کد خبر: 7953
1400/06/16 - 16:1


سخنگوی شورای شهر استان زنجان:

می‌خواهیم شفاف باشیم

حسین حمزه‌لوپاک: شورای شهر برنامه ده‌گانه‌ای را برای چهار سال آینده خود دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها شفافیت است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نشست خبری سخنگوی شورای شهر زنجان با اصحاب رسانه برگزار شد و در این نشست «حسین حمزه‌لوپاک»، با اشاره به اینکه شورای شهر برنامه ده‌گانه‌ای را برای چهار سال آینده خود دنبال می‌کند، اظهار کرد: این 10 مورد به 8 کاندید منتخب دور دوم انتصاب شهردار داده شده است تا خدمت‌شان بر مبنای این موضوعات باشد که اولین مورد «عدالت محوری و توزیع عادلانه امکانات شهری و توجه ویژه به مناطق محروم و توجه به محلات در توزیع بودجه» است.

یکی از شورای ششم شفافیت است

وی ادامه داد: یکی از شعارها و دغدغه‌هایی که شورای ششم دارد، بحث شفافیت است. در حوزه شفافیت ما به دو بخش توجه داریم. یکی بخش ایجاد شهر الکترونیک (عرضه خدمات شهرداری به  صورت الکترونیکی) و یکپارچه‌سازی سامانه شهرداری است که در بحث شهر الکترونیک، کمیت‌های تشکیل شده است و در تلاش هستیم در اسرع وقت (حداکثر تا آخر سال) یکی از مناطق شهری را به عنوان پایلوت در نظر بگیریم تا درخواست‌های صدور پروانه و خلافی‌ها و به طور کلی خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی ارائه شود تا فعالیت‌ها و استعلام‌ها به صورت سامانه‌ای باشد و کاها از طریق سامانه صورت بگیرد.

بخش دیگر از موضوع شفافیت که یکپارچه‌سازی سامانه شهرداری و ایجاد داشبرد مدیریتی است که در واقع یکی از خواسته‌های‌مان از شهردار آینده همین موضوع خواهد بود که در راستای شفافیت خود شهرداری، داشبرد مدیریتی تشکیل بدهد.

سخنگوی شورای شهر استان زنجان با اشاره به اینکه مورد دیگر از اهداف این دوره شورای شهر «سرمایه‌گذاری و ایجاد سرمایه پایدار» است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری به معنای سرمایه‌گذاری‌های خدمات محور است و ایجاد درآمدهای پایدار با توجه به ظرفیت‌هایی که شهرداری دارد و دوستان شورا بر روی این کمیته در حال کار هستند و یکی از برنامه‌های‌مان هم مربوط به همین موضوع است.

حمزه‌لو‌پاک گفت: ما بخشی را با عنوان تعالی سازمانی پیگیری خواهیم کرد که مهم‌ترین دغدغه ما در این زمینه اصلاح فرآیندها است. برخی از کارهایی که در شهرداری انجام می‌شو‌د متاسفانه طولانی و آزاردهنده است واز این منظور در تلاش هستیم  که کلیه خدمات چه عمرانی و چه خدماتی مورد بررسی قرار گیرد که مشکلی در این راستا وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به یکی دیگر از موارد مد نظر شورای ششم افزود: بحث دیگر اصلاح ساختارها و احیای کمیته‌های فنی است که ما اصرار داریم که همه کارها بر اساس علمی و ایجاد کمیته‌های فنی انجام گیرد که در حال حاضر  در جهت این امر کمیته فنی فضای سبز تشکیل شده است.

جذب 60میلیارد تومان اوراق مشارکتی برای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی

 این عضو شورای شهر با بیان اینکه یکی از دیگر دغدغه‌های شورای شهر سیستم حمل و نقل عمومی و توسعه آن است، اظهار کرد: برای اولین بار در استان ما توانستیم 60 میلیارد تومان اوراق مشارکتی توسط شهرداری و با کمک نماینده زنجان جذب کنیم و این 60 میلیارد تومان در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل مصرف خواهد شد. ضمن اینکه  اکنون این مبلغ در حساب شهرداری  است و تمام تلاش‌مان را می کنیم که این هزینه به بهترین نحو مصرف شود. موضوعش هم خرید اتوبوس و مینی‌بوس خواهد بود. در زمینه روان‌سازی ترافیک هم، کمیته و کمسیوین شهرداری به جد به دنبال این هستند که مواری که در جهت روان سازی ترافیک کمک کننده است را انجام بدهد.

وی یکی دیگر از دغدغه‌های شورای ششم را بحث‌های زیست محیطی دانست و افزود: در مسائل زیست محیطی ما چند آیتم کاهش مصرف آب، ایجاد فضای سبز متناسب با اقلیم شهر( کاهش کشت چمن) و مدیریت پسماند شهری را دنبال می‌کنیم. در بحث مدیریت پسماند روزانه هر شهروند زنجانی حدود 700 گرم تولید زباله دارد و حدود 750 میلون تن زباله از سطح شهر جمع آوری می‌شود و هزینه‌ای که برای جمع‌آوری این زباله در طی یک سال از سطح شهر بر آورد شده است در حدود 80 میلیارد تومان است که اگر میزان زباله تولیدی کاهش یابد مسلما میزان هزینه کرد در این زمینه نیز کاهشخواهد یافت. ما با یک کار فرهنگی ساده می‌توانیم این میزان تولید زباله را کاهش دهیم و بخشی از هزینه مدیریت پسماند را در جای دیگر هزینه کنیم.

افزایش ارتباط با مردم از دغدغه های شورای ششم

این مسئول ادامه داد: پیگیری طرح جامع پدافندغیرعامل شهری از دغدغه‌های دیگر پیش روی شورای ششم است. همچنین افزایش ارتباطات( ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط با مردم) از مواردی است که به دنبال آن هستیم ضمن اینکه در حال حاضر شهرداری سامانه 137 را دارد که زیاد کارایی خاصی ندارد و اکثر مردم از این سامانه آگاهی ندارند.بحث دیگری که این شورا به دنبال آن است بحث عمرانی و زیر ساختی است که اتمام پروژه های ناتمام است که ما به جد پیگیری می‌کنیم و پروژه سبزه میدان و پادگان و پارکینگ سعدی و غیره از مواردی هستند  که همچنان در حال پیگیری هستیم.

تلاش‌مان این است که در نوشتن طرح تفصیلی مطالبات مردمی را لحاظ کنیم

وی بحث استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و پیگیری طرح تفصیلی شهر زنجان از دیگر موضوعات مورد توجه شورای ششم است که  همان طور می‌دانید طرح جامع در شورای پنجم تصویب شده است و در شو.رای عالی معماری و شهرداری در آستانه تصویب است. اما طرح تفصیلی شهر در دوره ششم شورا و شهرداری نوشته خواهد شد. تلاشمان این است که در نوشتن طرح تفصیلی مطالبات مردمی را لحاظ کنیم. ساماندهی تملکات شهری و ارائه الگوی ایرانی و اسلامی در معماری شهری از دیگر موضوعاتی است که دغدغه این شورا است که برای این موضوع هم شورا برنامه‌هایی دارد. پیگیری تدوین طرح شیت بازار ( این طرح مصوب نیست و یک طرح پیشنهادی بوده است که از سال 72  در حال اجرا است) و همچنین تسهیل ساخت وساز در سطح شهر به خصوص بافت فرسوده شهر است که با قوانینی که شورا به دنبال آن است تسهیل خواهد شد.

وی در خصوص ساماندهی مسیرهای اتوبوس‌ها که در دوره شورای قبل تغییر یافت و اکنون باعث نارضایتی بخشی از مردم شده است، اظهار کرد: در طی دو ماهی که در شورا فعالیت داریم به این نتیجه رسیدیم که برخی از کارهایی که در شورای قبل انجام شده است مطالعات دقیقی روی آن نبوده است یا مشاوری کار ها را انجام داده بوده است که بر روی مساله تسلط کامل را نداشته است و به نظر می‌رسد مسیرهای اتوبوس هم یکی از این طرح‌ها باشد که در این شورا به دنبال این هستیم که یک طرح جامعی در این زمینه داشته باشیم. این مشکل تنها در زمینه بحث مسیرهای حمل و نقل عمومی نیست و باید به این موضوع به دید یک بسته نگاه کرد و در صدد اصلاح آن برآمد چرا که شهر بزرگ شده است و قطعا نمی‌توان با سیستم تک پایانه‌ای آن را مدیریت کرد بنابراین حتما به دنبال طرح جامع حمل و نقل عمومی خواهیم بود که با اصلاح مسیر و یا اصلاح و یا تغییر سیستم حمل و نقل (حذف اتوبوس و جایگزین شدن با دستگاه‌های حمل و نقل دیگر) بخشی از مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجانحسین حمزه‌لوپاک
sedayezanjannews.ir/nx7953


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»