کد خبر: 8088
1400/08/04 - 8:25


مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در پاسخ به نبود آمبولانس در هیئت پزشکی ورزشی زنجان:

ما نداریم، فدراسیون بخرد

علی خلیلی: خرید تجهیزاتی نظیر آمبولانس هم از توان اداره کل خارج است و هم طبق ضوابط وظیفه‌ای برای خرید این تجهیزات نداریم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اعتبارات محدود دولتی گفت: هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان برای درآمدزایی باید موضوع خرید آمبولانس استاندارد را از طریق فدراسیون پیگیری کند چرا که اداره کل طبق ضوابط نمی‌تواند در تامین تجهیزات به این هیئت کمک مالی کند!

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به محدودیت در منابع دولتی در پاسخ به نیاز هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان برای خرید آمبولانس استاندارد جهت پوشش مسابقات ورزشی اظهار کرد: خرید تجهیزاتی نظیر آمبولانس نیازمند اعتبار نزدیک به 2 میلیارد تومان است که از توان ما خارج است از سویی طبق ضوابط تعیین شده اداره کل نمی‌تواند در این زمینه اعتباری هزینه کند.

خلیلی با بیان اینکه مراتب باید از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی پیگیری شود، تصریح کرد: به نظرم هیئت پزشکی ورزشی باید برای افزایش میزان درآمد و ارائه خدمات مدنظر موضوع را پیگیری کند، اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز این مهم را مدنظر قرار می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: به منظور برگزاری مسابقات ایمن، آمبولانس‌های اورژانس در محل مسابقات حاضر و کادر این مجموعه در کنار اعضای هیئت پزشکی ورزشی استان خدمات لازم پزشکی و امدادی را ارائه می‌کنند.

به گزارش صدای زنجان، مهرماه سال جاری و در آستانه برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، مسابقات کشوری موی‌تای در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی زنجان برگزار شد.

صدیقه دهنایی، رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان یکم آبان‌ماه سال جاری در نشست خبری نبود آمبولانس را یکی از مشکلات دانست و گفت: مسابقات کشوری موی‌تای (بانوان و مردان) که به میزبانی زنجان برگزار می‌شد ۱۲۴ ساعت تنش برای امدادگران و اعضای و کادر هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان بود! زنجان جزو معدود استان‌هایی است که آمبولانس در شان خود، ندارد! در مسابقات از آمبولانس‌های اورژانس استفاده می‌کنیم وگرنه آمبولانس ما دارای کمترین امکانات بوده و هیئت پزشکی ورزشی استان نمی‌تواند هیچ مسئولیتی در رابطه با حوادث غیرقابل پیش‌بینی نظیر ضربه مغزی را قبول کند! امیدواریم ارگان‌های دولتی نسبت به تامین این تجهیزات همکاری کنند!

وی در پاسخ به این سؤال که اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به عنوان دستگاه دولتی و متولی ورزش در رابطه با تامین آمبولانس که از نیازهای اساسی هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان است، چه کمکی کرده است به صدای زنجان گفت: مدیرکل فعلی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برای رفع نیازهای هیئت کمک‌های شایانی داشته‌اند اما با توجه به هزینه میلیاردی برای تامین یک دستگاه آمبولانس استاندارد، نیاز هست تا مسئولان ارگان‌های ذیربط نیز در کنار اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان باشند!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتجهیزان ورزشیخلیلیورزش زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8088


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»