کد خبر: 8421
1400/11/11 - 13:34


معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد:

اُمیکرون، المپیاد استعدادهای برتر را تعطیل کرد

نگرانی از انتشار شیوع اُمیکرون، سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر که قرار بود ماه جاری با حضور ورزشکاران سرتاسر کشور ازجمله زنجان در 26 رشته ورزشی برگزار شود را لغو کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نگرانی از انتشار شیوع اُمیکرون، سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر که قرار بود ماه جاری با حضور ورزشکاران سرتاسر کشور ازجمله زنجان در 26 رشته ورزشی برگزار شود را لغو کرد!

غفار امانی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان از لغو سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر که قرار بود ماه جاری برگزار شود، خبر داد و گفت: طبق نامه ارسالی از وزارتخانه متبوع، این مسابقات به علت شیوع امیکرون تا اطلاعات ثانوی برگزار نمی‌شود و زمان آن متعاقباً اعلام می‌شود!

امانی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده و برگزاری جلسات با هیئت‌های ورزشی جهت حضور مقتدرانه تیم‌های زنجان در این دور از مسابقات عنوان کرد: حدود 26 تیم در رشته‌های مختلف از دوومیدانی، کاراته، بسکتبال، ووشو و فوتبال گرفته تا والیبال و بسکتبال همگی آماده بودند، با دریافت بخشنامه مربوط به لغو مسابقات، عملاً دستمان نیز بسته شد! زنجان در دوره قبل توانسته بود به جایگاه خوبی برسد و ما امیدوار بودیم که در این دور نیز صاحب چندین جایگاه شویم!

در مورد تأثیر کرونا بر ورزش‌های قهرمانی و پایه نیز تصریح کرد: خوشبختانه در سطح قهرمانان فراملی موردی نداشتیم که ورزشکار برای همیشه ورزش را کنار بگذارد و تمامی قهرمانان ورزشی پای‌کار هستند، اداره کل نیز در ایام کرونایی از فعالان حمایت کرده و شرایط را برای تمرین آن‌ها و حضورشان در میدان‌ها ورزشی مهیا کرد. هرچند منکر تأثیرات مخرب و منفی کرونا در میزان آمادگی ورزشکاران نیستیم.

امانی با تأکید بر اینکه در رده‌های پایه ورزشی شاهد آسیب جدی بودیم چراکه در ایام کرونایی (2 سال اخیر) باشگاه‌ها تعطیل بوده و هیئت‌های ورزشی نیز دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی خود را لغو کرده بودند، این خسارت صرفاً مربوط به زنجان و ایران نبود و کل دنیا در ورزش پایه دچار خسارت و آسیب شدند. البته چند وقتی است که مجوز بازگشایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است که وضعیت ورزش روزبه‌روز بهتر شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه در رده‌های پایه ورزشی شاهد آسیب جدی بودیم چراکه در ایام کرونا باشگاه‌ها تعطیل بوده و هیئت‌های ورزشی نیز دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی خود را لغو کرده بودند، ادامه داد: این خسارت صرفاً مربوط به زنجان و ایران نبود و کل دنیا در ورزش پایه دچار خسارت و آسیب شدند.

امانی در پاسخ به نارضایتی تعدادی از ورزشکاران و مربیان از عدم‌حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در دوران کرونا و عدم رایزنی برای جلوگیری از بسته شدن باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی که سبب شد بسیاری از مربیان بیکار شده و ورزشکاران نیز منزوی شوند، ابراز کرد: این اداره کل حال باشگاه‌داران در این روزهای سخت و پرتلاطم را به جد درک می‌کند اما برای کاهش تلفات انسانی چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان نبود!

این مسئول افزود: ما هم قبول داریم که از زمان شیوع ویروس کرونا، ورزش زنجان به‌ویژه در بخش قهرمانی و باشگاهی آسیب جدی دیده است و از عموم مردم زنجان انتظار می‌رود با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، به نقش بارز خود در ریشه‌کن شدن هرچه سریع‌تر این ویروس منحوس، عمل کنند.   

به گزارش صدای زنجان، تعداد باشگاه‌های ورزشی استان زنجان 361 مورد بوده که از این میزان 50 باشگاه به علت شیوع کرونا در سال قبل بسته و جمع‌آوری شدند!

 

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانالمپیاد ورزشیورزش و جوانان
sedayezanjannews.ir/nx8421


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»