کد خبر: 7965
1400/06/23 - 13:42


رئیس شورا در پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان:

انتقاد کنید، تحمل می‌کنیم!

تصویب لایحه کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری به برگزاری کنگره شهدای استان زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- خرید مینی‌بوس دودرب یا میدل‌باس و اضافه‌شدن آن به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری جهت تسریع در عبور و مرور در هسته مرکزی شهری از مصوبات اصلی جلسه علنی امروز شورای شهر زنجان بود که با توجه اینکه این مینی بوس‌ها مشکلات اتوبوس‌های بزرگ را در ترافیک و حرکت در شهر ندارند به نظر می‌رسد که یکی از اقدامات موثر در این تسریع در حمل و نقل عمومی شهر خواهد بود .خرید این مینی‌بوس‌ها از محل اوراق مشارکتی است که برای اولین بار شهرداری موفق به جذب آن شده و اکنون هم مبلغ آن به حساب شهرداری واریز شده است.

غلامحسین احمدی، معاون اقتصادی شهرداری زنجان در مورد بازپرداخت هزینه این مینی‌بوس‌ها اظهار کرد: مبلغ این اوراق مشارکت ۶۰ میلیارد تومان است و باز پرداخت آن با احتساب سود نزدیک ۱۲۰ میلیارد خواهد بود که با توجه به اینکه ۵۰ درصد آن را دولت تقبل می‌کند، مبلغ به عهده شهرداری برای بازپرداخت همان ۶۰ خواهد بود که در مدت چهارسال باید پرداخت شود.

پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای استان زنجان امروز 23 شهریور 1400 با حضور همه اعضای شورای شهر در سالن جلسات ساختمان شورای شهر برگزار شد.

مردم انتقادات و پیشنهادات خود را به شورای شهر انتقال دهند

 در ابتدای این جلسه منصورمرادلو، رئیس شورای شهر زنجان، با اشاره به اینکه مردم از زوایای مختلفی به شهر نگاه می‌کنند، گفت: مردم مشکلات شهری را می‌بینند و آنها را نقد می‌کنند و از ما به عنوان اعضای شورای شهر انتظار دارند که گوشمان شنوا باشد و فراخ صدر داشته باشیم و انتقادات را بشنویم و در صدد رفع ان برآییم.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم که پیگیر رفع مشکلات مردم باشیم! شاید برخی مواقع برخی از مردم که پیگیر مشکلات شهری و شهرداری بودند موضوعی را پیگیر شدند اما جواب نگرفتند و به خواسته خود نرسیدند، این افراد نباید دلسرد شوند و انتظار می‌رود که شهروندان انتقادات و نظرات و پیشنهادات خود را به شهرداری و شورای شهر انتقال بدهند و در این زمینه مسئولین ما به عنوان اعضای شورای شهر این است که شرح صدر داشته باشیم و انتقادات و پیشنهادات را بپذیریم و صبورانه در برابر این انتقادات واکنش نشان بدهیم به ویژه آن دسته از انتقاداتی که دردی را از مشکلات مردم برطرف می‌کند.

 این مسئول با بیان به اینکه رسانه‌ها می‌توانند مشکلات شهری و مردم را در این زمینه به شورای شهر منتقل کنند، اذعان کرد: شورای شهر متشکل از 9 نفر است اما شهر وسیع است و شهروندان بی شمار و ما از انتقادات مردم در این زمینه استقبال می‌کنیم.

 در این جلسه 11 لایحه مطرح شد که برخی از اهم موضوعات آن مربوط به «خرید مینی‌بوس دو درب یا میدل‌باس»، «ایجاد مرکز معاینه فنی در کنار سازمان اتوبوسرانی»، «کمک 5 میلیارد تومانی به کنکره ملی شهدای 3535 استان» و «احداث سه پل عابر پیاده در سطح مناطق 1 و 3 و 4» بودند.

خرید مینی بوس دودرب یا میدل باس

حسین حمزه لو پاک پیش از این در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شورای شهر سیستم حمل و نقل عمومی و توسعه آن است، اظهار کرده بود. برای اولین بار در استان ما توانستیم 60 میلیارد تومان اوراق مشارکتی توسط شهرداری و با کمک نماینده زنجان جذب کنیم و این 60 میلیارد تومان در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل مصرف خواهد شد. ضمن اینکه  اکنون این مبلغ در حساب شهرداری  است و تمام تلاش‌مان را می کنیم که این هزینه به بهترین نحو مصرف شود. موضوعش هم خرید اتوبوس و مینی‌بوس خواهد بود. در زمینه روان‌سازی ترافیک هم، کمیته و کمسیوین شهرداری به جد به دنبال این هستند که مواری که در جهت روان سازی ترافیک کمک کننده است را انجام بدهد.

غلامحسین احمدی، معاون اقتصادی شهرداری زنجان در مورد بازپرداخت هزینه این مینی‌بوس‌ها اظهار کرد:.مبلغ این اوراق مشارکت ۶۰ میلیارد تومان است و باز پرداخت آن با احتساب سود نزدیک ۱۲۰ میلیارد خواهد بود که با توجه به اینکه ۵۰ درصد آن را دولت تقبل می‌کند، مبلغ به عهده شهرداری برای بازپرداخت همان ۶۰ خواهد بود که در مدت چهارسال باید پرداخت شود.

کمک به کنکره ملی بزرگداشت 3535 شهید 

یکی از دیگر لایحه‌های مربوط به این جلسه مربوط به کمک به کنکره ملی بزرگداشت 3535 شهید  دفاع مقدس زنجان بود که در این زمینه حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم مجتهدی، یکی از اعضای شورای شهر با اشاره به اینکه یکی از وظایفی که به شهرداری در این زمینه واگذار شده است کمک به کنکره بزرگداشت 3535 شهید است. برخی از اقداماتی که در این مورد انجام خواهد گرفت از ناحیه کنکره بزرگداشت شهدا است که شهرداری سهم کوچکی در این زمینه خواهد داشت.

بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین شهرداری و کنکره منعقد شده است مبلغ 5 میلیارد تومان به این کنکره اختصاص خواهد یافت تا در قالب پشتیبانی، ساخت و اجرای برنامه‌های مرتبط با برگزاری اولین کنکره ملی 3535 شهید استان به این کنکره کمک شود.

برخی از فعالیت‌هایی که بنا است در قالب تخصیص این هزینه به کنکره انجام شود عبارتند از: تولید 400 دقیقه مستند از شهدا، چاپ 40 عنوان کتاب با موضوع شهدا، ساخت تندیس و لوح یادبود خانواده شهدا به تعداد 3535 عدد، ساخت 60 دقیقه موشن گرافی با موضوع شهدا، فضاسازی شهری بنر، تابلوهای تصاویر شهدا و برگزاری نمایشگاه زنجان در دفاع مقدس، تهیه و چاپ آلبوم تصاویر شهدا به تعداد 700 عدد، برگزاری همایش پیاده‌روی به مناسبت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدا، هدایای دیدار با رزمندگان دفاع مقدس!

لایحه دیگری مربوط به این جلسه نامه در خصوص درخواست انجام معامله مناقصه طراحی و احداث پل عابر پیاده در مناطق یک و سه و 4 است که در این زمینه مجید ناصحی مقدم، اظهار کرد: این لایحه در کمسیون مطرح شده است و بر اساس نیازسنجی که شهروندان اعلام کردند سه پل برای این مناطق احداث می‌شود. که در قالب این لایحه پل ورودی کوی شهر آرا بالغ بر یک میلیارد و 980 میلیون تومان به شرکت سازه اطلس چکاد واگذار خواهد شد.

ایجاد مرکز معاینه فنی در کنار سازمان اتوبوسرانی

ایجاد مرکز معاینه فنی در کنار سازمان اتوبوسرانی که به دلیل جابه‌جایی‌ها، تغییر در محل آن که اتفاق افتاده بود هم یکی از لایحه های تصویبی این جلسه بود. که در خصوص این لایحه منصور مرادلو،  رئیس شورای شهر زنجان  با اشاره به مرکز معایه فنی استان یکی از مراکز شهرداری است، که در سطح شهر فعال است با جابه جایی که در این محل اتفاق افتاده است، به نوعی محله به یک محله تجاری تبدیل خواهد شد و این مرکز در نقطه دیگری  در کنار سازمان اتوبوس رانی احداث خواهد شد، گفت: این مرکز یکی از مراکز درامد پایدار شهرداری است که شهروندان برای معاینات ماشین خود به آن مراجعه می‌کنند. امید است در اسرع وقت این مرکز احداث شود تا خدماتی که برای شهروند صورت می‌گیرد، بدون مشکل انجام شود.

موضوع دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت کمیته واگذاری حسابرسی شهرداری به موسسه حسابرسی تلاش بود. که این لایحه یک لایحه ضمنی نیز داشت.

 مجید ناصحی مقدم در مورد این موضوع اذعام کرد: امسال با توجه به قانونی که برای انتخاب یک کمیته حسابرسی در شهرداری در نظر گرفته بودیم؛ بررسی‌هایی صورت گرفت که بر این اساس و به جهت رضایت‌مندی که شهرداری از موسسه حسابرسی که در طی دو سال گذشته کارهای شهرداری را ساماندهی کرده بود، حسابرسی شهرداری مجددا به این موسسه واگذار شد. ضمن اینکه با توجه به اینکه تعرفه‌های حسابرسی مصوب وزارت اقتصاد است، 70 درصد افزایش یافته است با همان مبلغ سابق (2میلیارد و 306 میلیون تومان) بنا شد که این شرکت حسابرسی شهرداری را انجام بدهد و علاوه برآن یک تعهدات جدید هم به قرار داد حسابرس اضافه شده است. قاعدتا با توجه به اینکه شهرداری می‌تواند طی سه سال با یک شرکت همکاری داشته باشد این همکاری برای سال آینده تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجانبودجه شهرداری
sedayezanjannews.ir/nx7965


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»