کد خبر: 7837
1400/05/16 - 13:36


نانوایان تجمع‌کننده مقابل استانداری زنجان:

مقصر ناهماهنگی مدیران، نانوایان نیستند

رئیس اتاق اصناف زنجان: افزایش قیمت نان به خاطر سهل‌انگاری اتحادیه نانوایان بود!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- شماری از نانوایان زنجانی در اعتراض به عدم افزایش قیمت نان امروز (16 مردادماه 1400) مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

در این تجمع نانوایان خواستار اجرا و اعمال افزایش نرخ نان در استان شدند، تجمع کنندگان با این استدلال که موضوع افزایش قیمت نان در اکثر استان ها عملیاتی شده است، به تعویق انداختن اجرای این موضوع در استان را عاملی برای استمرار زیان واحدهای نانوایی اعلام کردند. 

یکی از تجمع کنندکان گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته (14 مرداد 1400) اتحادیه نانوایان نرخ های جدید را به ما داد ولی بعدا از بازرسی آمدند دوباره برگه های قیمت ها برداشتند. گفتند ابلاغ قیمت با هماهنگی نبوده، خب باهم هماهنگ باشند، ما این وسط چه تقصیری داریم. ما می خواهیم زودتر این موضوع اجرایی شود.

یکی دیگر از تجمع کنندگان اعلام کرد: الان اقلام مورد نیاز نانوانی ها چند بار افزایش قیمت داشته اند، مایع خشک ۷۰ تومانی را ۵۰۰ تومان می گیریم، کرایه حمل بیشتر شده، هزینه اجاره محل افزایش زیادی پیدا کرده، در این شرایط ما چگونه می توانیم با همان وضعیت قبلی ادامه بدهیم.

یکی دیگر از نانوایان هم اضافه کرد: هزینه بیمه کارکنان هم بالا رفته، ما نمی دانیم چرا اجرای این موضوع که در خیلی جاها انجام شده در استان ما این همه تاخیر پیدا کرده.

روز پنجشنبه هفته گذشته شهروندان زنجانی در نانوایی های استان بدون اطلاع قبلی و در سکوت هنگام محاسبه نرخ نان شاهد افزایش نرخ این قوت غالب شدند  ولی در ساعات پایانی روز منابعی از استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند که این افزایش قیمت ها خود سرانه بوده است.

رییس اتاق اصناف استان زنجان، علت افزایش قیمت نان را سهل انگاری از سوی اتحادیه بیان کرد.

سیدمحمود موسوی اظهار داشت: استانداری، فرمانداری، اتاق اصناف و حتی اتحادیه نانوایان نمی توانند در خصوص افزایش نرخ انواع نان تصمیم گیری کنند.

وی تاکید کرد: نرخ جدید این قوت غالب در کارگروه آرد و نان استان توسط اعضای آن تصمیم گیری می شود.

رییس اتاق اصناف استان زنجان گفت: متاسفانه در خصوص افزایش نرخ انواع نان در شهر زنجان یا سهل انگاری و یا سو استفاده شده که امروز همزمان با مراسم تحلیف رییس جمهوری این مسأله اتفاق افتاد.

موسوی خاطرنشان کرد: حدود ۲ ماه گذشته در خصوص افزایش نرخ نان صحبت های شد اما به مرحله عملی نرسید و از طرفی نیز در ۱۵ استان کشور نرخ این قوت غالب افزایش یافته است.

وی افزود: در خصوص افزایش نرخ انواع نان مسئولیت داریم که باید مصرف کنندگان فراموش نشوند.

رییس اتاق اصناف استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر در شهر زنجان ۵۰۰ واحد نانوایی فعال داریم که ادعا دارند فعالیتشان آنها را متضرر کرده است.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر اغلب استان‌های کشور تغییر قیمت نان را داشته اند، گفت: قیمت رسمی نان در استان زنجان نیز چند روز آینده ابلاغ  می شود.

محمدرضا آبی پور اظهار کرد: قیمت های جدید نان توسط مسؤولان در گروه کارشناسی آرد و نان مورد تایید قرار گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر اغلب استان‌های کشور تغییر قیمت نان را داشتند و به همین خاطر قیمت نان در زنجان نیز خواه ناخواه تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است، گفت: قیمت رسمی نان در استان زنجان نیز چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا



صدای زنجاننانوایان زنجانگرانی ناناستانداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7837


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»