کد خبر: 8209
1400/09/07 - 17:18


پاسخ جمعی از کارکنان اداره‌کل تعاون استان به گزارش صدای زنجان؛

آقای مسئول بیشتر مطالعه کنید

در پی انتشار گزارش با عنوان «آنجا که نمک نظارت می‌گندد» به تاریخ 7/9/1400 در پایگاه خبری صدای زنجان که به موضوع واگذاری زمین و آپارتمان از سوی تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان به تعدادی از کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخته بود، تعدادی از کارکنان این اداره‌کل پاسخی را به صدای زنجان ارسال کرده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در پی انتشار گزارش با عنوان «آنجا که نمک نظارت می‌گندد» به تاریخ 7/9/1400 در پایگاه خبری صدای زنجان که به موضوع واگذاری زمین و آپارتمان از سوی تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان به تعدادی از کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخته بود، تعدادی از کارکنان این اداره‌کل پاسخی را به صدای زنجان ارسال کرده‌اند که در پی می‌آید:

«خبرگزاری محترم صدای زنجان

با سلام

احتراما بنا بر قانون مطبوعات لطفا جوابیه زیر را در پاسخ به مطلب منتشر شده مورخ 07/09/1400 تحت عنوان «آنجا که نمک نظارت می‌گندد» در همان صفحه و با همان شرایط  منتشر فرمائید.

قبل از ارائه توضیحاتی در خصوص موضوع مشارکت صورت گرفته تعاونی مسکن علوم پزشکی با کارکنان اداره کل تعاون لازم است موارد قانونی ذیل توضیح داده شود؛

1- براساس بند یک ماده 66 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به بخش تعاونی را دارد و نظارت بر حسن اجرای فعالیت تعاونی‌ها بسته به نوع تعاونی که در کدام یک از حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و یا فرهنگی باشد در صلاحیت دستگاه‌های تخصصی ذیربط می‌باشد.

2- بر اساس بند 17 ماده 66 قانون در صورت احراز تخلف در اداره امور شرکت‌ها و یا اتحادیه‌های تعاونی وزارت تعاون می‌تواند مراتب را به دادگاه صالح اعلام نماید که در صورت احراز تخلف دادگاه صرفا حکم تعلیق مدیران را صادر شده و هیات مدیره انتصابی صرفا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به منظور انجام انتخابات اعضای هیات مدیره جدید خواهد نمود.

3- انجام مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت‌های تعاونی در راستای موضوع فعالیت تعاونی و اجرای پروژه‌ها از اختیارات هیات مدیره بوده که در اساسنامه شرکت‌های تعاونی  نیز قید گردیده است.

4- قوانین و مقررات طی 30 سالی که از تصویب قانون تعاون می‌گذرد همواره در حال اصلاح و  تکمیل بوده است و از طرفی شرایط اقتصادی کشور نیز همواره دستخوش تغییرات فراوان بوده و بدیهی است که هر موضوعی باید مطابق قوانین و مقررات و شرایط حاکم زمان خود مورد بررسی و اظهار نظر قرار گیرد و عبارت معروف قانون عطف به ماسبق نمی‌شود در اینجا کاملا صادق است.

با توجه به اینکه عمده توضیحات مربوط به کارت‌های امتیاز واگذاری به کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسط آقای حسینی مدیر امور تعاون بیان گردیده لذا خطاب اینجانبان به آقای حسینی این است که به خود زحمت داده حداقل یکبار قوانین و مقررات بخش تعاون را مطالعه و یا از افراد صاحب نظر و کارشناسان مطلع اداره‌کل مطالب را بپرسند تا اینگونه صریح در مورد تخلف و عدم رعایت قانون و غیر قانونی بودن سخن نگویند. جهت اطلاع آقای حسینی باید بگوئیم قبل از تصویب قانون منع خریدوفروش اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن در سال 1381  بر اساس رویه و عرف حاکم در کشور و استان، شرکت‌های تعاونی مسکن جهت تامین مسکن کارکنان خود اقدام به خرید زمین در حاشیه شهر می‌نمودند و سپس پیگیری‌های لازم را جهت الحاق زمین‌های خریداری شده به محدوده شهر و تغییر کاربری آن انجام می‌دادند البته اگر آقای حسینی بومی زنجان بودند، می‌توانستند نمونه‌های آن را در تعاونی مسکن شهرک کارمندان،، شورای الهیه، شهرک غرب، گلشهر کاظمیه، فرمانیه، شورای زیباشهر، شهر آرا و... ببینند که با مشارکت تعاونی‌های متعدد سازمان‌ها و ادارات و ارگان‌های مختلف با یکدیگر اجرا و به اعضای آنان واگذار گردیده و این موضوع کاملا مبرهن و آشکار و قانونی بوده است.

تعاونی مسکن علوم پزشکی نیز بر اساس رویه حاکم حدود 22 سال قبل و قبل از تصویب قانون فوق‌الذکر و در سال 1378 اقدام به خرید زمین جهت ایجاد شهرک مسکونی نموده که با توجه به مازاد بودن زمین‌های خریداری شده در راستای تامین مالی زمین‌های خریداری شده اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت با سایر شرکت‌های تعاونی مسکن ادارات شهرستان نموده از جمله این مشارکت‌ها در سال 1379 قرارداد مشارکت بین تعاونی مسکن علوم پزشکی و تعاونی مسکن کارکنان اداره‌کل تعاون جهت واگذاری 28 فقره کارت امتیاز زمین گردیده است و همانطور که آقای حسینی بسیار لطف کرده و تایید فرموده بودند مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان بابت هر فقره کارت امتیاز زمین پرداخت گردیده است البته در زمانی که حقوق ماهیانه کارکنان حدود 70000 تومان بود. بعد از تصویب قانون منع خرید و فروش اراضی فاقد کاربری ارزش کارت‌های واگذار شده در مشاورین املاک به حدود یک میلیون تومان کاهش و همکاران اداره و مشارکت کننده خواستار فسخ مشارکت بودند که مورد موافقت تعاونی علوم پزشکی قرار نگرفت و به دلیل طولانی شدن واگذاری زمین‌ها اکثر افراد مشارکت‌کننده که از تحویل زمین ناامید شده بودند اقدام به فروش کارت‌های امتیاز خود نموده و تعداد کمی پس از سال‌ها به مرحله دریافت زمین رسیدند که با پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی به موسسه مسکن بسیجیان که طرف مشارکت و قراداد تعاونی مسکن علوم پزشکی بود زمین‌های خود را تحویل گرفتند.

آقای حسینی به صراحت اعلام نموده‌اند که 28 قطعه زمین و 14 واحد آپارتمانی تحویل کارمندان اداره کل گردیده البته انصاف حکم می‌نمود که ایشان قبل از هرگونه اظهار نظری حداقل به خود زحمت داده لیست زمین‌ها را اخذ و یا مشخصات و شماره قطعات زمین‌ها و یا واحدهای آپارتمانی خیالی را ارائه می‌دادند متاسفانه ایشان شایعات مطرح شده توسط برخی از افراد را تکرار و زحمت بررسی و استدلال و تجزیه و تحلیل مدارک و مسائل را به خود نمی‌دهند، البته باید به موقع ادعاها و اتهامات وارده خود را اثبات نمایند.

بهتر است آقای حسینی بدانند تعاونی مسکن علوم پزشکی پس از دریافت کامل وجوه اقدام به صدور کارت‌های امتیاز نمود اگر پول کارت‌های امتیاز واگذار شده و یا به قول ایشان زمین‌ها و آپارتمان‌های خیالی پرداخت نشده بود چرا هیئت مدیره‌های وقت طی حداقل 20 سال گذشته که همواره در تقابل با موارد قانونی اعلامی و مسئولان اداره کل بوده‌اند، هیچ اقدامی نکرده‌اند و چرا این موضوع بعد از آمدن آقای حسینی مطرح شده آیا همه مدیران قبلی خائن و متخلف بوده‌اند؟ در این صورت دستگاه‌های نظارتی استان چرا اقدامی نکرده‌اند شاید به زعم ایشان آنها هم  در تخلفات شریک بوده‌اند، واقعیت این است که فردی معلوم‌الحال و فرصت‌طلب که صلاحیت حضور در حوزه تعاون را ندارد و در کانال‌های مجازی به رابین‌هود قلابی معروف شده با وارونه جلوه دادن واقعیات و فریب آقای حسینی سعی در خالی نمودن عقده‌های چندین ساله خود و تخریب همکاران اداره کل دارد و تلاش می‌کند با تغییر واقعیت همه مشکلات تعاونی علوم پزشکی را به این موضوع و مثلا عدم نظارت اداره کل نسبت دهد.

ضمن اینکه مشارکت در سال 1379 یعنی 22 سال قبل صورت گرفته و تعاونی موصوف در آن زمان مشکلی نداشته است و افراد معترض فعلی که دو سه سال است نسبت به خرید امتیاز زمین های علوم پزشکی اقدام نموده‌اند و عضو تعاونی هم نیستند نمی توانند به عملکرد هیات مدیره 22 سال قبل معترض باشند ضمن اینکه اگر به فرض مشکلی در مشارکت وجود داشته هیات مدیره وقت علوم پزشکی باید پاسخگوی موضوع باشد.

آقای حسینی اگر پرونده تعاونی مسکن علوم پزشکی را مطالعه می کردند و اگر سوابق اقدامات ارزشمند انجام شده را از سیستم اتوماسیون اداری استخراج کنند خواهند دید که طی سال های 1387 تا 1398 هیات مدیره تعاونی بر اساس بند 17 ماده 66  بیش از 8 بار به دادگستری معرفی گردیده است و تذکرات متعددی به هیات مدیره های وقت داده شده است. البته همانگونه که ذکر شد نهایت وظیفه و اقدام اداره کل اعمال بند 17 ماده 66 قانون می باشد و در اصل در تعاونی ها  به عنوان شخصیت های حقوقی مستقل و غیردولتی اعضا و بازرسان تعاونی وظیفه اصلی نظارت بر امور تعاونی را بر عهده دارند و اگر تخلفی در اداره امور تعاون  وجود داشته است اعضای تعاونی باید بازرس تعاونی را بازخواست نمایند که چرا به وظیفه نظارتی خود عمل ننموده و اجازه تخلف در اداره امور تعاونی را داده است و نکته قابل تامل تر اینکه چرا آقای حسینی بر علیه همکاران خود که حق استادی و آموزش بر گردن او دارند وارد عمل شده است؟ البته ظاهرا آموزش ها برای ایشان خیلی کارائی نداشته است.

آقای حسینی فرموده اند که اگر نقل و انتقال در دفتر شرکت انجام شده باشد خریداران امتیاز ها می توانند در مجمع شرکت نمایند بهتر است ایشان مستند قانونی این موضوع را ذکر نمایند البته ذکر این موضوع بیانگر ضعف تسلط ایشان بر حوزه کاری خود می باشد زیرا نقل و انتقال امتیاز ها به غیر اعضا، غیر قانونی بوده و انجام این امر تخلف هیات مدیره است که بارها در این خصوص به هیات مدیره ها تذکر داده شده است و تخلف هیات مدیره حقی برای اینگونه افراد جهت شرکت در مجمع عمومی شرکت را  ایجاد نمی نماید.

آقای حسینی بهتر است با دقت بیشتری ماده 12 اساسنامه تعاونی های مسکن را مطالعه نمایند و انشا.... بتوانند عضویت و مشارکت را از هم تشخیص و تفکیک نمایند. البته اکثر تعاونی های استان زمین های خود جهت پروژه های ویلائی یا آپارتمانی را خودشان تهیه نموده و کمک و امتیاز دولتی وجود نداشته است به جز زمین های تعاونی مسکن مهر که  زمین پروژه ها از طریق دولت واگذار گردیده است.

آقای حسینی اشاره فرموده اند به لحاظ قانونی اداره کل تعاون، کار و رفاه ناظر بر تعاونی هاست و نمی تواند سهمیه ای داشته باشد. آقای حسینی آیا زمانی که شما از تعاونی مسکن مهر طارم واحد آپارتمانی گرفتید ساکن شهر بودید یا روستا، آیا شرایط لازم را مثل بقیه افراد داشتید آیا در خصوص انبوه مسائل و مشکلات تعاونی مسکن مهر طارم به وظایف خود عمل نمودید؟ چرا در مقابل مشکلات تعاونی مسکن مهر طارم کاری نکردید؟ شما ناظر بودید چرا از تعاونی مسکن مهر آپارتمان گرفتید زیرا بر اساس استدلال شما نباید نسبت به دریافت واحد اقدام می نمودید.

باید به ایشان گفت در کدام قانون به وجود و عدم وجود سهمیه اشاره شده است ضمن اینکه اداره کل سهمیه ای نداشته است بلکه دو تعاونی با یکدیگر مشارکت نموده اند و موضوع ارتباطی به وظایف اداره کل نداشته است یکی از تعاونی های که نظارت با تمام قدرت اعمال شده تعاونی مسکن علوم پزشکی است و توصیه می کنیم آقای حسینی که از راه رسیده و آن ها را محکوم به تخلف می نمایند تصمیمات مهم و مشکل‌گشا صورتجلسه مورخ 19/08/89 که با زحمت و تلاش و تدبیر مدیران  وقت و با حضور استاندار محترم وقت و دستگاههای تخصصی ذیربط تنظیم گردیده است را مطالعه تا کمی با مسائل تعاونی مذکور آشنا شوند. مشکلات حاضر تعاونی ناشی از قصور هیات مدیره های مختلف و بازرسان تعاونی در عدم اجرای تصمیمات متخذه جلسه مذکور بوده که اداره کل در آن مقطع و در سال های بعد آن نیز موضوع را چند بار به داد گستری منعکس نموده است.

در پاسخ به آقای کوثریان که فرموده اند به چه علت زمین به کارکنان اداره کل واگذار شده است می گوئیم به همان علت که تعاونی مسکن علوم پزشکی با خواهش و التماس به دنبال مشارکت با تعاونی های دیگر بود. امتیاز های واگذار شده به تعاونی مسکن ادارات دیگر به چه دلیل صورت گرفته است؟ همچنین به ایشان توصیه می کنیم از طرح اتهامات واهی از قبیل عدم پرداخت وجه و ... خودداری نمایند حداقل ایشان به اسناد و مدارک تعاونی دسترسی داشته اند و واقعیت را به خوبی می دانند.

و کلام آخر اینکه آقای حسینی فرموده اند وامدار کسی نیستند سوال اینجاست اگر وامدار کسی نیستید چرا و به چه دلیل افرادی را که عضو تعاونی مسکن علوم پزشکی نبوده و هیچ تجربه و سابقه ای در خصوص اداره شرکت تعاونی نداشته اند را بدون بررسی شرایط و صلاحیت لازم و بدون استعلام از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه ذیربط به عنوان هیات مدیره انتصابی منصوب نمودید؟ به توصیه چه کسی عمل کردید؟ جنابعالی که مثلا قانونمند هستید چرا هیات مدیره انتصابی را وادار به انتشار آگهی دعوت مجمع عمومی که تنها وظیفه ایشان است نمی‌نمائید؟ چرا قبل از اینکه رای دادگاه در خصوص تعلیق هیات مدیره  قطعی شود اقدام به انتصاب هیات مدیره انتصابی نمودید چه کسی شما را وادار به این کار کرد؟

البته آقای حسینی نیک می دانند به برکت عدم پذیرش مسئولیت مدیریت امور تعاون توسط همکاران لایق و شایسته و توانمند ایشان در این منصب قرار گرفتند فارغ از اینکه مشی سیاسی ایشان مطابق تحولات کشور یک شبه و به صورت معجزه آسایی به یکباره 180درجه تغییر کرد.

در پایان اعلام می دارد مسائل مطرح شده توسط هیات مدیره انتصابی و سایر افراد و توسط آقای حسینی مصداق ورود افترا و تهمت و نشر اکاذیب بر علیه 28 نفر از کارکنان خدوم اداره کل می باشد و از آقای حسینی تشکر می کنیم که با این مصاحبه مستندات لازم را جهت پیگیری های آتی فراهم نمودند ضمن اینکه پیگیری قانونی امر با یاری افراد ذیصلاح در حال انجام می باشد. با این شعر مطالب خود را به پایان می بریم».

مهر درخشنده چو پنهان شود    شب پره بازیگر میدان شود

 

جمعی از کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان


آنجا که نمک نظارت می‌گندد


انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

sedayezanjannews.ir/nx8209


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»