کد خبر: 8076
1400/08/01 - 13:38


وزیر علوم در دومین کنکره شهدای دانشگاهی استان زنجان:

شهدا متعلق به همه هستند

اجلاسیه دومین کنکره شهدای دانشگاهی استان زنجان 29 مهرماه 1400 در سالن همایش‌های روزبه برگزار شد و در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط تصویری با اشاره به اینکه خدا را شکر می‌کنیم که شهدای کشور ما متعلق به اقشار مختلف هستند، گفت: هیچ گاه نگاه به شهدا یک نگاه سیاسی، قومی، فرهنگی، نژادی و زبانی نبوده و از هر قوم و زبان و نژاد و فرهنگی باشند شهدا سمبل و نماد گذشت و ایثار جامعه ما هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اجلاسیه دومین کنکره شهدای دانشگاهی استان زنجان 29 مهرماه 1400 در سالن همایش‌های روزبه برگزار شد و در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط تصویری با اشاره به اینکه خدا را شکر می‌کنیم که شهدای کشور ما متعلق به اقشار مختلف هستند، گفت: هیچ گاه نگاه به شهدا یک نگاه سیاسی، قومی، فرهنگی، نژادی و زبانی نبوده و از هر قوم و زبان و نژاد و فرهنگی باشند شهدا سمبل و نماد گذشت و ایثار جامعه ما هستند.

نگاه به شهدا هیچ گاه یک نگاه سیاسی، قومی، فرهنگی، نژادی و زبانی نبوده

وی با اشاره به اینکه امروز برگزاری کنگره شهدای دانشجویی به جهت قدردانی از فرهنگ گذشت و ایثار و شهادت است، ادامه داد: یکی از راه‌های ارزشمند سرمایه‌گذاری برای آیندگان جامعه، ایجاد فرهنگ سالم است. فرهنگ جهاد و شهادت و گذشت و ایثار فرهنگی است که باید به نسل‌های آینده منتقل بشود و نسل‌های آینده ما می‌دانند که چه کسانی از کیان و ناموس کشور ما در دوران دفاع مقدس دفاع کردند و چه عزیزانی در حال حاضر هم جان عزیزشان را در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و ناموس کشور، دین و میهن دفاع می‌کنند.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شهدا به هر کسی اطلاق می‌شود که جانش را برای صیانت از کیان و ناموس کشورمان تقدیم کند. از همین رو شهدای آتش نشان و سلامت که از بعد از شیوع ویروس کرونا با ایثار جان خود برای سلامت هم میهنان تلاش می‌کنند در رسته و در طبقه شهدای ما قرار می‌گیرند که  قدردان تلاش و زحمات این عزیزان هستیم و یادشان را گرامی می‌داریم!

 زلفی‌گل با بیان اینکه استان زنجان و شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته می‌شود و در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند که این نشون دهنده این است که استان زنجان استانی ولایت‌مدار دین باور و هویت مدار است، اظهار کرد: مردم زنجان به عنوان مردمانی ولایی شناخته شده‌اند و هر جا نیاز بوده تمام قد در راستای دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند دانشگاه‌های زنجان و دانشگاهیان فرهیخته هم مستثنا از این قاعده نیستند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: خداوند بزرگ را شاکرم که در فرهنگ دانشگاهی که متفاوت از سایر فرهنگهاهست فرهنگ جهاد و گذشت و ایثار و شهادت جایگاه خاص خودش را دارد و اگر امروز این کنگره به همت کمیته دانشگاهیان استان زنجان برگزار شده معنا و مفهومش این است که در پازل و جورچین فرهنگی جامعه دانشگاهی بحث شهید و شهادت جایگاه خاصی دارد و دانشجویان ما و جامعه دانشگاهی ما نیز قدردان شهدا و خانواده معزز و معظم شهدا هستند.

بانک اطلاعاتی 33 شهید دانشجو زنجان تشکیل شد

در ادامه این مراسم حسین محمدی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان ۳۳ شهید دانشجو دارد، اظهار کرد: ۷ شهید دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، ۵ شهید دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی، یک شهید دانشجوی دانشگاه آزاد و ۲۰ شهید دانشجوی دانشگاه‌های دولتی بودند. آثار شهدای دانشجو استان اعم از عکس، وصیت‌نامه، برگه اعزام و شهادت، فیلم، دست‌نوشته، کارت شناسایی ‌و غیره در قالب ۷۰۰ قطعه سند جمع‌آوری شده است.

این مسئول با اشاره به مصاحبه از خانواده و همرزمان شهدای دانشجو استان زنجان، تصریح کرد: ۳ کتاب در خصوص شهدای دانشجوی استان زنجان تالیف شده که یک کتاب ویژه شهید ودود روغنی‌زنجانی منتشر شده است؛ کتاب عکس مادران و پدران شهدای دانشجو و کتاب و مستند شهید سیدعلیرضا ترابی که از شهدای نخبه استان بود به زودی منتشر خواهد شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه بانک اطلاعات ۳۳ شهید دانشجوی استان جمع‌آوری و تکمیل شده است، گفت: از سال گذشته تاکنون 15 یادواره شهدا برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا در استان زنجان برگزار شده است.

این مسئول از ثبت، نام «شهید سیدعلیرضا ترابی» به عنوان نخبه ریاضی و مفاخر استان زنجان در سازمان ثبت احوال کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدای دانشجو، شناخته شده نیستند ولی حرف‌های زیادی در رابطه با آنان می‌شود بیان کرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهدای دانشجوی زنجانزلفی گل
sedayezanjannews.ir/nx8076


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»