کد خبر: 8064
1400/07/25 - 14:13


مدیرکل استاندارد استان زنجان در واکنش به استاندارد نبودن تجهیزات قلعه شادی مجموعه اشراق:

از قلعه شادی مجموعه اشراق بازرسی می‌کنیم

داریوش اشکانی‌فرد: قرار نیست چون تجهیزات بازی بیمه‌اند، هر کاری دل‌مان خواست بکنیم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- شب گذشته (شنبه 24 مهر جاری)، مطلوب نبودن وضعیت تجهیزات بازی «قلعه شادی مجموعه اشراق زنجان» در بخش ماشین‌های برقی و کمربندهای غیراستاندارد منجر به آسیب تعدادی از کودکان شد.

تعدادی از والدین که از وضعیت نامطلوب استاندارد تجهیزات قلعه شادی مجموعه اشراق گلایه‌ داشتند طی تماسی با صدای زنجان اعلام کردند: موضوع آسیب افراد به ویژه کودکان و خردسالان را به مسئول قلعه شادی گفتیم اما ایشان در پاسخ گفتند «ما بیمه هستیم!»، آیا چون تجهیزات بازی بیمه هستند، هر بلایی که سر فرزندان مردم بیاید اشکالی ندارد؟ مسئولان اداره کل استاندارد کجا هستند؟ هم باید بابت استفاده از تجهیزات پول بدهیم و هم صدمه ببینیم؟

داریوش اشکانی‌پور، مدیرکل استاندارد استان زنجان در این زمینه در گفت‌وگو با صدای زنجان خطاب به دست‌اندرکاران قلعه شادی مجموعه اشراق زنجان گفت: قرار نیست چون تجهیزات بازی بیمه‌اند، هر کاری دلمان خواست بکنیم!

اشکانی‌پور با بیان اینکه «بیمه» تنها یکی از فاکتورهای استانداردسازی تجهیزات تفریحی است، اضافه کرد: برای بررسی سایر موراد مورد تاکید استاندارد موضوع را با دقت بررسی می‌کنیم!

وی در رابطه با استانداردسازی تجهیزات بازی مجموعه تاکید کرد: 100 درصد استانداردسازی شده است، چرا که در غیر این صورت قلعه شادی حق فعالیت پیدا نمی‌کرد! اما برای بررسی این حادثه، بازرسان اداره کل امروز (یکشنبه 25 ماه جاری) به محل اعزام و به لحاظ فنی مشکلات را بررسی می‌کنند. اگر تخلفی ببینیم صاحب قلعه شادی مشمول جریمه نمی‌شود، اگر تجهیزات استاندارد نباشد، پروانه را باطل کرده و حق استفاده نمی‌دهیم و اگر بدون پروانه باشد طبق قانون پلمب کرده و به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

این مسئول در مورد نحوه بازدیدهای دوره‌ای بازرسان از مراکز بازی گفت: طبق برنامه وزارتی هر 3 ماه یکبار باید بازدید داشته باشیم اما همکاران من ماهانه بازدید هم از محل‌های بازی کودکان و سایر اماکن هدف داشته و دارند.

اشکانی‌پور در پاسخ به سؤالی که تاکنون مورد مشابهی از این دست در قلعه شادی مجموعه اشراق زنجان از سوی بازرسان ثبت شده است به صدای زنجان گفت: اطلاعی در این خصوص ندارم!

صدای زنجان تا مشخص شدن وضعیت این مرکز تفریحی پیگیر خواسته مخاطبان خواهد بود.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستنداردسازیقلعه شادی
sedayezanjannews.ir/nx8064


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»