت کنند.

به عقیده این مسئول شوراها از قبل بدو تولد یک فرد در جامعه مسئولیت دارند تا پنجاه سال پس از فوت فرد، چرا که  تصمیمات شوراها بر مسائل بهداشتی و حفظ گورستان پس از 50 سال از فوت اثرگذار است پس اثری که شوراها دارند در دوره های مختلف قابل مشاهده است.

مصداق بارز بیت‌المال، شهرداری است

عسگری با بیان اینکه اعضای جدید شورا مسئولیت بسیار سنگینی را برعهده گرفتند، افزود: مصداق بارز بیت‌المال شهرداری است و وظیفه صیانت از این بیت‌المال برعهده شوراها است. شهرداری‌ جایی است که تصمیمات آن مستقیما به بیت المال بستگی دارند و هر در آمدی هم که دارند کسب می کنند از جیب مردم است بنابراین بایستی حواسمان به این موضوع باشد که این هزینه را کجا خرج می کنیم.

عسگری ادامه داد: خدمت به شهرداری ماندگار می‌شود و خدماتی که ارائه می‌دهند در اذعان مردم ماندگار می‌شود و به نوعی این نگرش حساسیت کار را افزایش می‌دهد و مطمئن هستم کسانی که مسئولیت را پذیرفتند، کاملا به مسائل و وظایف اشرافیت دارند و در ثانی با توجه به ترکیبی که انتخاب شدند، برنامه خاصی برای مدیریت شهری داشته باشند.

وی ادامه داد: تک‌تک اعضای شورای فعلی در گذشته نقدهایی به کارهای گذشته داشتید و نقدها هم گاها تند و قاطع بوده است، مطمئن باشید که این 4 سال هم به تندی می گذرد و مردم هستند که در این زمینه قضاوت می‌کنند و امید است که از این فرصت استفاده کنیم.

در ادامه علی محمودی، مدیر کل امور شهری استانداری زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم دوستان با سلایق و تخصص‌های مختلفی که در کنار هم قرار گرفته‌اند، بتوانند با تصمیمات صحیح و درست و قانونی بر محور قانون مدیریت شهر زنجان را هدایت بکنند تا در 4 سال آینده بتوانیم به آن شکوفایی که مد نظر همه ما هست، برسیم .

منصور مرادلو با 6 رای به عنوان رییس شورای شهر زنجان انتخاب شد

در انتهای جلسه منصور مرادلو با 6 رای به عنوان رییس شورای شهر زنجان انتخاب شد و مجید ناصحی مقدم با 5 رای به عنوان نائب رییس و سعید نجفی با 8 رای به عنوان منشی اول و حسن حمزه لو پاک با 5 رای به عنوان منشی دوم ششمین دوره  شورای شهر انتخاب شدند . همچنین مجید ناصحی مقدم و سعید نجفی هر کدام با 5 رای به عنوان نمایندگان شورای اسلامی در شورای شهرستان‌ها انتخاب شدند.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر ششممنصور مرادلوفرماندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7831


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»